072-3300504

נעבור את החורף

קצת לפני שהחורף מסתיים ומגיע האביב, הנה עשרה דברים שכל חייל חייב לדעת

28-02-2008 16:08:00

מה השימוש האולטימטיבי לנעליים הצבאיות? איך ישדרג מאגר שקיות ניילון את מעמדכם החברתי? והאם יש עוד עתיד לתה הצבאי? שבועות ספורים לפני שעונת הגשמים מחזירה ציוד, קבלו סיכום ביניים: עשרה דברים שבלעדיהם אסור לחייל הממוצע לסגור את החורף

מדלגים על כל השלוליות
או: הבה נתחכמה לנעליים הצבאיות

הן כבדות (כן, גם כשהן מוגדרות קלות), הן שומרות על חום גופן גם כשבחוץ חמסין ומסרבות להתחמם כשמקפיא, הן לא נוחות בעליל וקשות לתחזוק – קבלו אותן ברקיעות סוערות, הנעליים הצבאיות. אולי לפעמים נדמה שאין בהן צורך של ממש, ושנעלי ספורט היו עושות את אותה עבודה בדיוק, אבל היי, בל נשכח שמאחורי כל חיסרון מתחבא לו יתרון. גבוהות, עשויות עור – הפתרון המושלם לרביצה בשלוליות ולדילוג חסר תקדים ביניהן. בין אם תודו בכך ובין אם תכחישו, חורף הוא לא חורף בלי שטבלתם בשלולית אחת לפחות.

גם באזרחות רטוב
גם באזרחות רטוב

נוט מיי קאפ אוף טי
או: איך, לעזאזל, משפרים את התה הצבאי?

רבים מכירים את הסיטואציה הבאה: חוזרים משבוע שטח מפרך, התחושה בכפות הרגליים אבדה מזמן, הגשם כבר נספג טוב-טוב בגרביים וכל שביקשה נפשך הוא כוס תה חמה. מהבילה. המיכל הירוק במרכז האוהל נראה למרחוק, הכוס החד-פעמית מהבוקר עוד מרשרשת בכיסך והמטרה ברורה הרבה יותר מהנ.צ. שחיפשת במשך שעתיים בניווט. בזהירות ובעיניים מלאות תקווה אתה פותח את הפיה ונותן לנוזל למלא את הכוס. חם? לא בדיוק. ריחני? ובכן, לא. אז איך משדרגים את העסק?

התשובה נמצאת במרחק נעל מכם – צמחים. נענע, מרווה, לואיזה, זוטה לבנה ולימונית, כולן צומחות ונגישות. שניים-שלושה עלים שטופים שיושלכו בחדווה לכוס ירעננו את הטעם ויהפכו את השתייה לנסבלת, ואפילו יותר מכך. למתקדמים מוצעת אופציית החליטה: פריסה דקה של הפירות היבשים שבכל מנת קרב, יהפכו לתה מתוק וטעים ברגע שיפגשו במים רותחים.

התאוששות ביתית
או: אין חורף בלי גימל אחד לרפואה

יפה לראות כיצד משתנה בעינינו החורף עם השנים. בגן זוהי עונת איסוף השבלולים, ביסודי - הניסיון הנואש לייבש את מחברת העברית, ובתיכון זה סתם עוד תירוץ להישאר בבית לטובת שידור חוזר של היורוליג. בצה"ל? הרי שזהו אותו רצון חזק, בלתי-מתפשר, להשיג פה ושם איזה יום אחד של הבראה בבית, או בשמו המקצועי, יום גימל. דלקת גרון? כאב ראש? 37.1 מעלות חום? הופה. זה מספיק. לא כולן היו מצדיקות ריצה למיון באמצע הלילה, אבל בצבא מתייחסים בדרך-כלל ברצינות גם למיחושים הקלים. אז למי שמאמין כי קיטורים והוצאת גימלים הן שתי הפריבילגיות היחידות של חיילי צה"ל בחורף, ומתעקש על מימוש מלא של זכויותיו, הנה אופציה מתבקשת.

נעבור את החורף ואח"כ נראה
נעבור את החורף ואח"כ נראה

שלג!
או: זה לא הזמן לתרדמת חורף

נדמה שמאז ומעולם מנסים ו. דיסני וחבריו להחדיר לראשינו הקטנטנים כי שלג הוא קליל, צחור, רך ונקי, ותמיד מתפלשים בו, באורח פלא, זוג ארנבונים מאוהב. ובכן, התמונה הזו תקפה עד לרגע שבו אתה נדרש להעביר גנרטור ממוצב אחד לשני, כשסופת שלגים מתעקשת ללוות אותך ממש עד הדלת (אם יש כזו). כדי ליהנות מהמשקע הכה נדיר בארצנו, כדאי שפשוט תנסו לנצלו לטובתכם, או שתצפינו עד החרמון. בהנחה שבחרתם באופציה הראשונה, מלחמת שלג בבסיס תתקבל בברכה, סירופ הפטל שלא מצא את מקומו בארוחות צהריים יעניק ערך מוסף לכוס שלג, והרס"ר, ללא ספק, יעריך את הבובה שתעצבו בדמותו. אם בחרתם בשנייה, אין מנוס – קחו יום חופש, וקדימה לנקודה הכי צפונית שיש.

צ'וקולוקים ייעודיים לחורף
או: כך תכינו פונדו ממנת קרב

אם בקיץ משאת נפשו של כל חייל היא ארטיק נוטף שוקולד, הרי שבחורף פוחת מספר האפשרויות לפינוק בגזרת השק"לית. קרמבו? עוד לפני שהספקתם לפנטז על הביסקוויט הפריך, סביר להניח שנגמר המלאי. שוקו מהמכונה? הגיע הזמן שמישהו יודה – טעם הלוואי של הפלסטיק לא באמת נסבל. והמסקנה? הגיע הזמן לצ'וקולוק חדש. כל מנת קרב יכולה להפוך בליל שימורים למושיע לאומי בעזרת קורטוב יצירתיות. חומרים: קופסת ממרח קקאו, פירות יבשים, חלווה. אמצעים טכניים נלווים: גזיה, קופסת שימורים ריקה, ענפים יבשים. הוראות הכנה: המיסו בקופסה את השוקולד עם מים או חלב עמיד. שפדו לכם פירות יבשים וחלווה על זרד יבש, טבלו בממרח, ובתיאבון.

מבחן השכבות
או: כך התקמבקה לה שיטת הבצל

נכון ששמה של השיטה המפוקפקת לא צלצל באוזניכם מאז שיעורי של"ח הנשכחים בכיתה י', אבל ערב הווי יחידתי סביבה עשוי להפוך למהנה למדי. כל הדרוש לכם הם שני מתנדבים, עשרות פריטים חמים וחרמונית לקינוח. כעת, כל שעליכם לעשות הוא לבדוק עם כמה שכבות לבוש ניתן לארוז חייל בחרמונית. גופיות חמות, גרביים תרמיות, שקיות חימום ופליזים כשרים כל עוד הם באים בהמוניהם. אם אתם מתקשים למצוא את השעשוע ברעיון הנ"ל, הסתכלו על הצד המעשי: לפחות יהיה לכם חם. למתקדמים: בשלב השני ניתן לעבור לסטריפ-פוקר. משחק ארוך מובטח.

חמים ונעים
או: לקחת אפטר רק כדי להתכרבל בפוך

התחליף הכי טוב לשמיכת פוך שיש לצה"ל להציע, הוא כנראה שק השינה. מאחר שיש את עניין הרוכסן המציק, שלא לדבר על ריח האבק הנלווה, תנוחת הכרבול אינה נלקחת בחשבון. האופציה השנייה העומדת לרשות לובשי המדים היא סקביאס. במחשבה שנייה, אם אינכם נמנים עם הסובלים מנטיות סופניות, יצירת מגע עם השמיכה בכל מצב שהוא אינה רעיון טוב במיוחד. מכאן, שעל-אף הפטריוטיות ורצונכם העז והמובן להגן על המולדת, הפתרון היחידי לחייל הקפוא הוא למצוא דודה מדרגה שלישית שמתחתנת, לקחת אפטר ולהתמסר לפוך. למכורים לקלישאות: שוקו חם ליד המיטה ישלים את חווית הרעמים והברקים בליל חורף קר.

כמה שלא נשכנע את עצמנו - זה לא פוך!
כמה שלא נשכנע את עצמנו - זה לא פוך!

לשמור ליום מעונן
או: מי הזיז את שקית החימום שלי?

מדהים איך דבר קטנטן יכול להפוך שהייה ממושכת בטמפרטורה שהצטיידה בקידומת מינוס לסבילה. המכשול היחידי: כמו רס"ר בלי שפם, כמו עובד מטבח שמח וכמו לוחמים עם חברה - שקיות חימום הן מחזה נדיר. לקראת גל הקור הבא אנא דגלו בסיסמא "הכינותי מראש", והחלו, משל הייתם נמלה חרוצה, לאגור שקיות. אם חציתם את מלאי ה-30 שקיות, וכל פתיחה של הלוקר מלווה בתקיפה אימתנית של חומר כימי ארוז ברשת לבנה, הרי שהשגתם מבלי להתאמץ את הפופולריות שלכם ביחידה לחורף הבא. לא נברא הלוחם החסון או מש"קית הת"ש הקפואה שיאמרו לא לשקית חימום ענוגה.

ולנטיין עם החתול
או: עונת מימוש הקלישאות החורפיות

מה יותר כיף מלשוב הביתה אחרי שסגרת 21, הישר לחיקו של אדם אהוב? לשוב הביתה אחרי שסגרת 21 כאשר אותו אדם אהוב מחזיק בידו כוס מהבילה. דווקא עכשיו, כשהשמים המעוננים נותנים דרור לתחושת הבדד, אין שום סיבה, גם אם אין באמתחתכם בן-זוג, שלא תיהנו ממגוון הפעילויות שמציע החורף לשניים. קחו את האח הקטן לטיול בגשם תחת מטרייה אחת, הזמינו את אמא לבית-קפה חמים, התכרבלו בסלון עם הכלב או החתול וצפו בסרט, הזמינו את סבתא לחמין בשבת, ואפילו – ארגנו לחבר'ה מהבית טיול בגייזר חם בצפון. החורף הוא לא רק עונה קרה, הוא גם תפאורה נהדרת לכל אותם מפגשים אינטימיים.

שניים זה תמיד ביחד
שניים זה תמיד ביחד

שביזות יולי-אוגוסט
או: גורל הרגילה הקיצית בידיך

בתוך חודשיים מהיום (או שמא חודש, בהתחשב בהתחממות הגלובלית) יתחלפו הממטרים הספורים בגלי הלחות המעיקים. תוסיפו לכך את העובדה שדקרון הוא לא בדיוק בד נושם, והרי לכם מתכון מושלם לשביזות קיץ מהסוג המתקדם. כל תקופה קשה ניתן לצלוח על-ידי הצבת נקודות אור, וגם כאן השיטה תופסת. כיצד? על-ידי תכנון חופשת קיץ מוצלחת וחיסכון מראש. בהנחה שתחסכו בכל חודש מהיום שישית מהמשכורת הצבאית, תוכלו, כבר ביולי-אוגוסט, לממן נופש של שלושה ימים באילת בבית-החייל, כולל ארטיק לכל יום ושרשרת צדפים. אם העיר הדרומית לא קורצת לכם, תמיד תוכלו להשקיע את הכסף במזרון בריכה משובח ובכיסא נוח, שנאמר פק"ל ים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד