072-3300504

איך תולים מדפים ווילונות

במידה ועברתם לאחרונה לדירה חדשה כנראה ששתיים מהמשימות הראשונות שלכם יהיו תליית מדפים ווילונות

רוי רגב | 09-11-2006 14:09:00

דירות הסטודנטים הן לרוב קטנות וחסרות פתרונות אחסון יעילים. לכן, כנראה שתזדקקו למדפים ומתלים למעילים. אלו יאפשרו לכם למצוא מקום לספרים, דיסקים או תיקיות שונות. בנוסף, תוכלו כך לקשט ולחמם את קירות הדירה.

תליית הווילונות היא בעלת עיקרון דומה לזה של המדפים. הווילונות הם פריט קריטי בכל דירה ישראלית שטופת השמש. יש לתלות אותם על מוטות ייעודיים שמוחזקים על ידי מתלים המתוכננים לנשיאת משקל הווילונות.

מומלץ לקנות את המדפים ומוטות הווילונות בתור ערכה מוכנה מראש הכוללת: דיבלים, ברגים, שייבות, מתלי מתכת ובמקרה של הווילונות גם מוטות. אם אתם מרגישים יצירתיים ותרצו לעשות הכל לבד (ולחסוך כמה שקלים) תוכלו למצוא או לקנות בלוקים של עץ בעצמכם ולחתוך לפי הגודל לו אתם זקוקים במדויק. גם את המתלים, הדיבלים והשייבות תוכלו לקנות לבדכם.

ערכת מתלה לווילונות. מגיעה עם מוטות הווילונות
ערכת מתלה לווילונות. מגיעה עם מוטות הווילונות
מתלה. יוצמד לקיר או לתקרה בעזרת ברגים ודיבלים
מתלה. יוצמד לקיר או לתקרה בעזרת ברגים ודיבלים
דיבלים. ישאו ברוב העומס
דיבלים. ישאו ברוב העומס

כמה כסף להשקיע?
ערכות התקנת המדפים עולות בין 50 ל - 200 שקלים (תלוי בגודל המדף). ערכות הווילונות מגיעות עם המוטות אך ללא הווילונות עצמם (אותם קונים בנפרד). עלות ערכת מוטות הווילונות נקבעת לפי איכות המוטות ועיצובם. ערכה כזאת נמכרת בחנויות שונות במחירים שבין 100 ל - 500 שקלים.

המוטות נמכרים כמעט תמיד עם ערכת ההתקנה. מתלי המתכת יעלו בנפרד כ-15 שקלים לאחד (צריך שניים לכל מדף). מתלי פלסטיק קטנים לאחיזת מדפים שצריכים לשאת פחות משקל, יעלו כ-4 שקלים לאחד (דרושים 4). 40 יחידות של דיבלים עם ברגים תואמים בגדלים המתאימים לתליית מדף או ווילון (6, 8 או 10 מ"מ), יעלו כ-15 שקלים.

כמובן שתזדקקו גם למקדחה טובה ומקדח מיוחד לקידוח בקירות. אם אין לכם ניסיון עשיר בקידוח קירות, עדיף שתחשבו היטב את מיקום הקידוח כדי שלא תצטרכו להשאיר חורים בקיר ולחזור שוב על קידוחים.

מדף עם מתלה קטן יותר. מומלץ למשקלים קלים
מדף עם מתלה קטן יותר. מומלץ למשקלים קלים

איך תולים?
התקנת המתלים (שהיא למעשה עיקר העבודה) תהיה דומה בשני המקרים (מדפים ו-ווילונות), כאשר מתלה המדף יוצמד לקיר וזה של הווילון לתקרה:

1. סימון - עליכם לסמן את מקום הקידוח המדויק. יש למדוד את אורך המדף או מוט הווילון ואז לסמן את הנקודות בקיר בעזרת עיפרון.

2. קדיחה - יש לקדוח חור בנקודה שסימנתם בקיר בעזרת מקדח המתאים בקוטרו לדיבלים שקניתם (לרוב 10 מ"מ). יש להיזהר שלא לקדוח עמוק מדי, תהיו זהירים כאשר אתם דוחפים את המקדחה לכיוון הקיר והשתדלו לקדוח חור בעומק הדיבל בלבד.

3. הכנסת הדיבל - לתוך החור שקדחתם הכניסו את הדיבל, הכו בראשו בעזרת פטיש, הדיבל יתפצל בתוך הקיר וכך יוכל לשאת במשקל המדף או הווילון.

4. הברגת המדף למתלה - לאחר מכן קחו את המתלה, במקרה של התקנת מדף יש להבריגו עם בורג ועליו שייבה לתוך פלטת העץ. אם קניתם ערכה מוכנה אז יהיו כבר חורים בעץ.

אם זהו מדף קטן שלא מתוכנן לשאת משקל רב, יהיה מספיק להבריג את מתלה הפלסטיק הקטן לעץ אפילו בעזרת מברג. אם מדובר במשקלים כבדים יותר ניתן לקדוח בעזרת מקדח מיוחד לעץ חור ולהכניס בורג ארוך ומסיבי בעובי 40 מ"מ. הבורג הארוך יוצמד למתלה.

5. הברגת המתלה לתוך הקיר - את המתלה עם המדף ניתן כעת להצמיד לקיר. ניתן להצמידו בצורה בה המתלה הוא מתחת למדף ותומך בו מלמטה או בצורה הפוכה בו המתלה מחזיק בו מלמעלה והקרש למעשה תלוי ממנו.

יש לקחת את הבורג התואם לדיבל ולהלביש עליו שייבה (בשביל לשמור על ציפוי המתלה). אחרי זה הבריגו את הבורג דרך חריר המתלה לתוך הדיבל.

7. לבדוק אם המדף או המוט ישרים - עשו כך גם בצד השני ובדקו אם המדף ישר. בהתקנת ווילון, העבירו את מוט הווילון דרך המתלים ובדקו אם המוט עובר בקו ישר דרך המתלים. הלבישו את בד הווילון על המוטות ומתחו את הבד לכל אורכו של המוט.

כל התהליך לא צריך לקחת יותר מחצי שעה. כדי שהעבודה תהיה פשוטה ונקיה, ללא קידוחים חוזרים בקיר המסכן, כדאי להשקיע כמה דקות נוספות במדידות ובסימונים.

לאחר שסיימתם את ההתקנה בדקו את יכולת העומס של המדף ותניחו עליו בעדינות כמה חפצים קלים. כאשר תראו שהוא נותר יציב הניחו את שאר הדברים. באופן כללי, אם השתמשתם נכון בכלים אלו, ההתקן צריך להיות יציב למדי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד