תנאי קבלה
-תואר ראשון או ניסיון תעסוקתי של 3 שנים לפחות בארגון
- ריאיון אישי
- ריאיון אישי
כמה זמן לומדים
- 200 שעות לימוד אקדמיות, מתוכן כ-20 שעות המיועדות לפרויקט גמר
פרטים על ניהול משאבי אנוש והתנהגות ארגונית
התנהגות ארגונית היא התשתית העיונית והמושגית של ניהול משאבי אנוש. הקורס ישלב ידע תשתיתי זה עם ארגז כלים של מנהל משאבי אנוש, ובכך יַקנה ללומדים יתרונות ברורים בהכרת כלי הניהול של המשאב האנושי והשימוש בהם. הפנמת תוכני הקורס גם תאפשר פיתוח כלים חדשים, המבוססים על בעיות חדשות ועל אתגרים חדשים. התוכנית כוללת את הנושאים המתקדמים ביותר בתחום ניהול משאבי אנוש בארגון. מלמד בה צוות מרצים מקצועי, ובו יועצים ארגונים, אנשי משאבי אנוש, מומחים בתחום ההדרכה, המשפט ויחסי עבודה.
* מטרות הקורס:
- הקניית ידע והבנה בתחום התנהגות הארגונית כבסיס לעיסוק בניהול המשאב האנושי בארגונים.
- הקניית ארגז כלים מעשי לעוסקים בניהול משאבי אנוש בארגונים.
- הקניית כלים מתקדמים ועדכניים לניהול מערך ההדרכה בארגון והקניית כלים לביצוע תהליכי פיתוח ושינוי ארגוני.
- הקניית כלים ומיומנויות לאיתור ומיון מועמדים, לריאיון מועמדים ולגיוסם.
- רכישת מיומנויות לשם כתיבת פרויקט בתחום משאבי אנוש הלכה למעשה, בו יוטמע הידע שנרכש בקורס בליווי מרצה בכיר, כולל מפגשי ייעוץ אישיים. תוכנית הלימודים כוללת 5 מודולות מרכזיות שתילמדנה במשולב לאורך הקורס.
* לימודי רקע:
- רכישת ידע בעולמות הניהול ומשאבי אנוש.
- תיאוריות ניהול, ניהול משאבי אנוש.
- ניהול משאבי אנוש ב-3 סביבות כלכליות.
- תרבות ארגונית.
* אבחון, מיון וגיוס:
- כלים לאבחון לשם קביעת התאמה של מועמדים לתפקיד מיועד.
- תיאור תפקיד ככלי משמעותי בגיוס עובדים מתאימים.
- כלים לאיתור ומיון עובדים ראויים.
- סינון קורות חיים.
- ביצוע ראיונות.
- אבחון ושימוש בכלי מיון.
- תהליכי גיוס.
- כלים לניהול מרכזי הערכה.
- כתיבת חוות דעת מקצועית.
- קליטת עובדים.
- חניכת עובדים.
* מיומנויות בניהול:
- תקשורת בין-אישית - טכניקות מילוליות ולא-מילוליות.
- כלי אימון בשירות משאבי אנוש.
- ניהול עבודת צוות - סדנת OTD.
- פרזנטציה אפקטיבית.
- תדמית ושיווק עצמי.
- אינטליגנציה רגשית בניהול.
- התמודדות עם לחץ ועם שחיקה.
* ניהול הדרכה בארגונים:
- תפיסת תפקידו ומקומו של מנהל ההדרכה בעולם הארגוני.
- תפקיד ההדרכה בארגון, מיצוב מחלקת ההדרכה בארגון.
- שיטות ומודלים לאיתור צורכי הדרכה.
- שיווק תוכניות ההדרכה בארגון.
- מקורות וכלים לבניית תוכנית הדרכה כנגזרת של האסטרטגיה הארגונית.
- בחינת אפקטיביות ההדרכה.
- מטרותיה של למידה ארגונית ואישית.
- בנייה והטמעה של מסלולי הכשרה לעובד או לתפקיד חדש.
- ניהול קריירות וכשרונות בארגונים.
- הערכה ומשוב בארגון.
- עולם הלמידה המתוקשבת.
- אוניברסיטה ארגונית - האם כדאי.
- ניהול תקציבי הדרכה.
* יחסי עבודה ודיני עבודה:
- משק העבודה בישראל: הממשלה, ההסתדרות, המעסיקים, והסכמים קיבוציים - כלליים, ענפיים ומפעליים, הסכם אישי, הבסיס המשפטי להתקשרות בין עובד לבין מעסיקיו.
- תוכנית פנסיה וביטחון סוציאלי.
- יחסי עובד-מעביד והמבחנים לקיומם.
- סיום יחסי עבודה - פיטורין / התפטרות.
- שכר עבודה, הלנת שכר - מנקודת מבטו של העובד.
- זכויות עובדים, חופש העיסוק.
* פרויקט גמר: במהלך הקורס יינתנו הנחיות לביצוע פרויקט גמר, שיכלול יישום כל הגישות והכלים שנרכשו בקורס. הפרויקט יבוצע בליווי מרצה בכיר, כולל מפגש ייעוץ אישי.
* שיטת הלימוד: הרצאות פרונטליות המשלבות חומר עיוני, ניתוח אירועים, תרגול מעשי, הרצאות אורח וסדנה חווייתית בטבע.
מידע נוסף
* עמידה בדרישות הקורס מעניקה עד 6 נקודות זכות במדעי החברה להמשך לימודים לקראת תואר בוגר של האוניברסיטה הפתוחה, בכפוף לנוהלי האוניברסיטה הפתוחה.
* דרישות הקורס: נוכחות ב-80% מהמפגשים והגשת פרויקט גמר והצגתו.
* קהל היעד: הקורס מיועד לבוגרי תואר ראשון או לבעלי ניסיון תעסוקתי משך שנתיים לפחות בתחומים רלבנטיים, לעוסקים בתחום הדינמי והמרתק של ניהול משאבי אנוש או למתעתדים לעסוק בו, למנהלי הדרכה, וכן למנהלים בכל הדרגים העוסקים בניהול משאבי אנוש, ומעוניינים לרכוש ידע רלבנטי בתחום הדרכה, הגיוס ודיני העבודה.