072-3300504

תואר שני M.A בייעוץ חינוכי

המסלול האקדמי המכללה למינהל

תנאי קבלה
זכאות לתואר ראשון מתחומים : מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך, ייעוץ חינוכי ממוסד אקדמי המוכר בארץ, בציון ממוצע של 82 ומעלה. על המועמדים להגיש טופס קורות חיים שישלח אליהם לאחר ההרשמה, להמציא 2 המלצות מקצועיות ולהשתתף בראיון קבוצתי.
כמה זמן לומדים
שנתיים- יום אחד בשבוע על פני 6 סמסטרים. בסמסטר הקיץ הלימודים מתפרסים על יומיים(לימודי בוקר בלבד)
תאור התעודה
תואר שני .M.A בייעוץ חינוכי
פרטים על תואר שני M.A בייעוץ חינוכי

תכנית התואר שני בייעוץ חינוכי .M.A מכשירה יועצים חינוכיים להשתלבות במסגרות חינוכיות שונות - במגוון תפקידים. התכנית עונה על הדרישות של שפ"י - השירות הפסיכולוגי הייעוצי במשרד החינוך.

התכנית מכשירה את הסטודנטיות והסטודנטים כך שיוכלו להתמודד עם המורכבויות של תפקיד היועץ החינוכי בצורה מיטבית. אנו מאמינים כי תפקידו של היועץ החינוכי להיות מיומן במניעה, אבחון וטיפול בקשייהם של תלמידים; לסייע לתלמיד להגיע לתפקוד ולמיצוי מרבי של הכוחות הטמונים בו באווירה תומכת ומקבלת, בהסתמך על זכויות הילד תוך שיתוף של הדמויות המרכזיות בעולמו; לסייע לתלמידים לפתח ולטפח כישורים חיוניים, אשר יעניקו להם כלים להתמודדות עם מצבי חיים מגוונים ויסייעו להם לצמוח; ולסייע לתלמידים לפתח מודעות, רגישות, אמפתיה ואחריות לזולת.

התכנית כוללת הכשרה תיאורטית-אקדמית והכשרה מעשית-התנסותית. הכשרות אלו מספקות את הכלים החיוניים ליועץ, בבואו למלא את התפקידים השונים להם הוא נדרש, כחלק מהקשר שלו עם תלמידים, אנשי צוות והורים.

בין השאר כוללת התכנית קורסים בנושאים: לימודי מגדר ושוויון בין המינים; הורות וסוגיות בייעוץ משפחתי בבית הספר; התמודדות עם אובדן ושכול בבית הספר; פסיכופתולוגיה; לימודי מיקוד בייעוץ לחינוך המיוחד; והתמודדות עם נוער בסיכון, ייעוץ אונליין.

הקורסים והמיקודים השונים בתכנית נותנים מענה לצרכים האקדמיים והמקצועיים של הסטודנטים תוך לווי אישי, תמיכה והנחייה של המרצים.

חלק מרכזי בתכנית הוא הפרקטיקום - התנסות בבתי ספר, המהווה את ליבת הלמידה המעשית בחוג. במהלך שנה א' הסטודנטים מתלווים בזוגות או באופן אישי ליועצות בבתי ספר ומתנסים בעבודה בשדה. בשנה ב' הפרקטיקום במכללה הוא ייחודי – פרקטיקום קבוצתי המשלב תרומה לקהילה. בכל בית ספר משובצים 4-3 סטודנטים ויחד כקבוצה הם מתנסים בעבודה פרטנית, מערכתית וקבוצתית. הפרקטיקום מלווה באנשי מקצוע מתוך מערכת החינוך, ובמרצי התכנית.

 

עוד מסלולי לימוד – המסלול האקדמי המכללה למינהל

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
שדרות יצחק רבין 7, ראשון לציון
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד