072-3300504

תואר שני בלימודי משפחה (.M.A)

האקדמית תל אביב - יפו

תנאי קבלה
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בכל תחום, בציון גמר של 80 לפחות.
קורות חיים.
ראיון אישי.
כחלק מתנאי הקבלה לתכנית הלימודים יש להציג ידע קודם בארבעת הקורסים הבאים:

מבוא לסטטיסטיקה
מבוא לפסיכופתולוגיה
מבוא לפסיכולוגיה
מבוא לסוציולוגיה
כמה זמן לומדים
ימי חמישי מהשעה 16:00 פרונטליים וימי שישי מקוון מהשעה 08:00-14:00 (פרט לשבוע הראשון והאחרון בכל סמסטר ובסמסטר א' בשנה שנייה)
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני .M.A בלימודי משפחה
פרטים על תואר שני בלימודי משפחה (.M.A)

מטרת התכנית ללימודי משפחה היא להעמיק את הידע וההבנה של הלומדים בה לגבי מגוון סוגי המשפחות, הקשיים שאיתם המשפחות מתמודדות, המנגנונים החברתיים שמשפיעים על משפחות ומתערבים בחייהן ומערכי הערכים והעמדות המגוונים המכוונים אותן. ידע זה, יחד עם האוריינטציה הייעוצית של התכנית, יאפשרו למוסמכי התכנית להפוך למומחים לענייני משפחה, ולפעול לשיפור איכות חייהן של משפחות במגוון של תחומים.


לימודי משפחה
 עכשווית עם התמחות ייחודית בייעוץ, תוך התמקדות באתגרים מולם ניצבות משפחות בנות זמננו, כגון: שותפות הורית, סמכות הורית ושינוי במערך התפקידים במשפחה בקרב משפחות משולבות עם ילדים מקשרים זוגיים שונים, משפחות חד הוריות או חד מגדריות שכולן חיות בעולם דיגיטלי, שמעורר דילמות חדשות בהן לא התנסו דורות קודמים. כמו כן, דגש על משפחות רב דוריות והתמקדות באתגרים כמו יציאה לגמלאות, מעבר לבית אבות, זוגיות מאוחרת וכו’.


פרקטיקום בהתמחות בלימודי משפחה:

  • דגש על מתן ייעוץ למשפחות “נורמטיביות” הנתקלות בקשיים “רגילים”, כמו התמודדות עם סוגיות משמעת של מתבגרים במשפחה, קשיים בהתמודדות לקראת יציאה לפנסיה, הסתגלות ילדים למעברי חיים שונים (גמילה ממוצצים, הרחבת המשפחה, התמודדות לאחר גירושין, רילוקיישן ועוד).
  • הסטודנטים יתמחו ביחידות הרווחה ברשויות מקומיות, בביטוח הלאומי, בארגונים כמו “הילדים לפני הכל” וכו’ ויקבלו זוג או משפחה שלהם יערכו אבחון ראשוני לקביעת חומרת הבעיה בכדי לקבוע אם ניתן יהיה לייעץ ולסייע להם, או שיש צורך בטיפול מעמיק שאותו יש להעביר לרשויות המתאימות. אנשי יחידות הרווחה ידריכו את הסטודנטים בשטח, והפסיכולוגים המלמדים בתכנית ידריכו אותם בנושאי המשפחה בפגישות הפרקטיקום השבועיות.
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
האוריינטציה הייעוצית של התוכנית ללימודי משפחה מאפשרת למוסמכי/ות ההתמחות בייעוץ הפרטני למשפחות להפוך למומחים/ות בתחומים עמם מתמודדות משפחות במעברים ומשברים התפתחותיים. סל השירותים המוצע במסגרת מומחיותכם/ן יהיה גדול ומגוון ויכלול ידע, כלים ומיומנויות אותם ניתן להנגיש למשפחות בתהליכי ייעוץ פרטניים, סדנאות והרצאות בגופים פרטיים וציבוריים. התחום מציע צורות התקשרות גמישות המעודדות עצמאות תעסוקתית ויזמות לצד קידום ומיסוד תפקיד חדש בתוך מערכות קיימות.

עוד מסלולי לימוד – האקדמית תל אביב - יפו

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רבנו ירוחם 2, תל אביב
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד