072-3300504

תואר ראשון BA – דו חוגי במדעי המדינה

אוניברסיטת אריאל בשומרון

כמה זמן לומדים
- 3 שנים
מה מקבלים בסיום הלימודים
-תואר BA בדו חוגי במדעי החברה והרוח
פרטים על תואר ראשון BA – דו חוגי במדעי המדינה
תוכנית הלימודים:
לימודי מדע המדינה עוסקים בהיבטים ההיסטוריים והאקטואליים של ההתנהגות הפוליטית. תכנית הלימודים משלבת קורסים בתחום התיאורטי והמעשי כאחד. הקורסים עוסקים בנושאים מגוונים הכוללים: מחשבה מדינית, פוליטיקה ישראלית, פוליטיקה אזורית, מדיניות ציבורית ומנהל ציבורי, התנהגות פוליטית, יחסים בינלאומיים, משטרים דמוקרטיים ודיקטטוריים ועוד. התואר מקנה לסטודנט כלים לבחינה, להבנה ולחקר של הפוליטיקה המקומית, האזורית והעולמית, וכן של מוסדות המדינה ותפקידיהם.
הלימודים בחוג למדעי המדינה מיועדים לסטודנטים אשר רוצים לשלב לימודי מחלקה זו בלימודים במחלקה נוספת בכדי לקבל העשרה רחבה יותר. מומלץ לשלב לימודים במחלקה זו עם לימודים במחלקה ללימודי המזרח התיכון. כך יקבל הסטודנט ידע נרחב בדבר התהליכים המתרחשים באזורנו.
 
*הבחירה באריאל:
מודל האו"ם הוא פרויקט בינלאומי בו הסטודנטים מדמים את פעולות האו"ם. התלמידים בפרויקט לומדים את חוקי הדיון הרשמי ואת נוהלי האו"ם. כמו כן משתתפי הפרויקט לומדים על מדינות שונות ועל נושאים באג'נדה הבינלאומית, בהם ידונו במהלך סימולציות. בנוסף להיותו פרויקט בינלאומי ומיזם אקדמי חובק עולם, באוניברסיטת אריאל מקיימת מודל ייחודי בו הוא פועל כקורס אקדמי לכל דבר ושניתן כולו בשפה האנגלית. הלימודים בקורס כוללים תרגול המדמה עמידה מול קהל, ניהול דיון וייצוגיות דיפלומטית, הרצאות פרונטליות ותרגולים מעשיים מגוונים בתכני העשרה מתחום ההוויה הבינלאומית על כל גווניה. בנוסף יזכו המשתתפים בקורס בהדרכת Debating על ידי מאמן מקצועי וגם יפגשו עם אישים מתחומי הדיפלומטיה וסיורים במשרד החוץ, כנסת ישראל ושגרירויות זרות, תוך התנסות ותרגול של האנגלית הדיפלומטית, הופעה בפני קהל ועוד. מידי שנה, משתתפת נבחרת מודל האו"ם בכנסים בארץ וכן במסגרות בינ"ל של מודל האו"ם, בהולנד ובגרמניה. בכך, זוכים הסטודנטים לחוויה ייחודית ואיכותית בטח ומביאים לידי ביטוי את הכלים והידע שרכשו במהלך הקורס. הסטודנטים מגיעים להישגים וקוטפים פרסים חשובים בתחרויות הארציות והבינ"ל.
 
מידע נוסף
*אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים בוגרי החוג למדע המדינה יקבלו את הכלים והיתרונות להשתלבות במספר תחומים: פוליטיקה, עיתונאות, מחקר, הוראה וכן בשירות הדיפלומטי. ניתן לשלב לימודים בחוג זה עם מגוון מחלקות וחוגים במסגרת המסלול הדו-חוגי. מומלץ לשלב את הלימודים בחוג למדעי המדינה עם החוג ללימודי המזרח התיכון או תקשורת.
 
* למצטיינים מסלול ישיר לתואר ראשון בשילוב תואר שני מוסמך במנהל עסקים MBA בארבע שנים.

עוד מסלולי לימוד – אוניברסיטת אריאל בשומרון

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רמת הגולן 90, אריאל
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד