072-3300504

לימודי תואר B.S.W - עבודה סוציאלית

אוניברסיטת אריאל בשומרון

תנאי קבלה
מועמדים לתואר 1 - יתקבלו על סמך ציון קבלה משולב של ממוצע ציוני הבגרות וציון מבחן הפסיכומטרי

מבחן יעל - בציון 105 לפחות - "דרישות ידע בעברית", מהווה חלק מתנאי הקבלה עבור מועמדים שנבחנו בבחינות הבדגרות ו/או פסיכומטרי בשפה שאינה עברית

מבחן סיווג באנגלית - סף הקבלה מחייב סיווג רמה באנגלית
כמה זמן לומדים
- 3 שנים , 4 ימי לימוד
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון B.S.W בעבודה סוציאלית
פרטים על לימודי תואר B.S.W - עבודה סוציאלית
*תוכנית הלימודים:
בית הספר לעבודה סוציאלית מכשיר עובדים סוציאליים העוסקים במגוון שירותים חברתיים המסופקים בשלושת המגזרים: המגזר שלישי (עמותות), המגזר ממשלתי והמגזר עסקי. הלימודים מכשירים את הסטודנטים לעיסוק במגוון רחב של שירותי רווחה שונים ובמגוון של קבוצות אוכלוסייה, כגון משפחות, ילדים, נוער, קשישים, נפגעי נפש, אסירים, נכים ורבים נוספים.
 
*הבחירה באריאל:
סגל המרצים בולט בניסיונו המעשי והתעסוקתי במערכת הרווחה והשיקום, בקליניקות פרטיות, בייעוץ לקהילות ולארגונים, בטיפול זוגי ומשפחתי ועוד. בית הספר שם דגש על היכרות מעמיקה של הסטודנטים עם שירותי הרווחה במחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות (שירותי ליבה של העבודה הסוציאלית).
לכן, כל הסטודנטים בשנה השנייה ללימודיהם עושים את הכשרתם בשדה במחלקות לשירותים חברתיים ובשנה השלישית במגוון שירותים ייעודיים כגון: הוסטלים, בתי חולים, צה"ל, עמותות שונות ועוד. כמו כן, בית הספר מקדם גם מעורבות משמעותית של הסטודנטים בקהילה בה מתקיים המוסד ולכן בשנה א', ישתתפו הסטודנטים, (בהנחיית סטודנטים ממסלול קהילה בשנה ג'), בפרויקטים חברתיים בעיר אריאל.
 
התכנית "מעגלים מתרחבים" מתקיימת בשיתוף פעולה מלא של האגף לשירותים חברתיים באריאל ושל עיריית אריאל. במהלך הלימודים הסטודנטים בוחרים בין שני מסלולי לימוד: מסלול פרט ומשפחה או מסלול קהילה, הממקדים ומייעדים אותם לעבודה בשיטות התערבות שונות. יחד עם זאת, הסטודנטים של כל מסלול לומדים גם את המתודה של המסלול השני כמתודה משנית.
 
*תכניות ומסלולי הלימוד במחלקה:
בנוסף לתכנית הלימודים הרגילה לתואר הראשון. מתקיימות תחת מסגרת התואר עוד שתי תכניות:
- הסבה לעבודה סוציאלית - התכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון במדעי החברה שלהם ניסיון בתחומים טיפוליים בעבודה או בהתנדבות. התכנית נמשכת שנתיים.

- תכנית משולבת למצטיינים - תכנית הכוללת הסבה לעבודה סוציאלית יחד עם לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית. התכנית נמשכת 3 שנים. הלימודים משלבים לימודים אקדמיים לצד הכשרה מעשית בכל שנות הלימוד דרך שני מסלולי לימודים: מסלול פרט ומשפחה ומסלול קהילה.

בשנים ב' וג' לכל סטודנט מוענקת הדרכה אישית של כשעה וחצי בשבוע. בשנה השנייה 14 ש"ש ובשנה השלישית 16 ש"ש. ההכשרה מקנה התנסות בהתערבות טיפולית עם יחידים, משפחות, קבוצות וקהילות בסוכנויות רווחה שונות. הלימודים בקורסי שיטות ההתערבות נלמדים בקבוצות קטנות כסדנה וניתנת תשומת לב מרבית לכל סטודנט בלימודיו ובהכשרתו המעשית.
 
מידע נוסף
*אפשרויות תעסוקה והמשך הלימודים:
בוגרי התואר נרשמים בסיום לימודיהם בפנקס העובדים הסוציאליים ומתחילים לעבוד במגוון רחב של שירותים מאתגרים, כגון: מחלקות לשירותים חברתיים, בתי חולים, מרפאות, בתי אבות, ביטוח לאומי, מתנ"סים, מוסדות לילדים בסיכון, צה"ל, עמותות שונות וארגונים המספקים שירותים חברתיים כגון שירותי סיעוד. כמו כן, הבוגרים יכולים להמשיך את לימודיהם לתארים מתקדמים בעבודה סוציאלית באוניברסיטת אריאל או באוניברסיטאות בארץ ובעולם.

עוד מסלולי לימוד – אוניברסיטת אריאל בשומרון

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רמת הגולן 90, אריאל
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד