072-3300504

תואר ראשון ללימודי מזרח התיכון

אוניברסיטת אריאל בשומרון

תנאי קבלה
מועמדים לתואר 1 - יתקבלו על סמך ציון קבלה משולב של ממוצע ציוני הבגרות וציון מבחן הפסיכומטרי

מבחן יעל - בציון 105 לפחות - "דרישות ידע בעברית", מהווה חלק מתנאי הקבלה עבור מועמדים שנבחנו בבחינות הבדגרות ו/או פסיכומטרי בשפה שאינה עברית

מבחן סיווג באנגלית - סף הקבלה מחייב סיווג רמה באנגלית
כמה זמן לומדים
- 3 שנים
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון BA - דו חוגי בלימודי המזרח התיכון
פרטים על תואר ראשון ללימודי מזרח התיכון
*תכנית הלימודים:

הלימודים בחוג ללימודי המזרח התיכון עוסקים בבחינת ההיבטים הפוליטיים וההיסטוריים של האזור, החל בראשית תקופת האסלאם וכלה בתקופה המודרנית. לימודי האזור כוללים את לימודי דת האסלאם ותרבותה, לימודי משטרים ופוליטיקה באזור, מדינות המזרח התיכון כשחקנים במערכת הבינלאומית ולימודי ארצות ספציפיות, כגון איראן, לבנון, מצרים ועוד. התכנית היא ייחודית בכך שהיא מתרכזת בלימודי המזרח התיכון בעת החדשה המודרנית ומקנה לסטודנט כלים לניתוח המציאות הפוליטית באזורנו. תחומי הידע הנלמדים במחלקה מאפשרים לבוגרים להשתלב בעבודה במקצועות הדורשים ידע מעמיק בתהליכים פוליטיים וחברתיים במדינות האזור וביחסים ביניהן. לימודים אלו מיועדים לסטודנטים אשר מעוניינים לשלב לימודים במחלקה זו ולימודים במחלקה נוספת, כדי להעשיר את ידיעותיהם האקדמיות. ניתן לשלבם עם מגוון מחלקות וחוגים.

*הבחירה באריאל:

יתרונה של תכנית הלימודים בחוג למזה"ת באוניברסיטת אריאל הוא בתכנית חדשנית המציעה לסטודנט תשתית דיציפלינארית מתחום מדעי המדינה ולא מתחום ההיסטוריה. בכך תכנית זו מקבילה לתכניות דומות באוניברסיטאות מובילות בעולם המשלבות בין מדעי הרוח והחברה ובעיקר בין מזה"ת ומדע המדינה.



 
 
מידע נוסף

*אפשריות תעסוקה והמשך לימודים:

בוגרי החוג משתלבים בתחום העשייה הפוליטית, מחקר מקצועי במכוני המחקר השונים. כיועצים בתחום, כאנשי אקדמיה והוראה. ניתן לשלב לימודים בחוג זה עם מגוון מחלקות וחוגים במסגרת המסלול הדו-חוגי. מומלץ לשלב את הלימודים בחוג ללימודי במזרח התיכון עם לימודי מדעי המדינה או קרימינולוגיה. במסגרת הלימודים הדו-חוגיים המשלבים את החוג ללימודי המזה"ת והחוג לקרימינולוגיה יוכלו הסטודנטים לבחור ללמוד במסלול "טרוריזם בעידן המודרני" העוסק בהיבטים שונים של הטרור, בהיבט הקרימינולוגי, בהיבט הפוליטי-מדיני ובהקשרים של תרבות, פוליטיקה וכלכלה.

* למצטיינים מסלול ישיר לתואר ראשון בשילוב תואר שני מוסמך במנהל עסקים MBA בארבע שנים.

עוד מסלולי לימוד – אוניברסיטת אריאל בשומרון

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רמת הגולן 90, אריאל
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד