072-3300504

תואר ראשון דו חוגי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

אוניברסיטת אריאל בשומרון

תנאי קבלה
מועמדים לתואר 1 - יתקבלו על סמך ציון קבלה משולב של ממוצע ציוני הבגרות וציון מבחן הפסיכומטרי

מבחן יעל - בציון 105 לפחות - "דרישות ידע בעברית", מהווה חלק מתנאי הקבלה עבור מועמדים שנבחנו בבחינות הבדגרות ו/או פסיכומטרי בשפה שאינה עברית

מבחן סיווג באנגלית - סף הקבלה מחייב סיווג רמה באנגלית
כמה זמן לומדים
- 3 שנים
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר BA בדו חוגי במדעי החברה והרוח
פרטים על תואר ראשון דו חוגי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה מציע מבחר קורסים עשיר ומגוון שנועדו להעניק כלים לפיתוח יכולות חשיבה והתבוננות מעמיקה ושיטתית על החברה האנושית, היחסים בין הפרט לחברה, בין קבוצות ובין בני-אדם ועל האופן שבו הם פועלים בעולם ומשנים אותו, כל זאת ביחס לתהליכים גלובליים ומקומיים כאחד. תלמידי החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה רוכשים מגוון של כלים ביקורתיים ויישומיים להבנה ולניתוח של דפוסי התנהגות בחברות שונות ולומדים להסיק מסקנות מחקירה של חברות ותרבויות שונות על מקומה של החברה ושל התרבות הישראלית בהשוואה אליהן. במסגרת התכנית הסטודנטים מתנסים בחקירה אישית ומודרכת של מצוקות ובעיות חברתיות בוערות שמאפיינות את החברה הישראלית כמו גם חברות רבות אחרות בעולם : עוני, פערים חברתיים ומצוקה, פשע ועבריינות, הגירה ופליטים בעיות דת ומדינה, טרור וסכסוכים אלימים, קונפליקטים בינדוריים וכולי. לצד קורסים תיאורטיים מתחום הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה, הסטודנטים נחשפים להיבטים שונים של המציאות הישראלית רבת הפנים, והדרך שבה היא נחקרת על ידי מדעני חברה מובילים בישראל.

תכנית הלימודים של החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה שמה דגש על היבטים שונים של חיי היום יום בישראל, הנובעים מעובדה שהחברה הישראלית בנויה מן הצד האחד על התפיסה של מדינת לאום ואילו מן הצד השני היא מהווה בעצם תשבץ של תרבויות, לאומים, וקבוצות עדתיות.

*הבחירה באריאל:

תכנית הלימודים באריאל מציעה מגוון של קורסים מתודולוגיים ומעניקה ידע מדעי ועדכני במגוון של קורסים וסמינרים יישומיים המיועדים להכשיר את הסטודנטים לבחינת בעיות מעשיות בתחומים.

כגון: משאבי אנוש והתנהגות ארגונית, הגירה ושונות חברתית, מנהיגות, עבודה, תרבות ותקשורת, תוך מתן דגש על הדרכים שבהן ניתן ליישם ידע כזה בארגונים שונים ובמיוחד בארגוני עבודה, צבא וביטחון, קהילות לא פורמליות ואף בארגונים וירטואליים. לסטודנטים מוצעת תכנית התמחות בניהול והתנהגות ארגונית בשילוב עם קבלת תעודת הסמכה: תעודת מומחה במשאבי אנוש מטעם העמותה הישראלית לחקר, פיתוח וניהול משאבי אנוש ואוניברסיטת אריאל. תכנית זו מכשירה לעבודה במערכות אירגוניות במגזרים שונים ועיסוק בניהול המשאב האנושי בארגונים. הסטודנטים בתכנית מקבלים ידע וכלים הדרושים לאבחון הארגון וסביבתו ולניתוח ההתנהגות האנושית בארגונים; טיפוח ההון האנושי בארגון ומנהיגות; חשיבה מערכתית בתנאי חוסר וודאות ושינוי; לימוד תהליכי שינוי בארגונים בעידן של התפתחות טכנולוגית וסביבה תחרותית וקבלת החלטות. התכנית משלבת הרצאות פרונטאליות, לימוד חומר עיוני, סדנאות וכתיבת פרויקט גמר. לתלמידים מצטיינים מוצע סמינר מצטיינים – "פרקטיקום" – הכולל עבודה מעשית מודרכת. החוג מוציא לאור את כתב העת "סוגיות חברתיות בישראל" הנחשב לאחד מכתבי העת החשובים במדעי החברה בארץ.

מידע נוסף

*אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים:

בוגרי החוג ללימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה משתלבים בחברות השמה, בעמותות חברתיות, בחברות פרסום ומכוני דעת קהל, בחברות סקרים וניתוחים סטטיסטיים, במחלקות השונות למשאבי אנוש בחברות פרטיות וציבוריות.

בגופי שירותים ציבוריים ועוד. בפני הסטודנטים עומדים שני נתיבי עיסוק אפשריים – מחקר ופעילות מעשית ויישומית. ניתן להמשיך לתואר שני במגוון תחומים כגון סוציולוגיה ארגונית. ניתן לשלב לימודים בחוג זה עם מגוון מחלקות וחוגים במסגרת המסלול הדו-חוגי. מומלץ לשלב את הלימודים בחוג עם המחלקה הרב תחומית במדעי החברה והרוח בחטיבת משאבי אנוש, החוג לקרימינולוגיה או החוג לפסיכולוגיה.

* למצטיינים מסלול ישיר לתואר ראשון בשילוב תואר שני מוסמך במנהל עסקים MBA בארבע שנים.

ניתן לשלב עם תעודת הוראה : מיועד לבוגרי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, רב תחומי במדעי החברה והרוח, לימודי המזרח התיכון או החוג למדינה המדינה ולסטודנטים המעוניינים לרכוש תעודת הוראה לתיכונים, במהלך הלימודים לתואר או לאחריו.

 

עוד מסלולי לימוד – אוניברסיטת אריאל בשומרון

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רמת הגולן 90, אריאל
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד