072-3300504

תואר ראשון B.Sc - מדעי הכימיה

אוניברסיטת אריאל בשומרון

תנאי קבלה
מועמדים לתואר 1 - יתקבלו על סמך ציון קבלה משולב של ממוצע ציוני הבגרות וציון מבחן הפסיכומטרי

מבחן יעל - בציון 105 לפחות - "דרישות ידע בעברית", מהווה חלק מתנאי הקבלה עבור מועמדים שנבחנו בבחינות הבדגרות ו/או פסיכומטרי בשפה שאינה עברית

מבחן סיווג באנגלית - סף הקבלה מחייב סיווג רמה באנגלית
כמה זמן לומדים
- 3 שנים , 4-5 ימי לימוד
מה מקבלים בסיום הלימודים
- B.Sc. במדעי הכימיה
פרטים על תואר ראשון B.Sc - מדעי הכימיה
*תכנית הלימודים:
מדע הכימיה הוא מדע החומר והשינויים המתחוללים בו. עולם הכימיה כולל את כל הגופים הסובבים אותנו - את האדמה עליה אנו הולכים, את המזון אותו אנחנו אוכלים, את רקמות גופנו ואת הצורן שאנו משתמשים בו לבניית מחשבים, יסודם של כל הדברים שבהם אנחנו נוגעים, טועמים, מריחים ואפילו שומעים, במדעי הכימיה. ככל שניטיב לדעת כימיה כך נוכל להבין יותר טוב את עולמנו ולשפר את סביבתנו. תחום הכימיה מתפרס וכולל בתוכו מספר רב של תת-תחומים ועובדה זו ממקמת את הכימיה כמדע מרכזי ומגשר בין כל המדעים המדויקים האחרים: מתמטיקה, פיזיקה וביולוגיה.
 
*הבחירה באריאל:
מטרת המחלקה למדעי הכימיה באוניברסיטת אריאל היא להעניק לסטודנטים הבנה מעמיקה ורחבה בתחומי הכימיה השונים ועידוד חשיבה יצירתית ועצמאית וזאת על מנת לייצר דור חדש של חוקרים
בתחום. התחומים המדעיים הנחקרים במחלקה מרובים ומגוונים ומשקפים את קדמת המדע: כימיה ירוקה, ננו-כימיה, אנרגיה מתחדשת, פיתוח תרופות וטיפולים ממוקדים, כימיה ביו-פיזיקלית ודיאגנוסטית, קטליזה תהליכית ואורגנו-מתכתית, סינתזות אורגניות ואי-אורגניות, מדע החומרים, כימיה ביו-אי-אורגנית וביו-אורגנית, אלקטרוכימיה, חישובים קוונטים-מכאניים, דינמיקה מולקולרית. כמו כן מסלול הכימיה הירוקה באוניברסיטת אריאל הוא ייחודי בתחומו בארץ.
 
*מסלולי הלימוד במחלקה:
- מסלול מדעי הכימיה – כללי.
- מסלול כימיה ירוקה – אנרגיה וסביבה.
- מסלול כימיה רפואית.
- מסלול אנליזה פרמצבטית

מסלול לימודים חדשני, בשיתוף פעולה עם טבע, חברת תרופות גלובאלית מובילה בגנריקה ותרופות ייחודיות, המאפשר לך להיות שותף בפיתוח תרופות העתיד. מטרת המסלול היא להכשיר עובדים בתחום האנליזה תרכובות (כימיה אנליטית) בחברות תרופות. סטודנטים בוגרי מסלול זה יוכלו בקלות להשתלב בתעשיית התרופות, המזון וגם במפעלים אחרים בתחום, המצריכים ידע ייחודי זה. טבע מעניקה מלגות לימודים למתאימים וכן אפשרות להצטרף לשורותיה. בעולם קיימת דרישה הולכת וגדלה לתחום וזוהי התכנית האקדמית הראשונה בישראל הנותנת מענה ספציפי לצורכי התעשייה. 

 
מידע נוסף
 התעשייה הכימית בישראל תורמת תרומה אדירה לכלכלת המדינה. מגוון רחב של מוצרים מיוצרים בארץ על ידי כ-450 מפעלים קטנים וגדולים. היא מתרכזת ביצור מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה בעזרת כוח אדם מיומן ומקצועי והיא מהמתקדמות בעולם. בוגרי המחלקה ממשיכים לתואר שני בכימיה באוניברסיטת אריאל או במיטב האוניברסיטאות בארץ ובעולם. 
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
בוגרי המחלקות משתלבים בתעסוקה בתפקידים מגוונים במפעלי תשלובת כימית, כמפקחים על צוותי ייצור, בתעשייה התרופות, כמפתחים בתעשיית ההייטק והביוטכנולוגיה, כמתכננים בענף הקלינטק ובתחום האנרגיה המתחדשת ועוד, כאשר אנו מעודדים את הטובים שבהם להמשיך ללימודים מתקדמים ולהתמקד במחקר.

עוד מסלולי לימוד – אוניברסיטת אריאל בשומרון

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רמת הגולן 90, אריאל
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד