072-3300504

תואר ראשון B.Sc - הנדסת תעשייה וניהול

אוניברסיטת אריאל בשומרון

תנאי קבלה
מועמדים לתואר 1 - יתקבלו על סמך ציון קבלה משולב של ממוצע ציוני הבגרות וציון מבחן הפסיכומטרי

מבחן יעל - בציון 105 לפחות - "דרישות ידע בעברית", מהווה חלק מתנאי הקבלה עבור מועמדים שנבחנו בבחינות הבדגרות ו/או פסיכומטרי בשפה שאינה עברית

מבחן סיווג באנגלית - סף הקבלה מחייב סיווג רמה באנגלית
כמה זמן לומדים
- 4 שנים, 4-5 ימי לימוד
- בוגרי ביה"ס להנדסאים : 3 שנים
- קיים מסלול מיוחד לאנשים עובדים
מה מקבלים בסיום הלימודים
- B.Sc. בהנדסת תעשייה וניהול
פרטים על תואר ראשון B.Sc - הנדסת תעשייה וניהול
* תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במחלקה להנדסת תעשייה וניהול מכשירה את הסטודנטים לראייה מערכתית כוללת על ידי שימוש בכלי תכנון, ניתוח, בניית מודלים, אימותם ויישומם. התכנית כוללת מקצועות מתחומי המדעים המדויקים, מקצועות מחלקתיים, המציגים בפני הסטודנטים את הידע הבסיסי הנדרש ממהנדס תעשייה וניהול, מקצועות בחירה, העוסקים בצורה מעמיקה בנושאים ייחודיים.
 
* תעודות והסמכות : 
- קורס BI
לימודי BI במחלקה להנדסת תעשייה וניהול, יכשירו את הסטודנטים ביכולת להפוך את המידע לידע, לנתח ולגבש את המידע הרב הזורם בארגון, בתחומי המוצר, השירות, מאפייני הלקוח ובכך יוכלו לזהות מגמות והזדמנויות, להתמודד מול האיומים ובכך ליצור יתרון עסקי-תחרותי בחברה בה יפעלו.
בוגרי הקורס משתלבים בצוותי BI במגוון ארגונים בהם היי טק, תעשיות הנדסה ולמעשה כל תחום המתעסק בניהול מערכות מידע ובפיתוחן.

- שמאות מקרקעין וניהול נכסים
שמאות מקרקעין הינו מקצוע הממלא פונקציות רבות בתחומי המשק והכלכלה ועוסק במגוון תחומים כגון: הפשרת קרקע, הפקעות, מיסוי מקרקעין, משכנתאות, הערכות נכסים, היטל השבחה, וכיוב'.
מטרת הלימודים הינה להכשיר את הסטודנט לבחינת מועצת השמאים בצורה המיטבית ביותר, על-ידי סגל מרצים מומחים בתחומי תכנון ובניה, מקרקעין, שמאות, מיסים וכלכלה.
לאחר סיום הבחינות ותקופת ההתמחות, יהיה הבוגר זכאי לרישיון מטעם משרד המשפטים לעסוק בתחום שמאות מקרקעין במדינת ישראל.
- ביקורת פנים
תכנית לימודי התעודה בביקורת פנים מכשירה את הסטודנטים להשתלב כמבקרים פנימיים בגופים ציבוריים ולקבל תעודת מבקר פנימי מוסמך מלשכת המבקרים בשיתוף של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל ואוניברסיטת אריאל.
- קורס SAP
לימודי SAP חושפים את הסטודנטים במחלקה להנדסת תעשייה וניהול לטכנולוגיות עסקיות התומכות בצרכי המידע של ארגונים גדולים ובינוניים ולאופן היישום של מערכות אלו. בנוסף הלימודים מקנים להם כלים ליישום והטמעה של מערכות ה ERP / ERM , שהן מערכות לתכנון משאבי הארגון.
מערכות ה ERM / ERP מאפשרות אינטגרציה של תהליכים, נתונים ומידע בין הפונקציות השונות בארגון ובין הארגון לשותפיו העסקיים.
שילוב זה מייעל את הארגון בכל רבדיו. קיצור זמני התגובה לשוק, יכולת להבין ולנתח את הפעילות העסקית וייעול תהליכי קבלת החלטות. כמו כן, במסגרת הקורס יידונו היבטים תיאורטיים ומעשיים הקשורים למערכות אלו.
- מסלול הנדסת בטיחות
מטרת תכנית הלימודים הינה להכשיר מהנדסים בעלי ידע ורקע מתאים להתמודדות עם בעיות מורכבות של הקמת וניהול מערך לניהול בטיחות. התוכנית מעניקה תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול יחד עם לימודי הנדסת בטיחות
מידע נוסף
למה דווקא ללמוד באריאל?
המחלקה שמה דגש על למידה של תהליכים חדשניים בתעשייה בהם יכולים להשתלב מהנדסי תעשייה וניהול כדוגמת פעילות עם רובוטים שיתופיים, מערכות תנועות עיניים, חשיפה לכלים חדשניים בתעשייה.
כמו כן מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם התעשייה במסגרת פרויקטי גמר של הסטודנטים, שילוב תעשיינים מובילים בהרצאות בתחומי תוכן רלוונטיים ועוד.
המחלקה מקיימת חילופי סטודנטים עם אוניברסיטאות בעולם במסגרת קורסים בינלאומיים שמתקיימים באריאל וקורסים בחו"ל אליהם יוצאים סטודנטים מהמחלקה ונפגשים עם תעשיות מובילות בעולם.
במחלקה אופן למידה ייחודי הבא לידי ביטוי במסגרת כיתת למידה שיתופית אינטראקטיבית מבוססת על טכנולוגיות למידה מתקדמות.
חברי הסגל עוסקים במגוון רב של תחומים מובילים: בינה מלאכותית, רובוטיקה, מערכות אבטחת מידע, מערכות קבלת החלטות, טכנולוגיות בתחבורה, למידת מכונה, שרשרת אספקה, תזמון, קריפטולוגיה,
ניהול מערכות מלאי, חקר ביצועים, טכנולוגיות ניידות, האינטרנט של הדברים (IOT), מערכות ניהול ידע ארגוני, מערכות אדם מכונה NeuroIS . הסטודנטים יכולים להתלוות לעבודה מאתגרת מול הסגל בפרויקט מחקר בסוף התואר.
במחלקה פעילות שלוש מעבדות הנמצאות בחזית הטכנולוגיה המעבדה לרובוטיקה, המעבדה לחקר גורמי אנוש ו– K&CG לקינמאטיקה וגיאומטריה חישובית.
במחלקה מסלול ייחודי ללימודי הנדסת בטיחות. תכנית הלימודים במסלול זה מכשירה את הסטודנטים להתמודדות עם בעיות מורכבות בהקמה וניהול של מערך לניהול בטיחות.
 
*למצטיינים ישנה תכנית לימודים ישירה: תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ותואר שני ברובוטיקה והנדסת גורמי אנוש ב-5 שנים בלבד.
- מסלול ישיר למצטיינים לתואר ראשון עם תואר שני מוסמך במנהל עסקים MBA ב-5 שנים.
- סטודנטים שנה שלישית ובוגרי תואר זה יכולים להצטרף ללימודי תעודת הוראה במגמת תעשייה וניהול.
 
*פתיחת המסלול מותנית באישור רשם המהנדסים.

*ניתן לשלב את הלימודים במחלקה עם תעודת הוראה בהנדסת תעשייה וניהול.*

עוד מסלולי לימוד – אוניברסיטת אריאל בשומרון

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
רמת הגולן 90, אריאל
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד