072-3300504

תואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים (M.A.)

המכללה האקדמית הדסה ירושלים

תנאי קבלה
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בציון ממוצע של 85 ומעלה במקצועות הבריאות ומקצועות טיפוליים, כגון: ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, הפרעות בתקשורת, עבודה סוציאלית, סיעוד, חינוך מיוחד, רפואה, טיפול במקצועות יצירה והבעה.

ראיון/ועדת קבלה.

מועמדותם של בעלי תואר ראשון מתחומים משיקים אחרים תישקל כל פנייה לגופה.

מועמדים שעברית אינם שפת אימם נדרשים להציג ציון במבחן יע"ל. ציון נמוך מ-120 מחייב קורס עברית בהיקף של 4 ש"ש, בשנה הראשונה ללימודים. מעבר הקורס בהצלחה מהווה תנאי להמשך לימודים.

התכנית אושרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה והענקת התואר מותנית באישורה.
כמה זמן לומדים
שנתיים
תאור התעודה
מוסמכי התוכנית יהיו בעלי ידע רחב ומעמיק יותר מאנשי המקצוע אשר סיימו את לימודיהם במקצועות השונים אפילו אם הם רכשו כבר ניסיון בעבודתם. הם יענו על הצרכים הרבים לטיפול רב מקצועי משולב בילד עם העיכוב ההתפתחותי המורכב ובמשפחתו. הם גם יוכלו למלא במקצועיות רבים מתפקידי הניהול ביחידות ההתפתחותיות ובמעונות היום השיקומיים, כולל המרכזים לגיל הרך הפועלים במסגרת התוכנית הלאומית לילדים בסיכון. מוסמך התכנית גם יתוודע לעקרונות בסיסיים של מחקר בתחום האבחון והטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים ובמיוחד מחקר רב מקצועי.
פרטים על תואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים (M.A.)

תחום התפתחות הילד עם צרכים מיוחדים התפתח מאוד בשני העשורים האחרונים בעקבות תוספת של מסגרות טיפוליות רבות אשר פונות לטפל בילדים אלו, הנזקקים לליווי ייחודי ומותאם. מקצועות שונים כיום קשורים לטיפול בילדים עם קשיי התפתחות בנוסף לרפואה – קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ומטפלים מדיסציפלינות קרובות כמו פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. עם צמיחת התחום התעורר צורך באנשי מקצוע בכירים אשר ישפרו את השירות הרב מקצועי הניתן לילדים ולמשפחותיהם. תכנית התואר השני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים נפתחה על מנת לתת מענה וידע נדרש לפיתוח וניהול עבודה רב מקצועית בתחום זה. תכנית זו היא תכנית ייחודית בכך שהיא עוסקת בהתפתחות של ילדים עם צרכים מיוחדים בגילאים לידה עד 18.

תכנית הלימודים תספק ראיה רחבה על כל התחומים הקשורים בתהליכי האבחון והטיפול בילדים עם הפרעות התפתחותיות. בכך התוכנית מכשירה את המסיימים לתפקידי ניהול של היחידות השונות העוסקות באבחון וטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. בנוסף היא מקנה להם יכולת טובה להדריך הורים המהווים חלק אינטגרלי של הטיפול בילדם עם הצרכים המיוחדים. בוגרי תכנית התואר השני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים יהיו בעלי כלים טובים יותר לקדם את הידע המקצועי של כלל העובדים בתחומים השונים, וזאת באמצעות ישיבות צוות והדרכה. הראיה הרחבה של התחום גם מכשירה את הסטודנט לתכנון ולבצוע מחקרים רב מקצועיים בתחום התפתחות הילד שכן רוב המחקרים ההתפתחותיים הנם רב תחומיים.

תוכנית הלימודים נפרשת על פני שנתיים במסגרת של יום לימודים מלא בשבוע כך שתתאים גם לעובדים המקבלים אפשרות ליום לימודים שבועי. היא כוללת לימודי חובה, סמינר מחקר, סמינר מעשי הכולל הצגת מקרים, התנסות מעשית בצורת תצפיות במערך ההתפתחותי, עבודה מסכמת ולימודי בחירה. אין צורך בכתיבת תזה מחקרית. הנושאים שיילמדו יגדירו לסטודנטים את היסודות של כל אחד ממקצועות הבריאות ככל שהנושא נוגע לילדים עם צרכים מיוחדים ואת העקרונות הפיזיולוגיים הקוגניטיביים ההתנהגותיים והרגשיים במעגל ההתפתחות. יושם דגש מיוחד על חשיבות העבודה הרב מקצועית במסגרות התפתחות הילד. יילמדו גם קורסים ייחודיים על הפרעות התפתחותיות/התנהגותיות שכיחות שהגישה אליהן היא רב מקצועית כמו הפרעת קשב וריכוז, אוטיזם, לקויות למידה, שיתוק מוחין, הפרעות התנהגות בתינוקות ובילדים, כאשר בכל אחד מקורסים אלו יודגש ההיבט הרב מקצועי באיתור, באבחון ובטיפול. תכנית הלימודים לתואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים נותנת דגש מיוחד על תפקידם של ההורים בטיפול היום יומי בילד עם ההפרעה ההתפתחותית וכיצד ניתן לרתום אותם לתהליך הטיפול.

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית הדסה ירושלים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
הנביאים 37, ירושלים
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד