072-3300504

איך עושים הסבה מקצועית ומחליפים מקצוע?

יש לא מעט אנשים שאחרי מספר שנים באותו מקצוע משהו מתעורר בהם ואומר להם שזה לא יכול להימשך ככה עד הפנסיה ושבשביל האושר הפנימי שלהם הם חייבים לעשות הסבה מקצועית.

הדס נתנאל | 25-06-2018 15:28:00

אז מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים? בטח שאלו אתכם לא פעם ולא פעמיים אך מה לעשות, כשנהיים "גדולים" אין תשובה וודאית לשאלה הזאת. ההחלטה לעשות הסבה מקצועית מגיעה בדרך כלל ברגע סיום התואר כאשר מתנסים בתחום ומבינים שהמקצוע שרכשו אינו מתאים להם, כמו כן זה קורה במשברי הגיל.

אנשים שבוחרים לעשות הסבת מקצוע מגיעים ממגוון רחב של תחומים, אך המקצועות הבולטים ביותר זה ההייטק, וכן מקצועות שוחקים נפשית כמו הוראה, עבודה סוציאלית ואפילו משפטים. תחום נוסף אשר מאופיין כמקצוע שוחק, הוא תחום המכירות שלא משאיר הרבה מקום לקידום והתפתחות מקצועית. אין ספק שזאת אחת הסיבות הפופולריות להסבה מקצועית אך יש סיבות נוספות לכך, אחת מהן היא התחושה של תקיעות, חוסר סיפוק וכדומה.

הדחף לעשות הסבת מקצוע עלול לצוץ גם אצל העצמאיים שבניינו, כאשר הם מתקשים עם כל האחריות ורוצים לעבוד בחברה גדולה ובעבודה מסודרת.

עובד במקום אחד וחולם על מקום אחר
עובד במקום אחד וחולם על מקום אחר

החששות שצצות בהסבת מקצוע
יש לא מעט סיבות שבגללם אנשים מגעים להחלטה חשובה שכזאת, עם זאת צצים לא מעט שאלות כמו: האם זה אפשרי באמת כמו שזה נשמע? זה אפשרי בכל הגילאים? ואיך עושים את זה בכלל?

בנוסף לכך רוב האנשים חוששים שלא יוכלו לפרנס את משפחתם או שאינם בטוחים שיהיה להם זמן ללימודים או שחוששים שלא יוכלו למצוא עבודה לאחר הסבת מקצוע. כל החששות הללו מובנות אך יש לזכור שלפעמים הקרבה מסוימת נחוצה בכדי להבטיח עתיד טוב יותר.

איך מתחילים את התהליך ההסבה?
אחרי שהשלמתם עם הידיעה שהשינוי בחיים המקצועיים שלכם יגבה מחיר, חשוב שתדעו בדיוק מה אתם עושים בכדי שזה ישתלם לכם בעתיד.

קודם כל כדאי לכם להיות בטוחים בתחום ההסבה, חשוב שתעשו סקר שוק אבל לפני הכול חשוב שתבחרו מקצוע שבאמת מדבר אליכם. לאחר מכן בכדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, בדקו את שוק העבודה בתחום, בדקו את התפקידים בתחום וסמנו לעצמכם תפקידים בהם תרצו לעסוק, כך תבינו בצורה הטובה ביותר מה יצריך מכם תהליך הסבה מקצועית.

לאחר מכן, חשוב לבדוק האם נחוץ ללמוד לתואר ראשון במקצוע או שניתן לעשות קורס \ לימודי תעודה, כך תוכלו לשלב בקלות את חיי המשפחה, עבודה ולימודים יחדיו. למרות שהיום יש לא מעט מוסדות לימוד שמציעים תואר ראשון במסלול לימודי ערב או ימי שישי. כמו כן במידה ותבחרו ללמוד תואר ראשון תבדקו מה ההקלות שמגיעות לכם, זה עלול להקל בתנאי קבלה או במשך הלימודים ועוד.

דוגמאות להסבה
אחת ההכשרות הפופולריות עבור אקדמאים היא הסבה להוראה. למרות שתחום ההוראה נחשב למקצוע שוחק, יש לא מעט אנשים שתמיד רצו להיות מורים ו\או מחנכים. הכשרה זו מיועדת לבוגרי תואר ראשון או שני, כמו כן למורים אשר רוצים לשנות את ההתמחות שלהם ומעוניינים ללמד תחום אחר.

בנוסף לכך, ישנם אקדמאים שחולמים לעסוק בעבודה בה הם יוכלו לעזור לאחרים ולחולל שינוי כמו בעבודה סוציאלית. הסבה לעבודה סוציאלית מיועדת לבוגרי תואר ראשון עם ציון ממוצע של 80 ומעלה, רצוי (לא חובה) שהתואר יהיה חופף או כמה שיותר קרוב לתחום כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, יעוץ חינוכי ועוד.

הכשרה נוספת שנחשבת לאחת ההסבות הפופולריות בקרב האקדמאים היא הסבה להנדסת תוכנה. תחום ההנדסה בכלל נחשב לתחום רווחי, בפרט תחום הנדסת תוכנה. עקב ההתפתחות הטכנולוגית הביקוש להנדסת תוכנה רק עולה משנה לשנה.

לסיכום
זוהי תקופה לא פשוטה בכלל לכן בשביל לעבור אותה בצורה הטובה ביותר חשוב שתבואו מוכנים, בגישה חיובית ותהיו מוכנים להיעזר בכל הכלים הניתנים לכם. לדוגמא סיוע משפחתי, דמי אבטלה או כל עזרה אם היא כלכלית או נפשית שתעזור לכם ושתחזק אותם בתקופת השינוי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד