פסיכולוגיה חינוכית נחשבת לאחד הדברים הבסיסיים הדרושים לאמן מורה להיות מחנך אשר מסוגל להתמודד עם בעיות בעבודה, בהוראה ובחינוך.
אל לימודי פסיכולוגיה חינוכית יש מספר מטרות והן: לנסח ממידע חיוני תיאוריות ועקרונות בצורה שתקל על השימוש והיישום בהם.
דבר נוסף הוא יצירת ידע אשר כולל תיאוריות, עקרונות ומידע שקשור בתלמידים והלמידה עצמה.
פסיכולוגיה חינוכית במערכת החינוך
כאשר נתייחס למורה ניתן לומר שהמורה כמחנך נתקל בלא מעט קשיים בתחילת דרכו במערכת החינוך, מדובר בקשיים עם חומר הלימוד, המערכת והתלמידים עצמם. כלל הקשיים הללו יכולים להשפיע על המורה ובכך תיפגע איכות ההוראה, שיטת ההוראה, הישגי התלמידים ובסופו של דבר כל זה יחזור למורה.
חקר תחום לימודי פסיכולוגיה חינוכית
לימודי פסיכולוגיה חינוכית מכילה מגוון רחב של מחקרים אשר מלמדים אודות בעיות חינוכיות שונות. לכל בעיה חינוכית יש שלל חוקרים הרואים את הדברים בצורה שונה לכן אן גדרה מדויקת לפסיכולוגיה חינוכית וניתן לראות הרבה חוקרים המנסים לחקור את נושא הפסיכולוגיה החינוכית.