072-3300504

עבודה ולימודים: האם אפשר לשלב בין השניים?

לימודים אקדמיים זאת עבודה בפני עצמה, אם כך האם אפשר לשלב בין תואר אקדמאי ועבודה? בואו לגלות אילו סטודנטים מרוויחים הכי הרבה, ובאיזה מוסד יהיה לכם נוח יותר לשלב בין השניים

04-11-2015 16:10:00

לפני שנכנסים לשערי האקדמיה צריך לבוא מוכנים, אבל לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה כלכלית.

על פי סקר הסטודנט של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, 81 אחוזים מהסטודנטים עובדים במקביל ללימודי התואר, ואם אתם גם מתכננים לשלב עבודה ולימודים, בואו לגלות באיזה מוסד לימודים יהיה לכם הכי קל להתמודד עם השניים, ואילו סטודנטים משתכרים ממשכורת גבוהה יותר.

>> מחפשים מלגה שתעזור לכם לסגור את התואר? הכנסו למאגר המלגות הגדול בישראל

רצים בין עבודה ללימודים
אם אתם מתלבטים בין לימודים אקדמיים במכללה או באוניברסיטה, חשוב שתדעו מראש אם אתם מתכוונים לעבוד במקביל ללימודי התואר, שכן נראה כי מרבית הסטודנטים שמצליחים לשלב בין השניים, לומדים במכללות הלא מתוקצבות ובמכללות לחינוך והנדסאים.

בעוד רק 12 אחוזים מהסטודנטים במכללות הלא מתוקצבות ובמכללות לחינוך לא עובדים, באוניברסיטאות ובמכללות המתוקצבות המספרים הם כמעט כפולים ועומדים על 21 אחוזים, כאשר הסיבה העיקרית שאינם עובדים, היא מפאת חוסר זמן ומשום שהלימודים לא מאפשרים להם זאת.

"זה לא פשוט, זה מעייף ורואים את הירידה בציונים בגלל שעובדים", אומרת טל קלמנוביץ (26), סטודנטית ללימודי תעשייה וניהול באוניברסיטת אריאל בשומרון שמשלבת לימודים ועבודה.

ענבל (25) סטודנטית ללימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון, עובדת ולומדת עוד מהשנה הראשונה ומודה "לא עושים שום דבר חוץ מזה, יש פחות זמן פנוי".

לא תמיד מצליחים לעמוד בשילוב של עבודה ולימודים
לא תמיד מצליחים לעמוד בשילוב של עבודה ולימודים

איזו עבודה אפשר לשלב?
הלימודים האקדמיים גוזלים את מרבית הזמן, ולכן סטודנטים מרבים לפנות לעבודות לפי משמרות כמו מלצרות, דיילות, מכירות או שירות טלפוני.

"במהלך כל חופשת הסמסטר עבדתי במשרה מלאה, ועכשיו אני עובדת פעם בשבוע, מארחת במסעדה", אומרת הדר באואר (25) סטודנטית ללימודי עיצוב גרפי במכון טכנולוגי חולון HIT, "אני לומדת חמש פעמים בשבוע אז זה קשה לשלב כי אין ימים פנויים חוץ מסוף השבוע".

קלמנוביץ החליטה לוותר על עבודות מזדמנות וניגשה לעבודה מקצועית בתחום אותו היא לומדת, "התחלתי לעבוד כי אני רוצה לצבור ניסיון בתחום, אני עובדת שלוש פעמים בשבוע", היא מספרת, "מתחשבים בי כי אני סטודנטית ובתקופת המבחנים לדוגמא אני לא מגיעה".

יוני (30, שם בדוי), סטודנט ללימודי ניהול ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה מצא את עצמו נקרע בין הלימודים והעבודה, "התחלתי ללמוד במסגרת לימוד רגילה, אבל הרגשתי שלא מתאים לי ללמוד 80 אחוזים מהשבוע, אז החלטתי להפוך את העבודה למסגרת ראשית, ואת הלימודים למשנית ועברתי לאוניברסיטה הפתוחה".

כמה כסף מרוויחים סטודנטים?
אם אתם חולמים על משכורת עתק בזמן הלימודים, חשוב שתהיו מודעים למספרים, שכן השכר הברוטו החודשי הממוצע של סטודנט עומד על 3,742 שקלים. "השכר בהחלט לא מכסה את ההוצאות החודשיות, אני מקבלת עזרה מההורים", אומרת קלמנוביץ .

עם זאת, חשוב להבחין בין שכר של כל פקולטה, שכן ממוצע השכר החודשי הגבוה ביותר הוא של סטודנטים הלומדים מנהל עסקים, המרווחים 5,705 שקלים ברוטו. במקום השני נמצאים סטודנטים ללימודי מדעי המחשב שמשתכרים בחודש בממוצע מ-5,285 שקלים ברוטו, אחריהם סטודנטים ללימודי מדעי החברה עם 4,035 שקלים ברוטו בחודש.

שלושת הפקולטות אשר בהם הסטודנטים מרוויחים את השכר החודשי הנמוך ביותר הם חקלאות, עם שכר חודשי ממוצע ברוטו של 2,388 שקלים, אחריהם רפואה ורפואת שיניים עם 2,084 שקלים ברוטו בחודש, ואחרונים סטודנטים ללימודי ביוטכנולוגיה עם ממוצע של 1,905 שקלים ברוטו בחודש.

רוצים להתעדכן בפרטים נוספים על המצב הכלכלי של הסטודנטים? הכנסו לעמוד הפייסבוק של יורם לימודים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד