072-3300504

המלצות של בוגרים: טיפים ליום הראשון ללימודים

כולם אומרים שחשוב לבוא מוכנים ליום הראשון ללימודים, אבל מה זה אומר ומה צריך לדעת רגע לפני שדורכים בקמפוס? כדי שתדעו לקראת מה אתם נכנסים, ריכזנו עבורכם טיפים חמים מבוגרים

14-10-2015 14:42:00

מרגישים שאתם מוכנים כבר לקפוץ למסגרת האקדמית? בעוד כמה ימים שנת הלימודים האקדמית החדשה תפתח, אבל רגע לפני שאתם צוללים לתוך המבחנים ומתחילים את החיים הסטודנטיאליים, בואו לקבל טיפים מבוגרים שיסייעו לכם להתמודד עם המסגרת החדשה ולהתחיל את השנה החדשה ברגל ימין.

>> צ'ק ליסט: מה צריך להביא ליום הראשון ללימודים?

>> אל תנסו את זה באקדמיה: מה לא עושים ביום הראשון בלימודים?

מוכנים? בעוד כמה ימים הדרך האקדמית החדשה מתחילה
מוכנים? בעוד כמה ימים הדרך האקדמית החדשה מתחילה

לילה לפני: לנוח ולישון טוב
חשוב לכם שאנשים יקבלו עליכם רושם ראשוני מוצלח וחיובי? היום הראשון ללימודים הוא משמעותי וקובע, ולכן חשוב שתגיעו רעננים אחרי שסיפקתם לגופכם שעות שינה ומנוחה.

אלינור (28), בוגרת לימודי עיצוב טקסטיל - מכללת שנקר, ממליצה: "לישון טוב לילה לפני הלימודים כדי לקום רעננים ולהיראות במיטבנו. הכניסה למסגרת החדשה משנה את כל סדר היום ולכן חשוב לבוא מוכנים".

לא להגיע בזמן, להקדים
באיזו שעה כתוב לכם שאתם צריכים להגיע ליום הראשון ללימודים? תגיעו עוד קודם לכן. קחו בחשבון שמדובר בפעם הראשונה שאתם מגיעים לקמפוס, כאשר בדיוק כמוכם מגיעים עוד אלפי סטודנטים ואתם עלולים לעמוד בפקקים, זמן ביטחון במצב הזה יעזור לכם.

אן (25), בוגרת לימודי מדע המדינה של המכללה האקדמית עמק יזרעאל, ממליצה: "להקדים ביום הראשון ללימודים כדי שיהיה זמן למצוא חניה אם צריך, לתפוס מקום ישיבה, להתמצא בקמפוס ולא להיות בלחץ של זמנים".

באקדמיה יש זמנים, קו זמן ביטחון בכדי לא לאחר
באקדמיה יש זמנים, קו זמן ביטחון בכדי לא לאחר

מהר, לפני שייסגר: קבוצות למידה
יש סטודנטים שמעדיפים ללמוד לבד ויש אחרים שמתרכזים בקבוצות לימוד עם סטודנטים נוספים. אם אתם רואים את עצמכם בקבוצה לימוד, חשוב שתהיו חדורי מטרה ותמצאו בהקדם עם מי נכון לכם ללמוד.

גל (29), בוגר ללימודי הנדסה, תעשיה וניהול - טכניון, ממליץ: "כבר מהיום הראשון לחפש קבוצות למידה ולעשות את זה כמה שיותר מהר, כי כל קבוצה היא לרוב שלושה ארבעה אנשים גג ואז היא כבר ננעלת. לראות מי בכיוון שלך ולנסות להתברג ולהתחבר לאנשים ולהיכנס לקבוצות למידה, כי זה מה שמחזיק אותך בתואר".

ההצלחה בידיים שלכם
לימודים אקדמיים זה כרטיס הכניסה שלכם לחיים של הגדולים, התואר שיקנה לכם עבודה והלימודים שיובילו אתכם להצלחה, ולכן חשוב להתייחס אליהם ברצינות המגיעה להם.

בני (32), בוגר ללימודי הנדסת תוכנה - מכללת אורט בראודה, ממליץ: "לצאת מהראש של בית הספר, פה אתה אדון לעצמך לטוב ולרע, תשקיע - תצליח, לא תשקיע - לא תצליח. בנוסף, חשוב מאוד לתכנן את הזמן ביסודיות קדימה ככל הניתן, כך לא תופתעו ממשימות, מטלות, מבחנים ושאר ירקות".

העתיד שלכם בידיים שלכ, זה הזמן להשקיע
העתיד שלכם בידיים שלכ, זה הזמן להשקיע

השנה הראשונה היא הכי חשובה
השנה הראשונה ללימודים היא בעצם ההתנסות הראשונית שלכם בעולם האקדמיה, אחרי כמה שנים שהייתם בהפסקה מהלימודים אתם חוזרים לשגרת העבודות והמבחנים, אך אל דאגה, מהר מאוד מסתגלים ועם השנים הלימודים נהיים קלים.

ספיר (30), סטודנטית ללימודי רפואה משלימה - בית הספר מירב, ממליצה: "חשוב להשקיע בשנה הראשונה כמה שיותר, הרבה אנשים פורשים אחרי השנה הזו. אפשר לבלות פחות ולהשקיע יותר כי זה יעזור בהמשך, אחרי השנה הראשונה זה רק הולך ונהיה קל יותר, כבר מסתגלים ללימודים ורוכשים שיטת לימוד".

ביטחון עצמי זה שם המשחק
היום הראשון ללימודים עלול להיות מלחיץ, אתם נכנסים למסגרת עם אנשים חדשים שמעולם לא הכרתם, ומצד שני חשוב לזכור שאתם לא היחידים בסיפור הזה ועוד למעלה מאלפי סטודנטים נמצאים בדיק באותה הנקודה.

יהב (26), בוגר לימודי מנהל עסקים - המכללה האקדמית נתניה, ממליץ: "חשוב לבוא עם ביטחון ליום הראשון ללימודים ולזכור שאתם לא לבד בסיטואציה הזו. אם תבואו עם ביטחון תוכלו למצוא במהרה מעגל החברים שילווה אתכם במהלך הלימודים, ולמצוא אנשים נכונים שיעזרו לכם לחוות את החוויה הזו".

הופעה חיצונית מרשימה
אם אתם רגילים לזרוק עליכם בגד ולצאת לדרך, מומלץ שביום הראשון ללימודים תשקיעו מחשבה, ותהיו מודעים לעובדה שמה שתלבשו עלול להשפיע על איך אנשים יתפסו אתכם.

ליז (27), בוגרת לימודי תקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה, ממליצה: "לרושם ראשוני יש חשיבות גדולה, בין אם זה איך הסטודנטים האחרים יתפסו אותך או מה המרצים יחשבו עליך, ולכן חשוב להשקיע בבגדים, להגיע מטופחים ומסודרים וללכת עם חיוך על הפנים".

להתחבב בעיני המרצים
אי פעם חשבתם מי זה אותו המרצה שעומד מולכם ומעביר לכם שיעור? באקדמיה תתקלו במרצים שמגיעים היישר מהתחום שאתם חולמים עליו ולכן חשוב שתדעו לשמור על רושם טוב ועל קשר חיובי.

אבי (28) סטודנט ללימודי תנ"ך וחינוך, האוניברסיטה הפתוחה, ממליץ: "להתחבב על המרצים, לדבר איתם, להתייעץ איתם ולהראות להם שאתם בעניין. היום הראשון זה הרושם הראשוני ולכן חשוב ליצור קשרים טובים עם המרצים ולתת את התחושה שאנחנו רציניים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד