072-3300504

קורס להכשרת טוענים רבניים

מכון עליה

תנאי קבלה
- ראיון אישי
- אישור על 4 שנות ישיבה
- מעל גיל 18
כמה זמן לומדים
- כשנה, מפגש שבועי ולעתים פעמיים בשבוע
מה מקבלים בסיום הלימודים
- בוגרי קורס טוענים רבניים יהיו זכאים לתעודה מטעם המכון המעידה על סיום
פרטים על קורס להכשרת טוענים רבניים
קורס להכשרת טוענים רבניים מקנה למשתתפים בו ידע כללי, משפטי ומעשי בתחום, במטרה להכשירם לשמש כטוענים בעלי רמה מקצועית וערכית גבוהה. על הטוענים הרבניים להיות בעלי בקיאות הלכתית באבן העזר ובחושן המשפט, בסדרי בית המשפט ובתקנות בתי הדין הרבניים. במהלכו של הקורס נחשפים התלמידים לחומרי לימוד נרחבים בנושאים הלכתיים ובייחוד באותם נושאים המיוצגים בבתי הדין כגון: מזונות אישה, חיוב גירושין, היתר נישואין, מזונות ילדים, רפואה והלכה, עילות גירושין, כתב סירוב הלכות ירושה, חלוקת רכוש, עדות ועוד.
 
 הטוען הרבני הוא האיש אשר מוסמך, בהתאם לחוקי מדינת ישראל ולתקנות של משרד הדתות, לייצג לקוחות שונים מול בתי הדין הרבניים בישראל. הטוענים הרבניים מייצגים את לקוחותיהם לרוב בענייני אישות, בהליך דין תורה, בנושאי בוררות או סכסוכים ממוניים.
 
* נושאי הקורס:
- תקנות הדיון בבתי דין רבנים, דיני ממונות.
- הלכה מקצועית בהכנת תיקים, עילות גירושין.
- דיני משפחה בדין העברי והאזרחי, חקיקה אזרחית.
- הכשרה לייצוג בבתי הדין הרבניים, פסקי דין רבניים.
- תקנות הדין בבתי הדין הרבניים והאזרחיים, עבודה סוציאלית.
- הקניית ידע ב"שולחן ערוך" בנושאים הרלוונטיים, יחסים בין ערכאות.
- הסכמי ממון - הסכם גירושין, הסכם ממון טרום נישואין.
- תפקידיו של הטוען הרבני.
- בנוסף, חלק מהקורסים מעניקים גם ידע בתחום הגישור.
 
להלן עיקרי הנושאים כפי שנלמדים בקורס טוענים רבניים במכון: הקניית ידע ב"שולחן ערוך", הכשרת המשתתפים לייצג לקוחות שונים בבתי הדין הרבניים, לימוד נושאים מעשיים שיסייעו לבוגרים בעבודתם היומיומית בבתי הדין הרבניים, הכנת בוגרי הקורס למבחנים בע"פ ובכתב, הנערכים על ידי בית הדין הרבני הגדול. חשוב לציין כי החומר ההלכתי בקורס זה ילמד עם דגש מיוחד על הנושאים הנידונים בבתי הדין הרבניים מידי יום.
 
* אופן הלימוד: תוכנית הלימוד בקורס טוענים רבניים כוללת הרצאות פרונטליות על ידי רבניים ומשפטנים, לימוד עצמי, התנסות מעשית בסימלציות של דיונים בבתי דין רבניים.
 
* מטרות הקורס: המטרות העיקריות של במכון אליה הן להקנות למשתתפים השכלה תורנית גבוהה, ידע תיאורטי ומעשי בנושאים משפטיים, על מנת שיוכשרו כטוענים רבניים ערכיים ובעלי מקצועיות גבוהה.
 
מידע נוסף
* זכאות לתעודה: עם סיום הלימודים, הבוגרים אשר עמדו בכל החובות ועברו את הבחינות, זכאים לתעודה להלן התנאים לקבלת תעודה זו: השתתפות ב- 85% מהשיעורים, הגשת כל המטלות והעבודות. לאחר קבלת התעודה הם יוכלו להתחיל לעבוד כטוענים רבניים מוסמכים ומקצועיים ולייצג לקוחות מגוונים בבית הדין הרבני. 
* קהל היעד: הקורס לטוענים רבניים מיועד בראש ובראשונה לבוגרי ישיבות הסדר או לבוגרי ישיבות תיכוניות וישיבות גבוהות, אשר השלימו ארבע שנות לימוד במסגרת הישיבה. בנוסף הוא עשוי להתאים גם למורים בשנת שבתון, לבוגרי סמינר למורים ולפנסיונרים.
* תוכנית לימודים: שיטת הלימוד בקורס זה משלבת הרצאות פרונטאליות עם טובי המרצים, הרבנים והמשפטים בארץ, לצד למידה מעשית מודרכת, סימולציות ותרגול עצמי.
* מתקיים בירושלים ובני ברק.
 
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד