כל מפגש יחולק לתרגול, חלק עיוני, וחלק מעשי.
"מיינדפולנס" ובעברית- מודעות קשובה (קשיבות)- הוא מושג שהפך פופולרי בשנים האחרונות, ומחלחל לתחומי עשיה רבים שעיניינם הוא רווחה נפשית, חוסן וטיפוח משאבים אישיים ובינאישיים. העניין הגובר והולך במיינדפולנס, החל באמצעות שילוב טכניקות
מדיטטיביות המתאימות למבוגרים, אולם בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר התערבויות ברוח המיינדפולנס המתאימות למפגש עם ילדים. הצגת עקרונות התרגול ותפיסת החיים העעומדת מאחוריו לילדים, הינה בעלת ערך רב כהתערבות מקדמת חוסן התורמת לשיפור הויסות הרגשי וההתנהגותי בקרב ילדים, שיפור ביכולת קבלת החלטות, מיומנויות של קשב וריכוז, הכרות והתידדות עם העולם הרגשי, וטיפוח אמפתיה וחמלה כלפי האחר. חשיפה מוקדמת ותרגול של שפת המיינדפולנס בגיל הצעיר מאפשרת רכישת כלים חשובים להתמודדויות ואתגרים בחיים, גם כילדים ובהמשך כמבוגרים.
קורס זה מיודע לכל מי שעוסק במקצועות טיפול או חינוך ומעוניין להרחיב את התפיסה החינוכית והטיפולית במפגש עם ילדים. הקורס מאפשר התנסות עצמית חיונית להיכרות עם תפיסת העולם ועקרונות התרגול, ומאפשר הכרות עם כלים מבוססי מיינדפולנס הן בעבודה פרטנית והן בעבודה קבוצתית עם ילדים. הקורס הינו חויתי בעיקר, אך משלב גם רקע תיאורטי, מעולם הבודהיזם, מעולם המדע ומעולמות הפסיכולוגיה והחינוך.
הקורס מיועד לאנשי מקצוע מתחומי החינוך והטיפול ותחומים המשיקים לכך: עובדי הוראה (מורים, גננות), רכזי חינוך, יועצים חינוכיים, פסיכולוגים חינוכיים, פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים, מנחי הורים, מטפלים ביצירה והבעה, מטפלים בתנועה, מדריכים בחינוך הבלתי פורמלי.
אין צורך בניסיום קודם בתרגול מיינדפולנס, אולם יש צורך להתחייב לתרגול קבוע במהלך השנה.
ההשתתפות בקורס מותנית בראיון קבלה עם אחד ממרצי הקורס המובילים.