תנאי קבלה
◄ תואר ראשון בגיל הרך B.A/B.Ed. בציון משוקלל 85
◄ תעודת הוראה בגיל הרך
◄ ניסיון של 3 שנים לפחות, בהוראה ובחינוך
◄ סיום לימודי השלמה בציונים הנדרשים
◄ תעודת הוראה**
◄ ידע באנגלית ברמה של מתקדמים 2 או פטור למטרות אקדמיות
המועמדים המתאימים מבין הנרשמים יוזמנו לריאיון קבוצתי ויידרשו למלא שאלון אישי.
- בעלי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך לא יידרשו ללימודי השלמה.
- ניתן להשלים את לימודי תעודת ההוראה במקביל ובמשולב עם לימודי ההשלמה.
◄ תעודת הוראה בגיל הרך
◄ ניסיון של 3 שנים לפחות, בהוראה ובחינוך
◄ סיום לימודי השלמה בציונים הנדרשים
◄ תעודת הוראה**
◄ ידע באנגלית ברמה של מתקדמים 2 או פטור למטרות אקדמיות
המועמדים המתאימים מבין הנרשמים יוזמנו לריאיון קבוצתי ויידרשו למלא שאלון אישי.
- בעלי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך לא יידרשו ללימודי השלמה.
- ניתן להשלים את לימודי תעודת ההוראה במקביל ובמשולב עם לימודי ההשלמה.
כמה זמן לומדים
- שתי שנות לימוד לסיום שעות הלימוד העיוניות, הסדנאיות והעבודות הסמינריוניות (יתקיימו לימודים בחודש יולי בין שתי שנות הלימוד).
- עבודת הגמר היישומית תיעשה בשנת הלימודים השנייה עם אפשרות להשלמתה בשנה השלישית.
- היקף הלימודים – 24 ש"ש
- ימי הלימוד: יום ד’ בשבוע – 8:00 – 19:00
- סמסטר קיץ מרוכז בחודש יולי
- עבודת הגמר היישומית תיעשה בשנת הלימודים השנייה עם אפשרות להשלמתה בשנה השלישית.
- היקף הלימודים – 24 ש"ש
- ימי הלימוד: יום ד’ בשבוע – 8:00 – 19:00
- סמסטר קיץ מרוכז בחודש יולי
פרטים על תואר שני M.Ed בחינוך בגיל הרך
הכשרה של אנשי חינוך איכותיים, בעלי תואר שני בגיל הרך לגילאי לידה עד שש היא משימה בעלת חשיבות מן המעלה הראשונה. יצירת תשתית חינוכית איכותית מותנית בהקצאת כוח חינוכי מוביל למערכות החינוך הקיימות בגיל הרך בישראל בכלל ובפריפריה בפרט. תכנית הלימודים המוצעת לתואר שני בחינוך לגיל הרך במכללת אורנים שמה לה למטרה לייצר תהליך למידה המאפשר החלפת דעות והשקפות, מזמן מפגשי תרבויות, כמו גם יצירת מרחב התנסותי המכיר בפלורליזם כהוויית יסוד. לבד מהעשרת הידע הנשען על הניסיון המצטבר של הלומדים בעבודתם בשדה, תחזק התכנית את יכולת החשיבה הביקורתית וההתבוננות הרפלקטיבית של הלומדים תוך יצירת שפה מקצועית משותפת. מסגרת הלמידה המוצעת תחשוף את הלומדים בתוכנית לידע תיאורטי ומחקרי עדכני בסוגיות של תכנים ודרכי הוראה, בניית תכניות לימוד, ומדידה והערכה. כל זאת לצד בחינה של גישות חינוכיות והתפתחותיות מגוונות לילדים צעירים, וכן העמקת הידע בהבנת הילד הצעיר ואופני החשיבה והלמידה שלו.
מידע נוסף
קהל היעד:
- גננות ומחנכים המלמדים בגנים ובמערכות הגיל הרך בכל טווח הגילאים.
- עובדי חינוך הפועלים במסגרות של עיריות ומתנ"סים בתחום תכניות לימוד והתערבות בגיל הרך.