מידע כללי
בכל הארגונים הגדולים או בבתי עסק שונים, המזכירות מהוות את פניי החברה. המזכירה היא הגורם שממנו זורמת האינפורמציה הפנימית אל תוך החברה והגורם שמקבל את האינפורמציה מבחוץ, ולכן ישנה חשיבות רבה לתפקיד המזכירה. במסגרת העבודה נדרשות המזכירות לנהל מערך גדול של תחומים בהרמוניה, לניהול יעיל של זמנים, לשירות מקצועי ואדיב ולעבודה מול מנהלים וגורמים בכירים אחרים.
לעומת מזכירות רגילות שממלאות תפקידים טכניים המזכירה הבכירה דורשת יותר חשיבה ושיקול דעת לתחומי עבודתה. מזכירה בכירה צריכה להיות בעלת יכולת אלתור, יכולת קבלת החלטות וידע בתחום העיסוק של הארגון או של האדם הישיר שמעסיק אותה. מזכירה בכירה אחראית על ייעול וביצוע של פעולות מרכזיות בעבודת הארגון שבו היא מועסקת.
בארגון עסקי גדול המזכירה הבכירה תהייה בדרך כלל מזכירת המנכ"ל ותשמש לו לעזר בכל הקשור לעבודה היום יומית. קורס מזכירה בכירה מתקיים בכל תחומי המזכירות, בין אם בתחומי המזכירות הרפואית, מזכירות משפטית, מזכירות ביטוח, ניהול לשכה, מזכירות שיווק ומכירות ועוד.
תמונה: Shutterstock
מטרת הקורס
מטרתו של קורס מזכירות בכירות היא להקנות למשתתפות את הידע הרחב והטוב ביותר לצורך ניהול יעיל של המערכת האדמיניסטרטיבית של משרדים, כל זאת תוך מתן דגש על חיזוק מיומנויות קבלת ההחלטות של המזכירות, התמודדות עם ריבוי משימות, יצירת קשרים עם גורמים חיצוניים וחיזוק התקשורת הבין אישית. קורס מזכירות בכירות יכול להעניק לבוגרות מקצוע מבוקש בתחום המזכירות הבכירה בו יוכלו לפתח קריירה ארוכת טווח, ואולי אף להתקדם משם לתפקידים בכירים נוספים במערכת הארגונית.
למי מתאים לעשות קורס מזכירה בכירה?
הקורס מיועד בדרך כלל לבעלי תעודת בגרות אשר עברו את קורסי המזכירות הקודמים, מזכירות 1 ו- 2, כאשר לעיתים גם מתנים את ההשתתפות בקורס במעבר מבחן קבלה, הכולל בתוכו אנגלית.
מזכירה בכירה צריכה לשלוט בשפה האנגלית מכיוון שלא פעם תצטרך להתכתב במיילים באנגלית ואפילו לשוחח באנגלית, כמו כן הקורס מעניק לסטודנטים ידע מקצועי ועדכני בכל תחומי הניהול של המשרד המודרני. הלימודים משלבים הרצאות, דיונים, סדנאות תרגול ועבודה במחשב האישי.
כמה זמן הקורס נמשך?
הלימודים ברוב המכללות נמשך כחמישה חודשים בממוצע. הלימודים מתקיימים פעם או פעמיים בשבוע, קיים מסלול לימודי בוקר או ערב המתאים לאנשים שעובדים ורוצים לשלב את הקורס תוך כדי עבודתם היומיומית.
תכני לימוד בקורס מזכירה בכירה
בקורס נלמד כמה וכמה תחומים, בין הנושאים הנלמדים תיפגשו עם תכנים כגון:
- תכני מחשב
- מאגרי מידע
- אבטחת מידע
- ניהול רשומות
- כתיבה מנהלית
- ניהול רשומות וארגון תיקיות
- סדנאות באנגלית עסקית וכו'.
לעבודה על המחשב יש נתח גדול בתוכן של קורס מזכירה בכירה, המזכירה הבכירה עובדת במרבית יומה על המחשב ולכן היא צריכה לשלוט בתוכנות האופיס, וורד ואקסל בעיקר, היא צריכה לדעת להקליד (ורצוי הקלדה עיוורת), ולהתעסק בדוחות ובמיילים.
כמה עולה הקורס?
מחירו של הקורס ברוב המסודות עומד על 8,000 ש"ח בממוצע.
אפשרויות תעסוקה
בוגרי הקורס יוכלו להשתלב במגוון רחב של תפקידים בחברות השונות במשק כמו: חברות הייטק, משרדים ממשלתיים, ארגונים, משרדי עורכי דין ועוד.
שכר התחלתי ממוצע
לפי הנתונים העדכניים ביותר של משרד העבודה והרווחה, ממוצע השכר ההתחלתי של מנהלי משרד הוא: 8,379 ש''ח ובמדד הביקוש אצל המעסיקים המקצוע מדורג 6 (ביקוש ממוצע).