בכל הארגונים הגדולים או בבתי עסק שונים, המזכירות מהוות את פניי החברה. המזכירה היא הגורם שממנו זורמת האינפורמציה הפנימית אל תוך החברה והגורם שמקבל את האינפורמציה מבחוץ, ולכן ישנה חשיבות רבה לתפקיד המזכירה. במסגרת העבודה נדרשות המזכירות לנהל מערך גדול של תחומים בהרמוניה, לניהול יעיל של זמנים, לשירות מקצועי ואדיב ולעבודה מול מנהלים וגורמים בכירים אחרים.
לעומת מזכירות רגילות שממלאות תפקידים טכניים המזכירה הבכירה דורשת יותר חשיבה ושיקול דעת לתחומי עבודתה. מזכירה בכירה צריכה להיות בעלת יכולת אלתור, יכולת קבלת החלטות וידע בתחום העיסוק של הארגון או של האדם הישיר שמעסיק אותה. מזכירה בכירה אחראית על ייעול וביצוע של פעולות מרכזיות בעבודת הארגון שבו היא מועסקת.
בארגון עסקי גדול המזכירה הבכירה תהייה בדרך כלל מזכירת המנכ"ל ותשמש לו לעזר בכל הקשור לעבודה היום יומית. קורס מזכירה בכירה מתקיים בכל תחומי המזכירות, בין אם בתחומי המזכירות הרפואית, מזכירות משפטית, מזכירות ביטוח, ניהול לשכה, מזכירות שיווק ומכירות ועוד.
מטרת הקורס
מטרתו של קורס מזכירות בכירות היא להקנות למשתתפות את הידע הרחב והטוב ביותר לצורך ניהול יעיל של המערכת האדמיניסטרטיבית של משרדים, כל זאת תוך מתן דגש על חיזוק מיומנויות קבלת ההחלטות של המזכירות, התמודדות עם ריבוי משימות, יצירת קשרים עם גורמים חיצוניים וחיזוק התקשורת הבין אישית. קורס מזכירות בכירות יכול להעניק לבוגרות מקצוע מבוקש בתחום המזכירות הבכירה בו יוכלו לפתח קריירה ארוכת טווח, ואולי אף להתקדם משם לתפקידים בכירים נוספים במערכת הארגונית.