072-3300504

מה עושים עם התואר השני?

תואר ראשון מאחוריכם ואתם חושבים כבר על תואר שני? ישנן הרבה אפשרויות ללימודים, אבל מה באמת עושים עם התואר, זו השאלה האמיתית. והתשובות לפניכם

30-04-2015 15:15:00

ישנם מקצועות לימוד שלכולם ברור לאיזה מקום עבודה הם מובילים ומה היתרונות שהם מביאים עמם, אך ישנם תארים מעניינים אחרים שכלל לא ברור במה עובדים בסיומם. מה עושה בוגר ללימודי תואר שני בלימודי הסביבה? ובמה יעסוק בוגר ללימודי תואר שני בתקשורת?

הגיע הזמן לתת תשובות לכל סימני השאלה ולהבין מה אומר כל תואר. לפניכם רשימת תארים שניים ומקצועות העבודה שתוכלו להשתלב בהם בסיומם, בהצלחה.

רוצים להתחיל ללמוד כבר באוקטובר הקרוב? הקליקו על הלינק ושלחו לנו את הפרטים שלכם. ביחד נמצא מוסדות לימוד מתאימים

באיזה מקצוע אתם בוחרים ללמוד לתואר שני?
באיזה מקצוע אתם בוחרים ללמוד לתואר שני?

מדע המדינה
לימודי תואר שני במדע המדינה עוסקים בניתוח תופעות בינלאומיות, חברתיות ופוליטיות כבסיס לפעילות ציבורית ולמחקר עצמאי. במהלך התואר לומדים להכיר מקרוב את הפוליטיקה הישראלית והבינלאומית ומקבלים מושג נרחב ומעמיק במגוון נושאים: דיפלומטירה, תקשורת פוליטית, צבא וביטחון ועוד.

במה עוסקים? בוגרים המעוניינים להשתלב במנהל הציבורי או שרואים את עצמם משפיעים על המדיניות הציבורית במשרדים ממשלתיים, יכולים להתאים ללימודי תואר זה.

כמו כן, ניתן להשתלב כעוזרים פרלמנטרים של חברי כנסת בתחום הייעוץ הפוליטי או האסטרטגי. במסגרת התואר ירכשו הסטודנטים את הכלים המתאימים וילמדו כיצד לכתוב נייר עמדה, להשפיע על קבלת החלטות וכן להציג עמדות.

להשפיע על מקבלי ההחלטות ולקחת חלק
להשפיע על מקבלי ההחלטות ולקחת חלק

מנהל עסקים
תואר שני במנהל עסקים מתמקד בקורסים ממגוון תחומים, ביניהם תקשורת, כלכלה, משאבי אנוש, חשבונאות ועוד.

הלימודים משלבים לימודים תאורטיים עם עשייה יצירתית וחדשנית. לימודי התואר השני מלמדים כיצד לעבוד בעולם תחרותי זה, לגייס עובדים ועוד.

במה עוסקים? תואר שני במנהל עסקים מתאים למנהלים בכירים במוסדות פיננסיים, חברות ביטוח, השקעות ועוד, שרוצים להעמיק את הידע, להתמקצע ולהתקדם בתפקידם.

ניתן להתמחות בתחומים שונים, ביניהם: מימון, שיווק או כספים. מומלץ להגיע ללימודי התואר לאחר ניסיון תעסוקתי שיוכל לקדם ולתת כלים רלוונטיים למקצוע העבודה.

לצבור ניסיון תעסוקתי ואז לגשת ללימודי מנהל עסקים
לצבור ניסיון תעסוקתי ואז לגשת ללימודי מנהל עסקים

מדעי הקוגניציה
תואר שני בלימודי מדעי הקוגניציה עוסק בהבנת חקר המוח, הפעילות המנטלית ועקרונות התודעה שבו. הסטודנטים יבינו תופעות ותהליכים העומדים בבסיס התופעות המנטליות, המהווים את יכולת ההכרה של המציאות.

לימוד התואר נוגעים במגוון רחב של תחומים:, ביניהם: פסיכולוגיה, בלשנות, פילוסופיה, לוגיקה ועוד.

במה עוסקים? המתעניינים בחקר המוח יכולים לעבוד במכוני מחקר באוניברסיטה או במכונים פרטיים העוסקים בתחום זה. ישנם בוגרים המשתלבים במחקרים פורצי דרך ובינלאומיים במדעי הקוגניציה.

לעסוק במחוני מחקר ובמחקרים פורצי דרך
לעסוק במחוני מחקר ובמחקרים פורצי דרך

לימודי הסביבה
תואר שני בלימודי סביבה מעמיקים את הידע שבין יחסי הגומלין של האדם וסביבתו, את הבעיות שנוצרו בעידן המודרני ואת דרכי הפעולה לצמצום הזיהום הסביבתי. במסגרת הלימודים נחשפים לכלים הטכנולוגיים החדישים ומתמודדים עם סוגיות הנמצאות על ראש סדר היום.

במה עוסקים? המודעות לסביבה והצורך לשמור עליה לדורות הבאים גדלה עם השנים וכך גם הצורך בתפקידים.

בוגרי תואר שני בלימודי סביבה יכולים להשתלב במשרדי ממשלה, משרדי תכנון וייעוץ, רשויות מקומיות ומשרדים נוספים, בתפקידי ייעוץ ושמירה על משאבי הטבע.

לשמור על סביבה ירוקה גם לדורות הבאים
לשמור על סביבה ירוקה גם לדורות הבאים

לימודי תקשורת
לימודי תואר שני בתקשורת עוסקים בתחום האקדמי והמחקרי של התקשורת. לרוב הלימודים משלבים ידע מעשי לצד ידע עיוני ומתעמקים בנושאי התקשורת העדכניים, בצרכני המדיה וכן בעידן הטכנולוגי המתפתח.

בנוסף, הלימודים מתעסקים בתהליך יצירת התכנים ודרך הפצתם של מוסדות וארגוני תקשורת.

במה עוסקים? בוגרים המתמקצעים ומרחיבים את הידע שלהם בתחום יוכלו להשתלב בעולם המחקר או בעבודה פרקטית בגופי תקשורת ופרסום. כמו כן, הבוגרים יכולים להמשיך לתפקידים של יועצי תקשורת והעמיד את ידעם בתחום.

לעבור ולקחת חלק בעולם הפרסום והשיווק
לעבור ולקחת חלק בעולם הפרסום והשיווק

לימודי מתמטיקה
לימודי תואר שני במתמטיקה עוסקים במחשבה וגישות מתמטיות ומספקים כלים ומיומנויות יישומיות, המסייעות בהבנת תכנים מתקדמים ובשיטות מחקר חדישות. כחלק מהלימודים, מתעמקים בנושאים המצויים במחקר במתמטיקה המודרנית וחווים אותם לעומק.

במה עוסקים? בוגרי תואר שני במתמטיקה הם בסיס להסתכלות על תחומים שונים. הבוגרים יכולים להמשיך לתחום המחקרי, לתחום ההוראה וכן לתעשיות ביטחוניות וביו רפואיות הדורשות ידע נרחב ומעמיק בתחום.

חברות דורשות בוגרים בעלי ידע נרחב במתמטיקה
חברות דורשות בוגרים בעלי ידע נרחב במתמטיקה

לימודי תולדות האומנות
לימודי תואר שני בתולדות האומנות מציעים מסלול לימוד מעמיק בהיסטוריה ואמנות ישראלית וכן באמנות אסייתית וגלובלית.

במסגרת הלימודים מרחיבים הסטודנטים את הידע שלהם בתחום תולדות האומנות ומכירים את הגישות המחקריות בתחום.

במה עוסקים? תואר שני בתולדות האומנות מאפשר לבוגרים להדריך במוזיאונים, ללמד ולהרצות בתחום בו התמקדו בלימודים. כמו כן, ניתן ללמוד לימודי הוראה ולהיות מורים בבתי ספר תיכוניים.

*סייעה בהכנת הכתבה: בתיה שנהר, יועצת הכוונה ללימודים בשנהר - הדרכה ויעוץ ללימודים.

להרצות במוסדות חינוך בתחום בו התמקצעתם
להרצות במוסדות חינוך בתחום בו התמקצעתם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד