072-3300504

העתיד כבר כאן: 10 מקצועות של המחר

עד שנת 2020 יהיו כבר קורסים לנהיגה ברכבים מעופפים? אולי, אבל מקצועות אחרים צפויים להיות חשובים הרבה יותר. את כולם מלמדים כבר היום ובעשור הקרוב הביקוש צפוי רק לעלות

אחינועם מזרחי | 08-09-2013 12:02:00

לא צריך תואר בעתידנות כדי לחזות את התפתחות שוק העבודה בשנים הקרובות. על פי נתונים שהתפרסמו על ידי משרד התעסוקה באתר מאשאבל, אלו הם עשרה תחומים שצפויים לגדול בכ-30 אחוז ואף יותר במהלך העשור הקרוב, עד שנת 2020. ברשימה, המקצועות הפרא-רפואיים, ענף המחשוב ותחום הצרכנות.

#1 עבודה סוציאלית
רוב המקצועות של העתיד הם מתחום הרפואה ולא במקרה. אתר הפינגטון פוסט מדווח שתעשיית הטיפול הרפואי תייצר 5.6 מיליון עבודות עד שנת 2020. אחד מבין התחומים בעלייה הוא הטיפול הסוציאלי, שניתן כמעט בכל מסגרת ומעניק עזרה במצוקות נפשיות, התנהגותיות ורגשיות.

איך להיות עובד סוציאלי בישראל? מוסדות לימוד רבים מציעים לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית, אך נדרש ללמוד תואר שני כדי להפוך למטפל סוציאלי קליני, עם אופציה לפתיחת קליניקה עצמאית.

תעשייה בעלייה. מקצועות הרפואה
תעשייה בעלייה. מקצועות הרפואה

#2 הדרכת כושר
אם יש לכם תשוקה לספורט, הגיע הזמן להיכנס למשחק. העלייה הדרמטית במודעות לאורח חיים בריא תביא לעלייה בביקוש למדריכי ספורט אישיים (חדר כושר, יוגה, פילאטיס וכדומה) ומורים בבתי הספר.

איך להיות מדריך כושר בישראל? כדי להתמקצע לא די בקורסים בסיסיים, אלא יש לעבור מספר השתלמויות בארץ ובחו"ל. יחידי הסגולה שרוצים להפוך את האהבה והכישרון למקצוע יכולים רק ליהנות מהתהליך.

#3 מטפלים סיעודיים
דור הבייבי בום הולך ומתבגר ועד סוף העשור הנוכחי תהיה עלייה של 70 אחוז בדרישה לעזרה סיעודית אישית. מעבר לזה, העלייה בתוחלת החיים עתידה להשאיר יותר מבוגרים בבית, זמן ממושך לאחר היציאה לפנסיה. טיפול בקשיש כולל בדרך כלל עזרה בכל הפעולות היומיומיות שאין באפשרותו לבצע לבד (אם כי זה תלוי במצבו של המטופל).

איך להיות מטפל סיעודי לקשישים בישראל? ניתן ללמוד תואר ראשון בסיעוד או לבחור בלימודי תעודה לאח/ות מוסמך/ת, למרות שיש מטפלים סיעודיים שעובדים גם ללא הכשרה מקצועית. נכון להיום, התדמית השלילית שיש למקצוע מרחיקה ממנו ישראלים ומזמינה אליו עובדים זרים, אך תנאי ההעסקה של אזרחי המדינה משופרים.

יותר זקנים - יותר מטפלים
יותר זקנים - יותר מטפלים

#4 ייעוץ פיננסי
בזמן שיותר אנשים מגיעים לגיל פרישה, עולה הצורך בייעוץ מקדים בנושאי השקעות, מיסים וביטוח.

איך להיות יועץ פיננסי בישראל? המעוניינים להשתלב במקצוע הייעוץ והשיווק הפיננסי, שנחשב למקצוע בכיר ומבוקש בשוק ההון, מחויבים להחזיק בתעודת יועץ ובתעודת סוכן ביטוח פנסיוני, שמהווים למעשה את רישיון העבודה לעיסוק בתחום. עבור מי שחושב על עבודה כעצמאי, יעוץ פיננסי זו הזדמנות מצויינת.

להסתדר בעולם חומרי. ייעוץ פיננסי
להסתדר בעולם חומרי. ייעוץ פיננסי

#5 רפואת חירום
אין מספיק אנשים שמסוגלים לתפקד היטב במצבים בהם נשקפת סכנה לחיי אדם. הצלתם פעם אדם מטביעה? לא נרתעים מדימומים? עמידה ברמות לחץ גבוהות ותפקוד מלא בסיטואציות מסכנות חיים הם מה שצריך כדי להיות פרמדיק.

איך להיות פרמדיק בישראל? ההכשרה בישראל מוצעת בשני מסלולים: קורס אינטנסיבי בבית הספר לפרמדיקים ולימודים לתואר ראשון ברפואת חירום. גם בצבא מועסקים מאות פרמדיקים, שעוברים קורס הכנה מזורז.

#6 פיזיותרפיה
העיסוק במקצוע צפוי לגדול בכ-40 אחוז בשנים הקרובות ולהתמקד באוכלוסייה המתבגרת הנזקקת לעזרה בהנעת הגוף המתנוון וטיפול תכוף בכאבים.

איך להיות פיזיותרפיסט בישראל? בניגוד למקצועות הרפואה האלטרנטיבית, פיזיותרפיה היא מקצוע פרה-רפואי, שנלמד בישראל כתואר ראשון אוניברסיטאי.

יעלה ב-40 אחוז. פיזייותרפיה
יעלה ב-40 אחוז. פיזייותרפיה

#7 חקר שווקים
כל עוד תרבות הצריכה מתרחבת, חברות צרכניות נזקקות לחוקרי שוק, או בכינויים המקובל יותר - 'אנאליסטים', כדי לאסוף את המידע הדרוש להן על מנת להכפיל ולשלש את הרווחים. למקצוע צפוי עתיד מזהיר בשנים הקרובות והעיסוק בו צפוי לעלות ב-40 אחוז. יתרונו הוא במגוון רחב של אופציות תעסוקתיות. בגדול, הג'וב כולל איסוף נתונים על השוק הרלוונטי עבור צרכיו של הלקוח.

איך להיות אנאליסט בישראל? אחת התעשיות המשגשגות שמעסיקות אנאליסטים היא תעשיית הפרסום, אך אנאליסטים מועסקים גם בהיי-טק ובאינטרנט. תואר ראשון במגוון תחומי לימוד יכול לסדר לכם כרטיס כניסה לראיון במשרדי הפרסום הגדולים בארץ, ניסיון תעסוקתי לא חובה.

#8 שיננות
על פי הסטטיסטיקה, הדרישה לטיפולי שיניים צפויה לגדול ב-38 אחוז. אך בניגוד לרפואת שיניים, השיננות מציעה טיפול מנע והמסלול שצריך לעבור כדי להגיע למשרה הזו הוא קצר הרבה יותר.

איך להיות שינן ושיננית בישראל? כדי להיות שינן או שיננית בפועל צריך לסיים לימודים מקצועיים של בין שנתיים לשלוש שנים. אפשר ללמוד את המקצוע גם באוניברסיטאות, אבל הוא איננו מוכר עוד כתואר אקדמי.

מסלול קצר מרפואה פרופר. שיננות
מסלול קצר מרפואה פרופר. שיננות

#9 טכנאות רפואית
הקדמה הטכנולוגית באה לידי ביטוי גם בענף הרפואה. מכשירים טכנולוגיים רפואיים מתקדמים משפרים את פרוצדורות הריפוי והטיפול של החולים ולצורך הטיפול והתחזוקה השוטפת שלהם עולה הביקוש לאנשי מקצוע מיומנים שיעבדו לצד אנשי הצוות הרפואי במתקני הרפואה השוני: בתי חולים, מרפאות, קופות חולים וקליניקות פרטיות.

איך להיות טכנאי רפואי בישראל? אוריינטציה טכנולוגית היא מאפיין מחייב שלא ניתן לרכוש במסגרת לימודים. מעבר לזה, כדי לקבל הסמכה לעסוק בטכנאות מכשור רפואי יש לעבור לימודים מקצועיים של כשנה ולעמוד בבחינות ההסמכה העיוניות.

#10 פיתוח תוכנה
שוק מפתחי התוכנה העולמי הולך ומתרחב, וכבר עכשיו עובדים עשרות תוכניתנים בכל חברה בגודל בינוני. התוכניתן בונה את מערכות המחשוב במקום העבודה וחייב להכיר את שפות התכנות השונות.

איך להיות מפתח תוכנה בישראל? כיום, די בזיקה חזקה למחשבים כדי להפוך אוטודידקט למועסק בחברה בעלת שם ובשכר גבוה. תואר ראשון במדעי המחשב יהפוך אתכם לנחשקים יותר, אבל אין תחליף לניסיון תעסוקתי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד