072-3300504

מפגש תרבויות באוקספורד

ח"כ דב חנין מספר על שנת המחקר שבילה באוקספורד, על החוקרים מכל העולם אתם עבד ועל התנאים המעולים שמציעה אוקספורד

רוי רגב | 15-10-2006 11:18:00

חבר הכנסת דב חנין (48) ממפלגת החזית הדמוקרטית לשלום ושוויון, עזב לפני כ-5 שנים את ישראל והאקדמיה הישראלית, כדי לעשות את הפוסט-דוקטורט שלו באוניברסיטת אוקספורד באנגליה. ח"כ חנין סיים לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה העברית ועשה דוקטורט במדעי המדינה באוניברסיטת ת"א. לפני כ-5 שנים הוא הוזמן על ידי אוניברסיטת אוקספורד לעשות את הפוסט-דוקטורט שלו בנושא "משבר האקלים העולמי". הלימודים התקיימו במשך שנה במלגה מלאה, כאשר ח"כ חנין העתיק את מגוריו לאנגליה.

"לא הייתה קיימת בארץ תוכנית דומה לזו וגם לא המשאבים הדרושים. באוקספורד הציעו לי שני מכוני מחקר מתקדמים, ספריות ברמה הגבוהה ביותר וחוקרים מכל העולם ברמה הגבוהה ביותר בתחום זה", מספר ח"כ חנין על היתרונות של הלימודים באוקספורד. הוא מספר כי התרשם מכך שאנשים מכל העולם מגיעים ללמוד שם. "האופי של אוקספורד הוא מאוד בריטי ובעל מסורת של מאות שנים. עם זאת, הסטודנטים והחוקרים שפקדו את האוניברסיטה היו כמעט מכל מקום בעולם", מספר ח"כ חנין על רב התרבותיות הייחודית של המקום.

ח"כ דב חנין. שנה של מחקר על חשבון אוקספורד
ח"כ דב חנין. שנה של מחקר על חשבון אוקספורד

בילה את כל היום באוניברסיטה
הנושא בו עסק הפוסט-דוקטורט שלו עזר לו להתקרב לחוקרים מכל העולם שהגיעו לאנגליה. הפוסט-דוקטורט שלו עסק באסון האקלים הסביבתי בעולם, בתור איש של מהלכים מדיניים ולא של מהלכים גיאולוגיים, הוא חיפש יחד עם חוקרים נוספים את הפתרון למימון התרופה לבעיית האקלים. "היות ויש גורמים עולמיים שמעדיפים לא לטפל בבעיה, ישבנו חוקרים ממדינות כמו: ארה"ב, גרמניה, יפן והודו וניסינו למצוא פתרון. החיבור היה מידי, לא התנהגנו כזרים, אלא כאנשי אקדמיה המאוחדים לפתרון הבעיה נגד המדינות המכשילות מהלך זה.

הוא מספר כי לא פגש במהלך שהותו באנגליה אנשים רבים מחוץ לאקדמיה. "זוהי עיר אוניברסיטאית בת 100,000 תושבים החיה סביב האוניברסיטה וזו חוויה מדהימה, מספר ח"כ חנין. כיאה לאיש שמאל מובהק, הוא שוכן בשכונה של פקיסטנים בשם אוקספורד המזרחית. הוא מספר כי ניהל דיונים מרתקים עם שכניו בשכונה המוסלמית ושהתקבל בצורה יפה מאוד במקום.

ח"כ חנין מסכם את החוויה כיוצאת דופן ומרתקת. לדבריו השנה שבילה במחקר בלבד, כאשר דואגים לו לכל מחסור הייתה חוויה מעצבת במיוחד בחייו. "אני חושב כי החוויה הזאת תרמה רבות להתפתחות המקצועית שלי, המשפחה הייתה איתי בחלק מהזמן וההנאה הייתה מאוד גדולה", הוא מסכם את שנת לימודיו באוקספורד. החוויה אותה הוא זוכר במיוחד בשנת לימודיו באוקספורד היו אותם דיונים ליליים יחד עם שאר החוקרים בסוף כל יום. "המפגש האינטלקטואלי הזה והמפגשים עם אנשים מכל העולם הפכו את השנה הזאת למיוחדת מאוד", הוא מספר. לדבריו, למי שיש הזדמנות ללמוד באוקספורד חייב לקפוץ על ההזדמנות הזו וללכת על זה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד