072-3300504

אף פעם לא מאוחר מדי

סטודנט שסיים השנה את לימודיו לתואר ראשון מרגש את בריטניה. הסיבה: הסטודנט הוא צעיר בן 89

רוי רגב | 07-09-2006 17:28:00

וויליאם קופר לא ידע את נפשו מרוב עושר עת סיים בשבוע שעבר את לימודי התואר הראשון שלו בסוציולוגיה. אצל רבים משותפיו לספסל הלימודים תחושת הסיפוק מבשרת גם על התחלה של פרק משמעותי חדש בחיים. מר קופר לעומת זאת ניצב כעת בעמדה שונה לגמרי, ניתן אף לומר שהישגו עולה על זה של שאר בני המחזור שלו, מפני שהוא סיים את לימודיו בגיל 89. את התואר הוא יקבל כבר במהלך טקס חלוקת התעודות בשבועות הקרובים, אז יהיה כבר בן 90.

את התואר שהפך אותו לבוגר האוניברסיטה המבוגר ביותר בבריטניה, עשה וויליאם קופר באוניברסיטת וולברהמפטון המקומית. עיר בה בילה את כל חייו ובה גם למד בפעם האחרונה לפני שהחל את לימודי הסוציולוגיה, אז היה זה בשנות ה-'20 של המאה הקודמת. באותו זמן למד קופר בבית הספר לדקדוק של וולברהמפטון.

סטודנט קשיש. תמונת אילוסטרציה.
סטודנט קשיש. תמונת אילוסטרציה.

הבת דחפה
וויליאם קופר פרש לגמלאות מעבודתו כאחראי משכורות בחברה גדולה לפני כעשור. מאז הספיק לקחת קורסים בבישול ובמחשבים. לדבריו, בתו החורגת היא זו שדחפה אותו ללמוד לתואר, זאת לאחר מותה של אשתו. קופר מצדו מספר כי במהלך הלימודים הוא לא הרגיש מוזר ליד התלמידים הצעירים ואף טרם רבות להעלאת רמת הדיאלוג בין הסטודנטים למרצים. הוא מסביר כי סוד הצלחתו היא העובדה כי לא החמיץ ולו שעה אחת במהלך התואר (בהחלט שיא בפני עצמו). "יכולתי להסתפק בלנמנם כל היום על כיסא הנוח לאחר הפרישה, אך יכולתי גם לדחוף את עצמי ולהתחיל ללמוד לתואר גם בגילי", מספר קופר על החלטתו".

התואר עלה לוויליאם קופר 4000 פאונד. "החלטתי לשלם את מלוא הסכום ולא לבקש עזרה בתשלום משום שזה המעט שיכול לעשות מי שלומד אבל לא יוכל לתרום כבר מהכשרתו חזרה לחברה", מספר השבוע קופר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד