072-3300504

מילר: להמשיך את יישום ועדת וינוגרד

חבר הכנסת אלכס מילר מסיעת "ישראל ביתנו", ביקר בחריפות את שרת החינוך פרופ' יולי תמיר בעקבות הראיון שנתנה.

יבגני זדירן | 21-08-2006 10:06:00

"אני מופתע מכך ששרת החינוך מטעה את הציבור" אמר ח"כ מילר, "ראשית, בהמלצות ועדת וינוגרד (שהוקמה בתמיכת מפלגת העבודה!) נאמר באופן מפורש, כי הורדת שכר הלימוד עד לגובה של 50% לא תבוא על חשבון המוסדות. ההורדה אינה נוגעת כלל בתקציביהם. שנית, לפני מספר שבועות התקיימה בכנסת ישיבת ועדת החינוך אשר הסכימה פה אחד, שיש להמשיך את ההורדה בהתאם להמלצות ועדת וינוגרד. כמו כן, סוכם, כי עד ל-1 בספטמבר 2006 תקום ועדה אשר תורכב לא רק מנציגי משרד החינוך והאוצר, אלא גם מנציגי ארגוני הסטודנטים. הועדה תגדיר את הנוסחה האופטימאלית להמשך יישום ההמלצות".

עוד הוסיף ח"כ מילר: "המדיניות של כבוד השרה תמיר היא פופוליסטית למדי. לפני זמן קצר היא טענה כי ניהלה מאבק עם משרד האוצר על מנת לא לעלות את שכר הלימוד כבר השנה, דבר שהיה גורם, לפי דבריה, נזק כלכלי רב לסטודנטים, האם בעוד שנה אחת בלבד הנזק יהיה קטן יותר? היכן ההיגיון?"

בעניין תוכניתה "חופשי ללמוד", אמר ח"כ מילר: "לטעמי, "השיטה האוסטרלית" ששרת החינוך דוגלת בה ומבטיחה להפעיל אותה כבר משנה הבאה נידונה לכישלון. אני אפילו לא פוסל כי הסטודנטים יספגו מכה כפולה: מחד גיסא, שכר הלימוד יעלה ל-13,500 שקלים; מאידך, ההלוואות לא יינתנו כלל כי ממשלה הבאה תחליט לבטל את הקרן בעקבות המלחמה בצפון שעלותה למשק מסתכמת במיליארדים רבים. אני חושב כי יש להמשיך את יישום המלצות ועדת וינוגרד".

בעניין תשובתה אודות הפגישה עם התאחדות הסטודנטים בישראל אמר ח"כ מילר כי: "התאחדות הינו ארגון חזק מאוד אשר מונה כ- 250,000 סטודנטים. אי אפשר שלא להתייחס כלל לעמדתם. השרה תמיר גורסת כי לא ניתן לקחת בחשבון רק צד אחד. ברם, זה בדיוק מה שהיא עושה- תומכת אך ורק במוסדות ולמעשה מתעלמת מהסטודנטים. אני אעשה כל מאמץ שיידרש על מנת להמשיך את יישומן של המלצות ועדת וינוגרד להורדת שכר הלימוד, ולא להפעיל את התוכנית "חופשי ללמוד", תכנית שאין לה שום קשר עם המציאות הישראלית".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד