072-3300504

מעונות למשוחררים בלבד

בית המשפט קבע כי קריטריון של שירות צבאי כתנאי לזכאות למעונות הוא מפלה, ודרש מאוני' חיפה להסיר את הדרישה

מערכת יורם | 20-08-2006 15:59:00

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע כי הצבת קריטריון של שירות צבאי בהחלטה על זכאות למעונות מהווה אפליה ועליה להסיר את הדרישה מרשימת הדרישות. ההחלטה הגיעה בעקבות עתירה של שלוש סטודנטיות ערביות וארגון עדאלה בנושא.

שלוש סטודנטיות הלומדות באוניברסיטת חיפה הגישו ביחד עם ארגון עדאלה עתירה לבית המשפט העליון בחיפה כנגד הצבת קריטריון שירות צבאי כחובה על מנת לקבל דיור במעונות וזאת כי הקריטריון מפלה ובשל כך הוא פסול. על מנת להתגורר במעונות האוניברסיטה צריכים הסטודנטים לעמוד בקריטריונים המסייעים בצבירת מס' נקודות מינימלי. בין הקריטריונים: ריחוק ממקום המגורים, הישגים אקדמיים, משפחה שכולה, שירות צבאי ומילואים ועוד, כאשר שירות בצבא מזכה ב20 נקודות (מתוך 57 מינימליות).

אוניברסיטת חיפה טענה בבית המשפט כי מטרת הקריטריון הינה כלכלית בלבד ובאה לסייע לסטודנטים שלא יכלו להשתכר בזמן השירות הצבאי לעומת אלו שכן יכלו להרוויח כסף ואילו הקריטריונים האחרים (מרחק מקום מגורים, מס' נפשות, מצב כלכלי וכו') דווקא מועילים לסטודנטים מהמגזר הערבי.

השופט סוקול קבע שעל אוניברסיטת חיפה להוריד את הקריטריון מהרשימה וכי יש בסיס לטענות המתלוננות: "השירות הצבאי אינו פתוח לכלל אזרחיה הערביים של מדינת ישראל... בפועל מי שאינו יהודי אינו נקרא לשירות צבאי, וגם אפשרות ההתנדבות של בני המיעוטים מוגבלת על פי הוראות מנהליות". בנוסף הוסיף השופט סוקול: "הפגיעה חמורה במיוחד בבנות המגזר הערבי שבשל המסורות הנהוגות בו הן מנועות מלשכור דירות, וללא למעונות הן נאלצות להמשיך לגור עם הוריהן".

פסק הדין נלמד כעת על ידי הנהלת אוניברסיטת חיפה ובעקבותיו תחליט על צעדיה בעתיד.

יו"ר שדולת הסטודנטים, ח"כ אלכס מילר, הגיב על פסיקת בית המשפט בחיפה: "אני מכבד את ההחלטה, אך לטעמי מבחן השירות הצבאי הוא קריטריון לגיטימי בעת קבלת הטבות מהמדינה ומוסדותיה. אף אחד לא מנע מהבנות הללו להתנדב לשירות לאומי ובכך לקבל מהאוניברסיטה את הניקוד הדרוש להן לקבלה למעונות".

מועדון במעונות הסטודנטים
מועדון במעונות הסטודנטים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד