072-3300504

הכרה בתארים מחו"ל

השאלה הנפוצה ביותר בהקשר של לימודים בחו"ל היא כנראה, "האם התואר שלי מוכר בארץ?". שאלה טובה, ויש לה כמה תשובות

31-07-2006 10:58:00

לפני שיוצאים ללמוד בחו"ל אכן שווה לבדוק את סוגיית ההכרה בתואר בישראל. אבל כדי לענות על השאלה הזו, יש תחילה לשאול, לצורך מה אנו מעוניינים בהכרה הזו. אפשר ללמוד בחו"ל כל מה שרוצים, אבל השאלה היא מה אנחנו רוצים לעשות עם התואר הזה אחר כך.

על השאלה הזו, בדרך כלל, יש שלוש תשובות אפשריות, שכל אחת מהן לחוד - ואולי גם שתיים מהן או כולן ביחד - עשויות להיות רלוונטיות למקרה שלכם. מכל תשובה נגזרת דרך פעולה נפרדת.

הכרה בתואר? תלוי לשם מה.
הכרה בתואר? תלוי לשם מה.

המשך לימודים
המטרה הראשונה שאנו עשויים לרצות עבורה הכרה בתואר מחו"ל, היא לצורך המשך הלימודים בישראל (או במקום אחר בכלל). לדוגמה: האם התואר השני שעשיתי בפריז יוכר על ידי האוניברסיטה שבה ארצה לעשות את הדוקטורט?

כאן אין תשובה ספציפית: כל אוניברסיטה זכאית לקבוע באופן עצמאי באילו תארים ובאילו מוסדות היא מכירה לצורך המשך לימודים. כדי לברר את הסוגייה הזו פשוט צריך ליצור קשר עם המוסדות האקדמיים שבהם אתם עשויים לרצות להמשיך ללמוד, ולשאול אותם.

התשובה שתקבלו מאותם מוסדות תהיה אחת משלוש: או שיש הכרה מלאה בתואר, או שאין הכרה כלל, או שיש הכרה חלקית - ובמקרה זה יהיה עליך - למשל - לבצע מספר שיעורי השלמה.

רישיון מקצועי
מטרה נוספת להכרה בתואר אקדמי זר היא לצורך קבלת רישיון עבודה והשתלבות בשוק המקצועי בתחום מסוים הדורש רישיון כזה. למשל: רפואה, משפטים, ראיית חשבון, וטרינריה, אדריכלות, פסיכולוגיה, ועוד.

בכל אחד מהתחומים הללו ישנו גוף המסדיר את רישוי העבודה (בין אם מדובר בגוף ממשלתי כמו משרד הבריאות, או אחר כמו לשכת עורכי-דין). וכל שצריך לעשות הוא לפנות לאותו הגוף כדי לשאול מה המעמד של התואר המיועד שלכם בעיניו.

הכרה לצורך תנאי שכר
משמעות נוספת, וחשובה לעיתים לא פחות, להכרה רשמית בתואר אקדמי - היא תוספות השכר המגיעות לעובדים האקדמאים בשירות הציבורי. תקנון שירות המדינה קובע הטבות שונות לעובדים לפי רמת ההשכלה שלהם, ולעיתים מדובר בתוספות של מאות שקלים למשכורת.

הגף להערכת תארים אקדמיים מחו"ל במשרד החינוך, הוא הגוף האמון על ההכרה בתארים שישראלים עושים בחו"ל, או בשלוחות ישראליות של מוסדות אקדמיים זרים. הקריטריונים להערכת התארים מפורסמים באתר האינטרנט של משרד החינוך, כמו גם התהליך להגשת בקשה להערכת תואר מחו"ל, בקישור המצורף.

לפני היציאה ללימודים, בכדי לברר האם התואר עשוי להיות מוכר לצורך דירוג ושכר, אפשר ליצור קשר עם היחידה להערכת תארים ודיפלומות במשרד החינוך, רח' דבורה הנביאה 2 (בניין לב-רם),ירושלים 91911. ניתן לפנות גם בפקס: 02-5603576. בבקשה יש לציין את שמה המלא של האוניברסיטה, המדינה בה היא נמצאת, וכתובתה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד