072-3300504

הקלות בלימודים עקב המצב

המועצה להשכלה גבוהה פנתה לראשי המוסדות להשכלה גבוהה לסייע לסטודנטים עקב המצב הבטחוני.

מערכת "יורם" | 25-07-2006 17:03:00

המועצה להשכלה גבוהה הציגה אמש, יום ב', בישיבת ועדת החינוך של הכנסת את המלצותיה למוסדות להשכלה גבוהה בעקבות המצב הביטחוני.

אנו נמצאים בעיצומה של תקופת הבחינות של סוף שנת הלימודים. סטודנטים רבים אינם יכולים להיבחן במועדי הבחינה הרגילים. כמו כן, חלים שיבושים רבים בלימודי סמסטר הקיץ. על כן, כדי למזער את הנזק ללימודי הסטודנטים, יש לקבוע מועדי בחינות מיוחדים, סיוע בהשלמת חומרי לימוד ועוד.

בתקופת מבצע "חומת מגן" בה גוייסו אלפי סטודנטים לשירות מילואים, גובשה "אמנת הסטודנט המשרת במילואים". אמנה זו אומצה ע"י כל המוסדות להשכלה גבוהה והיא מפרטת את רשימת התנאים וההקלות להם זכאים סטודנטים שהפסידו לימודים או בחינות עקב שירות מילואים.

אנו בדיעה, כי מן הראוי להעניק תנאים והקלות אלה לכל סטודנט אשר עקב המצב הבטחוני דהיום אינו יכול להיבחן או להגיע ללימודיו.

התנאים וההקלות העיקריים אותם ראוי להעניק לסטודנטים שעקב המצב הבטחוני לא יכלו להיבחן במועדי הבחינה הרגילים או להגיע ללימודים

·סטודנט שנעדר עקב המצב הבטחוני ממועד בחינה א' או ממועד בחינה ב' יהיה זכאי למועד בחינה נוסף שיתקיים בנועד מוקדם ככל שניתן, יש להימנע ככל האפשר מגחדיה לסמסטר א' של תשס"ז.

·סטודנט שנעדר מלימודיו עקב המצב הבטחוני יוכל להגיש עבודות ותרגילים במועד מאוחר יותר, או לקבל פטור מהגשתם, או להגיש עבודה חלופית, הכל בתאום עם מורה הקורס, על פי נהלי המוסד ובהתאם למהות והיקף העבודה.

·סטודנט אשר עקב המצב הבטחוני נבצר ממנו להשתתף במעבדות, סמינריונים, סדנאות וקורסי הכשרה מעשית, יוכל להשלים את שהחסיר במועד מאוחר יותר, או לקבל פטור מהשתתפות, וזאת בהתאם למהות הקורס ובתאום עם מורה הקורס.

·סטודנט שהפסיד לימודים עקב המצב הבטחוני יהיה רשאי לפנות אל מורה הקורס בבקשה לקבל עזרה בהשלמת חומרי הלימוד שהפסיד.

·סטודנט אשר עקב המצב הבטחוני הפסיק את לימודיו בקורס ונאלץ להירשם לקורס חדש, לא יחוייב בשכר לימוד נוסף.

·סטודנט אשר עקב המצב הבטחוני נאלץ להפסיק או נעדר מבחינה בקורס המהווה "דרישה מוקדמת" לשנת לימודים מתקדמת או לקורס אחר, יהיה זכאי ללמוד "על תנאי" בקורס המתקדם.

בתגובה לכך אמר יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור, כי "יש לדאוג שהדברים לא יישארו במסמכים בלבד, אלא יש לדאוג ליישום ולמתן ההקלות בפועל לסטודנטים.

בינתיים, המועצה להשכלה גבוהה, החליטה להקים חמ"ל מיוחד שירכז פניות של סטודנטים שלימודיהם נפגעו עקב המצב הביטחוני שאינם קיבלו מענה הולם. מספר הטלפון: 02-5679938.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד