072-3300504

שכר לימוד

שכר הלימוד משתנה ממוסד למוסד וכך גם בין מכללה פרטית יקרה לאוניברסיטאות הזולות יותר

03-06-2006 12:27:00

מהו שכר הלימוד באוניברסיטה, במכללה ובשלוחות?
שכר הלימוד משתנה כל שנה בעקבות החלטות ממשלה. באוניברסיטאות שכר הלימוד עומד סביב ה-9,000 שקלים (תלוי בהיקף שעות הלימוד שלקחתם); במכללות האקדמיות שכר הלימוד הוא דומה לאוניברסיטה ובמכללות הפרטיות שכר הלימוד הוא כ-25,000 – 30,000 שקל לשנה.

קופה

צריך לשלם על כל חוג במידה ונרשמים לשני חוגים?
במידה ונרשמים למסלול דו חוגי או לשני חוגים נפרדים במסגרת לימודי התואר הראשון אין צורך לשלם על שניהם. שכר הלימוד הוא גלובלי והמקובל במוסד האקדמי.

מהם הקריטריונים לקבלת מלגה?
לכל מלגה קריטריונים משלה. עם זאת, רוב המלגות מוענקות על בסיס מצבו הכלכלי של הסטודנט ומשפחתו יחסית לשאר המבקשים. בנוסף מובאים בחשבון תוכנית הלימודים, הישגים, שרות לאומי ו/או שירות צבאי. סטודנט שעובד אינו פוגע בזכותו למלגה. מאמצי סטודנט לפרנס את עצמו בעבודות חלקיות ולממן לימודים עשויות אף להעניק לו נקודות זכות.

האם מי שלומד לימודים שלא לתואר אקדמי זכאי למלגה?
מי שלומד לימודים שאינם מקנים תואר אקדמי, יכול לקבל מלגה מבית הספר בו הוא לומד. ההתנייה היא בכך שהמוסד מעניק מלגות או ממשרד העבודה (במידה והתעודה מוכרת על ידי המשרד) או על ידי אגודות שונות האחראיות לקורסים.

איך מקבלים מלגה ולאלו גורמים צריך לפנות
בשוק האקדמי קיימות מאות אפשרויות שונות לקבלת מלגות. הן מתחלקות למספר תחומים: מלגות של מוסדות הלימוד; מלגות של משרד החינוך; מלגות של התאחדות הסטודנטים; מלגות של העיריות ומועצות מקומיות; מלגות עדתיות וקרנות. על הסטודנט לפנות לגופים הללו ולמלא טפסים להגשת מלגה.

כמה עולה ללמוד לתואר אקדמי ?
תואר ראשון באוניברסיטה או במכללה שאינה פרטית, כולל כל ההוצאות (דמי רישום, צילומים, הדפסות, נסיעות, שכר דירה, אוכל, שכר לימוד וכד') מגיע לכ-180,000 בשלוש שנים.

האם ניתן להשתמש בפיקדון ללימודים שאינם אקדמיים?
כספי הפיקדון אינם מיועדים רק ללימודים לקראת תואר אקדמי. כספי הפיקדון כוללים גם השלמת בגרויות, פסיכומטרי, הכשרות מקצועיות, לימודי תעודה. כמובן שיש לשים לב לכך שבית הספר מוכר לצורכי הפיקדון.

מי מעניק הלוואות לסטודנטים ובאילו תנאים ?
הגופים שמעניקים הלוואות לסטודנטים הם: המועצה להשכלה גבוהה, משרד החינוך, מוסדות הלימוד עצמם, בנקים, חברות פרטיות למימון השכלה גבוהה . חלק מההלוואות יש להחזיר לאחר שנה מקבלת ההלוואה ב-24 תשלומים, חלקן לאחר שנתיים מקבלת ההלוואה ב-36 תשלומים. התשלומים צמודים למדד ללא ריבית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד