072-3300504

תהליך הרישום והקבלה

איך נרשמים לאוניברסיטאות ולמכללות? מתי מקבלים תשובות, והאם אפשר לשנות את החוגים?

01-06-2006 13:44:00

מה הם מועדי הרישום לאוניברסיטאות?
מועד ההרשמה הרגיל לאוניברסיטאות: בחודשים ינואר - פברואר בכל שנה; אולם למעשה בתחומים רבים ההרשמה נמשכת גם לאחר מכן עד מאי ומספר חוגים מצומצם עד אוגוסט. הרשמה מוקדמת (בינואר) יכולה לזכות בהנחה. הרשמה מאוחרת (לאחר פברואר), במדריכי ההרשמה. במכללות ההרשמה היא עד ספטמבר. שימו לב, בחלק מהחוגים והמוסדות ניתן להתחיל בלימודי שנה א' לתואר בוגר גם בסמסטר השני,המתחיל בפברואר או במרץ.

חותמת אישור

מה גובה דמי הרישום באוניברסיטאות ובמכללות?
דמי ההרשמה באוניברסיטאות הוא 305 ¤ לנרשמים עד אמצע פברואר ו335 לנרשמים החל מאמצע פברואר ואילך.במכללות גבוה דמי הרישום הוא כ- 320 ¤ במועד הראשון ו400 ש"ח במועד השני במכללות האקדמיות וכ-500ש"ח במועד הראשון ו- 650 ש"ח במועד השני במכללות פרטיות ובשלוחות מחו"ל.

דמי הרישום מוחזרים בביטול מועמדות או אי קבלה?
דמי הרישום לא יוחזרו, למעט המקרים הבאים: 1.מי ששילם את דמי הרישום, אך לא נרשם (לא העביר את מעטפת הרישום למשרד הרישום והקבלה) יהיה זכאי להחזר דמי הרישום. סעיף זה אינו חל על מי שנרשם באמצעות האינטרנט, היות שעבר כבר הליך רישום באינטרנט. 2.מועמד שיבטל הרשמתו עוד בטרם החלו הליכי הקבלה, יוכל להעביר את תשלום דמי הרישום לסמסטר הבא, או לשנת הלימודים הבאה בלבד.

מה מכילה ערכת הרישום והיכן ניתן לרכוש את הידיעון?
ערכת הרישום מכילה ידיעון, ובו מידע על הליך הרישום של המוסד האקדמי, מידע על התארים, תנאי קבלה, מלגות וכד'. הערכה כוללת גם מעטפת הרשמה, שאותה יש לשלוח למוסד הלימודים. את ערכת ההרשמה ניתן לקנות בחנויות דיונון, סטימצקי ובמכללות ניתן לבקש ממשרדי הרישום לשלוח.

מתי מתחילים לקבל תשובות על קבלה או דחייה?
המוסדות האקדמיים, מתחילים לשלוח תשובות למועמדי תואר ראשון, כבר במהלך חודש פברואר או בחודש מרץ לכל המאוחר, למועמדים שהקדימו להירשם. הודעות קבלה לבעלי נתוני קבלה גבוהים, שעומדים בחתכי הקבלה האוטומטיים (הראשוניים) לחוגים השונים, והודעות דחייה לבעלי הנתונים הנמוכים במיוחד, שאינם עומדים בדרישות הרישום לחוגים השונים שאליהם נרשמו. למועמדי תואר שני, מתחילות להישלח תשובות במהלך החודשים אפריל/מאי.

מתי יש להתחיל לשלם את התשלום הראשון לאוניברסיטה?
במצורף להודעת קבלה יקבלו המועמדים שובר לתשלום על חשבון שכ"ל. כדי להבטיח את מקומם בחוגים אליהם התקבלו, על המועמדים לשלם את התשלום תוך פרק הזמן שנקוב בהודעת הקבלה.

ניתן להירשם לתואר שני ללא אישור על סיום התואר הראשון?
יש לצרף גיליון ציונים רשמי ומעודכן, ובנוסף אישורים נוספים על פי דרישה ספציפית של החוג אליו נרשמים, והמפורטת בפרק של החוג המסוים בחוברת המידע למועמדים.

עד מתי ניתן להחליף חוגים או לשנות סדרי עדיפויות?
המועמד רשאי לבקש שינוי בסדרי העדיפויות. המבקש לעשות זאת, יפנה בכתב למשרד הרישום והקבלה במרכז למרשם, או שיבוא אישית וימלא טופס מיוחד. בקשתו תובא לדיון והוא יקבל הודעה על אישור או דחיית פנייתו.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד