072-3300504

קורסי צ'ופר ללוחמים

מה אתם יודעים - לוחמים שעומדים להשתחרר יכולים להשתתף באחד משלושה קורסי צ'ופר, שיתנו להם מקצוע ביד (או סתם בשביל הכיף)

מערכת "יורם" | 31-01-2012 10:06:00

צה"ל, כמה שלא מקטרים עליו, בכל זאת מבין שללוחמים מגיע לקבל איזה צ'ופר על השירות שלהם. לכן הוא מציע ללוחמים שעומדים להשתחרר להשתתף בקורסי צ'ופר, שיתנו להם הכשרה מקצועית לקראת האזרחות. אפשר לבחור בקורס נהיגה, הכשרה למצילים או קורס מחשבים.
הקטע הוא שמי שמחליט אם להמליץ עליכם לקורס הוא המפקד שלכם והוא אמור לשלוח לשם רק חיילים מצטיינים. זה קורה בסביבות חצי שנה לפני השחרור.

צ'ופר לחיילים מצטיינים לפני שחרור. נהיגה במשאית
צ'ופר לחיילים מצטיינים לפני שחרור. נהיגה במשאית

קורסי נהיגה
קורסי הנהיגה כוללים נהיגה במשאית (רשיון סוג 3) או ברכב פרטי (סוג 2). את הקורס עושים בבתי ספר לנהיגה - אזרחיים, כן, כן - לפי רשימת בתי ספר שיש להם הסדר מיוחד עם צה"ל. אם אתם זכאים לקורס כזה תקבלו "כרטיס חניך" ואישור השתתפות בחתימה של מישהו מהצבא, ואת זה אתם צריכים להראות בבית הספר אליו אתם הולכים ללמוד. ניתן להשתמש באישורים האלה עד חצי שנה אחרי השחרור.

כדי להתחיל את הקורס צריך לעבור מבחן תיאוריה (אם כבר עברתם אחד כזה - סבבה לכם). מבחני תיאוריה עושים ברשות הרישוי של משרד התחבורה, או שאפשר לתאם את זה עם רשות הרישוי של צה"ל ולעשות דרכם (טלפון: 03-5126449). המלצה שלנו: לכו על מי שפחות מחכים אצלו בתור.

כדי לקבל את השובר לקורס אתם צריכים לפנות למדור כוח אדם.

קורסי מחשב
לצה"ל יש בית ספר למקצועות מחשב ולפעמים, ככה על הדרך, עושים שם השתלמויות ללוחמים בתחום המחשב האישי או פיתוח אתרי אינטרנט. בית הספר למקצועות המחשב של צה"ל נמצא במחנה "מקלף", שנמצא בשלישות הראשית ברמת גן.

בקורסים לומדים להסתדר עם תוכנות מחשב שכל אחד עובד עליהן כמו Word, אקסל, פאווור פוינט וכו', לומדים גם אינטרנט. מדובר בהכשרה בסיסית של 5 ימים אז אל תצפו לגדולות. מה שכן, בסוף מקבלים תעודה של בית הספר. וואלה.

אם אתם כבר חזקים באינטרנט ותוכנות מחשב (מה שנקרא, בעלי ידע מוקדם), אפשר יהיה לשמור לכם מקום בקורסים למתקדמים. ההשתתפות בקורסים אלו תתאפשר ללוחמים מצטיינים אשר נבחרו על ידי מפקדיהם.

היכרות עם יישומי מחשב נפוצים. קורס מחשבים
היכרות עם יישומי מחשב נפוצים. קורס מחשבים

קורס מצילים
הקורס נערך במשך שלושה שבועות בבה"ד 8, באחריות צה"ל ובפיקוח משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. בסיום הקורס מוענקת לחייל תעודת מציל בריכה מוסמך מטעם צה"ל ומשרד התמ"ת. תנאי הקבלה לקורס כוללים בין היתר מעבר בחינות כניסה בהצלחה. לפרטים יש לפנות לגורמי כוח האדם ביחידות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד