072-3300504

חיילים ולומדים

ישנם חיילים שמעוניינים ללמוד במקביל לשירות: פסיכומטרי, בגרויות או תואר אקדמי. איך עושים זאת?

29-05-2006 15:24:00

חייל בשירות סדיר, המעוניין להתחיל בלימודים במועד הסמוך לתום שירותו, רשאי להקדים את מועד שחרורו כדי שלא יפסיד שנת לימודים מלאה. החייל יהיה רשאי להירשם ללימודים, רק אם מועד שחרורו חל לפני תחילתה של שנת הלימודים הקרובה.

חייל המועמד להתקבל או שהתקבל כתלמיד מן המניין לשנה א' ללימודי בוקר או ללימודי ערב באחד מהמוסדות הבאים, רשאי להגיש בקשה לשחרור מוקדם:

- מוסדות אקדמיים בארץ ומכינות ללימודים אקדמאיים, הכפופות למוסד שמקנה תואר אקדמי לפי רשימת המוסדות המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.
- מוסדות אקדמיים בחוץ לארץ המקנים תואר אקדמי. במקרה זה על החייל להציג אישור משגרירות המדינה שבה נמצא המוסד האקדמי, המציין שהמוסד אליו התקבל או מועמד להתקבל החייל, מקנה תואר אקדמי.
- בתי מדרש למורים המוכרים על ידי משרד החינוך והתרבות.
- בתי ספר לאחיות מוסמכות.
- מוסדות ללימודי הנדסה בארץ (מסלול בוקר).
- מכינות לבגרות.
- פרוייקט סלע

ניתן להקדים שחרור כדי להירשם ללימודים
ניתן להקדים שחרור כדי להירשם ללימודים

נוהל הגשת בקשה להקדמת השחרור
חייל המבקש הקדמת מועד שחרור למטרת לימודים יגיש למפקדו, לא יאוחר מתשעים ימים לפני מועד תחילת לימודים את המסמכים הנ"ל: בקשה על טופס 1-55 (בשני העתקים) להקדמת מועד שחרור לצורך לימודים. אישור ממוסד הלימודים שאכן נתקבל כתלמיד מן המניין, תוך ציון מועד פתיחת הלימודים, משכם והתחום בו מבקש החייל ללמוד.

אם ידרוש מוסד הלימודים מחייל להציג אישור על הקדמת מועד שחרורו מצה"ל כתנאי להרשמתו ללימודים, יוכל החייל להגיש בקשה להקדים את מועד שחרורו, מבלי שיידרש להציג אישור על קבלתו כתלמיד מן המניין. לבקשה תצורף דרישת מוסד הלימודים להצגת אישור על הקדמת מועד השחרור משירות סדיר בצה"ל כתנאי להרשמה ללימודים.

חייל שקבלתו ללימודים מותנית בעמידה בבחינות, יגיש את בקשתו רק לאחר שייקבל את תוצאות הבחינות, המאשרות כי התקבל ללימודים כתלמיד מן המניין. הבקשה, בצירוף האישור, יועברו לגופים השונים.

חופשות מבחנים לקראת לימודים
חייל שנרשם ללימודים אקדמאיים ושמועד תום השירות הסדיר שלו חל לפני תחילת שנת הלימודים הקרובה, או שאושרה לו הקדמת מועד השחרור, יהיה זכאי לחופשה מיוחדת לצורך הכנה למבחני מיון, או לבחינה הפסיכומטרית.

א. לקראת לימודים בפקולטות להנדסה ולמדעים מדוייקים: שבעה ימי חופשה.
ב. לקראת לימודים במוסדות אחרים: ארבעה ימי חופשה, לפחות, לכל מבחן (לרבות בחינה פסיכומטרית) ושניים עשר ימי חופשה לכל היותר.

תקופת החופשה כוללת את יום המבחן ואת הזמן הדרוש לנסיעה, אך אינה באה במקום חופשה רגילה, שבתות וחגים. יום שישי ייחשב כיום חופשה למבחן לקראת לימודים.

חופשה לקראת לימודים לבחינה הפסיכומטרית תינתן רק בשנה האחרונה לשירות החובה.

השלמת בגרויות
ככלל, צה"ל אינו מממן או מסייע במימון בכל הנוגע בהשלמת בגרויות. יחד עם זאת, ניתן לקבל חמישה ימי חופשה, אחת לסמסטר, טרם הבחינה (כולל יום הבחינה): מחציתם על חשבון חופשת הרגילה ומחציתם על חשבון חופשה מיוחדת. ניתן לצאת לקורס הכנה אזרחי בכפוף להסכמת המפקד.

עם זאת, צה"ל מפעיל תוכנית בשם "בגרות ללוחמים", שהיא קורס הכנה צבאי לכל דבר, המיועד לחיילים שחסרים להם עד 4 מקצועות בגרות. הקורס נערך במתקן אזרחי, בתנאי פנימייה, ונמשך 7 שבועות (מתמטיקה ואנגלית) או 2-3 שבועות (אזרחות).

הנחה למכוני הכנה לפסיכומטרי
כל חייל רשאי להיבחן בבחינה פסיכומטרית בשנה האחרונה לשירותו. לצורך הלימודים לקראת הבחינה החייל רשאי לצאת לחופשה בת 14-12 ימים, ע"פ הנחיות המפקד.

צה"ל מציע לחיילים, מחצי שנה לפני מועד שחרורם והלאה, שובר הנחה לקורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית (לא כולל הבחינה עצמה). החייך רשאי לבחור באיזה מכון הוא מעוניין ללמוד, מבין המכונים הנמצאים בהסדר עם צה"ל.

מחיר הקורס לאחר הנחה הוא 990 שקלים, ואינו כולל את דמי ההרשמה לבחינה עצמה. בנוסף, יש הנחות והטבות ללוחמים, תומכי לחימה, ועוד.

את שובר ההנחה לקורס הפסיכומטרי על פי בחירתו ניתן לקבל באמצעות משרד הת"ש ביחידה. תוקף השובר: עד חצי שנה לאחר השחרור.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד