072-3300504

תמיר: אוניברסיטה באריאל- מהלך לא מעשי

שרת החינוך אמרה את הדברים ל"הארץ" בתגובה לעתירה של קבוצת מרצים נגד המהלך להפיכת המכללה לאוניברסיטה.

מערכת "יורם" | 21-05-2006 12:23:00

שרת החינוך יולי תמיר אמרה ל"הארץ" כי היוזמה להפיכתה של מכללת אריאל לאוניברסיטה "רחוקה מאוד מפעולה מעשית". דבריה נאמרו בתגובה לעתירה לבג"ץ שתגיש היום קבוצה של 24 מרצים מאוניברסיטאות שונות המתנגדים לסלילת הדרך להפיכתה של המכללה לאוניברסיטה. תמיר הוסיפה כי תפעל על פי המלצות המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ולתקצוב של ההשכלה הגבוהה הבוחנת את היוזמה וציינה כי ככל הנראה לא יינתן אישור למהלך.
מטרת העותרים היא למנוע את הקמת האוניברסיטה ולהפסיק כל מעורבות פוליטית של שרי חינוך במערכת ההשכלה הגבוהה. "זהו כתם שחור שצריך למחוק; זה חלק מפגיעות והתערבויות סדרתיות במוסדות להשכלה גבוהה שנעשו בזמן הממשלה הקודמת. בין השאר, על ידי קיצוצים תקציביים וניסיונות לכפות על האוניברסיטאות שינוי מבני" ציין פרופ' ירון האזרחי, אחד העותרים.

בעבר יזמה שרת החינוך לשעבר, לימור לבנת, מהלך לבחינת נושא הפיכתה של המכללה לאוניברסיטה באמצעות ועדה שהוקמה במסגרת גוף המכונה "המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון", זאת תוך עקיפת המועצה להשכלה גבוהה. לדברי מגישי העתירה, זהו "ניסיון פסול לעקוף הליך תקין של בירור שאלת הצורך והמשמעות בהקמת אוניברסיטה נוספת (...) תוך חריגה מסמכות, העדפה ברורה של שיקולים פוליטיים על גבי שיקולים אקדמיים ותוך הפרה בוטה של כללי מינהל תקין". על פי העותרים מינוי הועדה "נעשה תוך התערבות בסמכויותיהם של הגורמים המופקדים על גיבוש מדיניות תכנונית אקדמית ממלכתית".העותרים הוסיפו כי "מדובר במהלך פוליטי שמטרתו חיזוק ההתנחלות היהודית בשטחי הגדה המערבית". בתגובה לעתירה מסר יו"ר הוועד הפועל של מכללת אריאל, יגאל כהן אורגד כי הקמת הוועדה נעשתה בהתאם לחוק ולחוות הדעת של היועץ המשפטי, וללא עקיפת סמכויות. הוועדה "הפעילה שיקולים אקדמיים, זאת בניגוד לעמדה הפוליטית של מגישי הבג"ץ - שידועים בחלקם הגדול כאנשים שפעלו להשמטת הבסיס הציוני של מדינת ישראל."

ככל הנראה לא תקום אוניברסיטה באריאל. יולי תמיר.
ככל הנראה לא תקום אוניברסיטה באריאל. יולי תמיר.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד