072-3300504

עוברים דירה

מצאתם דירה, עכשיו נותר רק לארוז את הפקלאות ולצאת לעבר הדירה החדשה. אבל איך מעבירים את הדירה?

| 16-05-2006 12:01:00

מעבר דירה הוא תהליך קשה ומורכב מבחינה לוגיסטית ופיזית, אבל מצד שני הוא גם מיוחד ומרגש. לעבור דירה משמעו להחליף כתובת, להחליף אוויר לנשימה, להחליף שכנים, להחליף מכולת. מישהו אמר "משנה מקום משנה מזל"?

אם יש לכם אוטו ומעט מיטלטלין, ואתם עוברים לדירה אחרת באותה העיר או בעיר סמוכה, ייתכן שתוכלו פשוט להעביר את החפצים שלכם בעצמכם או בעזרת חברים. אבל ככל שצוברים יותר רכוש, בדרך כלל מגיעים למסקנה ששווה לשלם למישהו אחר שיעביר את החפצים ממקום למקום.

כל רכושך עלי אדמות - במשאית אחת.
כל רכושך עלי אדמות - במשאית אחת.

חברות גדולות או מובילים עצמאיים?
מדריכי "דפי זהב" ולוחות המודעות של העיתונים מלאים בפרסומים של חברות הובלה גדולות ומובילים עצמאיים. הנוסחה היא פשוטה: חברות גדולות גובות תשלום גבוה יותר, אך מעניקות שקט נפשי יחסי בקשר לנזקים אפשריים לציוד, וההתקשרות איתן מתועדת במסמך הזמנה המבטיח את התייצבות המובילים ביום ובשעה המיועדים. מובילים עצמאיים (מישהו אמר "חאפרים"?) בדרך כלל יציעו מחירים זולים יותר, אך החפצים שלכם לא יהיו מבוטחים, ומכיוון שהסיכום הטלפוני, יש יותר סיכון להפתעות ביום המעבר: הברזה (או איחור במקרה הטוב), וויכוחים על גובה התשלום בפועל.
הסבלים? הם מזיעים באותה מידה גם פה וגם שם.

שבועיים לפני המעבר
- עשו רשימה של הרהיטים שעוברים איתכם לדירה החדשה. עברו חדר אחרי חדר, ורשמו אותם באופן מסודר תוך שימת לב לרהיטים שדורשים פירוק והרכבה חוזרת (ארונות, שולחנות).

- התחילו ללקט ארגזים ברחוב: בחרו בארגזים שלמים, בינוניים-גדולים, ללא קרעים או לכלוך. אם אתם מחליטים ללכת על חברת הובלות גדולה, בדרך כלל תוכלו לקבל את הארגזים ממנה.

- הצטיידו בכמה גלילי נייר דבק עבה (מסקינג-טייפ), עיתונים ישנים וטושים עבים לסימון.

- צרו קשר עם "בזק" וחברות התשתית השונות (טלוויזיה, אינטרנט) כדי לתאם איתם את מעבר הדירה וביצוע ההתקנות בדירה החדשה.

- בקשו מהבוס יום חופש ביום המעבר. תזדקקו לו.

שבוע לפני המעבר
- התחילו לארוז דברים שלא תצטרכו עד יום המעבר: ספרי קריאה, בגדי חורף (אם המעבר בקיץ; אם לא - ארזו בגדי קיץ), מצעים, תמונות, ועוד. מלאו את הארגזים עד סופם (כדי למנוע תזוזה בתוכם בעת המעבר), וסגרו בנייר דבק. רשמו על הארגז את תכולתו ("ספרים", "נעליים") או את החדר שאליו הוא שייך ("אמבטיה", "מטבח"). רשמו עליו מספר, ותעדו את הרישומים גם בדף נפרד. רשמו "שביר" על הארגז, אם תכולתו שבירה.

- נצלו את תקופת האריזה כדי להיפטר מזבל שצברתם במהלך הזמן. אלה בדרך כלל יהיו דברים שחשבתם בזמנו שצריך לשמור כדי "שיהיה", אבל פתאום הם ייראו מיותרים וחסרי חשיבות.

- כאשר תתחילו לארוז, תוכלו להעריך כמה ארגזים יהיו לכם להעביר, ביום המעבר. את המספר המוערך הזה, בתוספת המידע על הרהיטים שיש להעביר (כולל המידע על אלה שצריך לפרק), תנו לנציגי חברת ההובלה, על מנת לקבל הצעת מחיר. ספרו להם באיזו קומה אתם נמצאים, האם יש מעלית, כמה מדרגות יש בחצר, ומה התנאים בדירת היעד. אין טעם להסתיר מהם דבר: כל מה שיבוא להם בהפתעה, יתווסף למחיר שתתבקשו לשלם. נסו לקבוע את המעבר לשעה מוקדמת ככל האפשר בבוקר, כדי שהמובילים יבואו אליכם רעננים ונמרצים, וכדי למנוע סיכון של איחור.

שלושה ימים לפני המעבר
- ארזו תיק נסיעות קטן עם בגדים לשניים-שלושה לילות, כלי רחצה, מגבת, נעלי בית וספר קריאה. התיק הזה ישמש אתכם בימים הראשונים בדירה החדשה, עד שתתמקמו.

- המשיכו לארוז את שאר החפצים בבית, תוך הקפדה על רישום מדויק ומספור של הארגזים. השאירו בחוץ רק ציוד הכרחי: כמה צלחות וכוסות, קצת סכו"ם, כמה ניירות טואלט, וכמה ספרי קריאה.

- חפצים בעלי ערך כספי או רגשי, או חפצים עדינים במיוחד, מומלץ להעביר לבד ולא להשאיר לחסדי המובילים. ארזו אותם בנפרד, וסמנו אותם בצבע אחר, ובמספור אחר.

יום לפני המעבר
- גשו לסניף הדואר והזמינו שירות "עקוב אחרי" לדברי הדואר אל הכתובת החדשה (התקופה הראשונה בחינם).

- משכו כסף מזומן לתשלום ההובלה. קחו בחשבון שמעבר לתשלום שסוכם יצפו מכם לשלם טיפ לסבלים. בדרך כלל מדובר על 100 ש"ח לסבל.

- קנו כמה בקבוקי מים או שתייה קלה אחרת (עבור המובילים שיבואו מחר) ושימו במקרר.

- סיימו אריזות אחרונות וסדרו את הארגזים במיקום אחד מסודר.

- לכו לישון מוקדם.

יום המעבר
- קומו חצי שעה לפני מועד הגעת המובילים וודאו שכל הארגזים וכל הרהיטים מוכנים למעבר.

- צאו החוצה ונסו לשמור למשאית ההובלה מקום חנייה סמוך ככל שניתן לכניסה לבית.

- מרגע הגעת המובילים כל העסק יתנהל פחות או יותר מעצמו, ואתם תתפלאו לראות כמה מהר הבית מתרוקן מהחפצים שלכם, וכמה מעט מקום הם תופסים בתוך המשאית.

- בהגעה לדירת היעד הנחו את הסבלים היכן יש להניח את כל אחד מהארגזים והרהיטים, ולאיזה חדר הולך הארון שאותו יש להרכיב.

- אחרי שהמובילים הולכים, ווידאתם שהכל הגיע בשלום, קחו גם לעצמכם קצת מנוחה לפני תחילת הפריקה, וצאו לסיבוב קצר בשכונה החדשה שלכם.

היום שאחרי
עד מהרה תגלו שהעברת החפצים עצמה היא החלק הפשוט ביותר של מעבר הדירה. החלק המורכב יותר הוא פריקת הארגזים והצבת הרהיטים במקומם החדש. זה תהליך שיכול לקחת החל מיומיים-שלושה ועד כמה חודשים. כך או כך, תוך זמן קצר כבר תרגישו את אווירת החידוש שהדירה החדשה משרה עליכם, ותתמלאו סיפוק והנאה.

כלומר, עד הפיצוץ הראשון בצינור המים, וכל זה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד