072-3300504

טיפים לבקשת מלגות

העצות הללו יסייעו לכם להגדיל את סיכוייכם לקבל מלגה למימון הלימודים

15-05-2006 13:57:00

גם אם אתם משוכנעים שהשם שלכם כבר רשום על הצ'ק של המלגה עוד לפני שפניתם לקבל אותה, יש כמה טיפים שיסייעו לכם להגדיל את סיכוייכם. הראשון הוא: אל תהיו כל כך בטוחים. יש רבע מיליון סטודנטים בישראל, ובערך רבע מהם מעוניין, כמוכם, במלגה.

בקשה

כל המרבה הרי זה משובח
אף אחד לא אמר שאתם צריכים להגיש בקשה למלגה אחת בלבד, ולהמתין בסבלנות לתשובה. אם אתם מוצאים כמה מלגות שאתם עומדים בקריטריונים שלהם - הגישו בקשות לכולן. כך תגדילו את הסיכויים שלך לקבל משהו.

אל תתחכמו
להגיש בקשות רבות זה אמנם כדאי, אבל לא צריך להגזים: אל תפנו לקרנות המציינות באופן מפורש קריטריונים שאתם לא עומדים בהם. למשל: המוצא האתני של ההורים. אם אתם ממוצא עיראקי, למשל, אל תנסו לבקש מלגה המיועדת לסטודנטים ממשפחות יוצאי תימן. זה רק יבזבז לכם את הזמן.

עמידה בזמנים
ברוב המלגות יש תאריך יעד להגשת הטפסים והמסמכים הנלווים. מומלץ לעמוד ביעדים הללו, שאם לא כן הבקשה עלולה להיפסל. אם לא נכתב תאריך יעד להגשה, כדאי לפנות לגוף המחלק את המלגה ובררו אם יש כזה.

הפנייה האישית
חלק מהמלגות דורשות שתגישו את הבקשה שלכם על גבי טופס רשמי. כדאי בכל אופן להוסיף מכתב אישי לוועדת המלגות, עם תיאור הרקע האישי או סיבת הבקשה. אם לא יועיל, גם לא יזיק.

תעודות ואישורים
לטופס הבקשה לעיתים יש צורך לצרף העתקי מסמכים המאמתים את הנתונים שציינתם בטפסי הבקשה: תעודת סטודנט, אישור לימודים, אישור תשלום שכ"ל, תעודת זהות, תעודת נישואין/גירושין, תלושי שכר, תעודת שחרור מהצבא, ועוד. לפני משלוח הבקשה, ודאו שאספתם את כל הנדרש, שהכל קריא וארוז בצורה מסודרת.

לא להתייאש
גם אם השנה בקשתכם נדחתה, תמיד יש את השנה הבאה. אל ייאוש, המשיכו לנסות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד