072-3300504

תארים ודיפלומות

06-06-2006 14:51:00

מה ההבדל בין BS.c ל- B.Tech?
תואר B.Tech "בוגר בטכנולוגיה" הוא תואר אקדמי בהנדסה עם הדגש יישומי, המוענק ע"י מכללות אקדמיות טכנולוגיות. תואר B.Sc "בוגר במדעים" הוא תואר אקדמי מקביל, שהוענק עד לאחרונה ע"י מוסדות אוניברסיטאיים. כיום, יותר ויותר מכללות קיבלו אישור להעניק אותו. מבחינה אקדמית, התארים זהים במהותם, אך כדי להתקבל לתואר שני בוגרי B.Tech חייבים בהשלמות.

מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס?
מהנדס לומד ארבע שנים ומקבל תואר אקדמי, המאפשר לו להמשיך בלימודי תואר שני. הסטודנט במסלול זה רוכש ידע טכנולוגי- מקצועי וידע תיאורטי פיזי, כימי ביולוגי רב. סטודנטים הלומדים הנדסה במשך שנתיים, בעיקר במקצועות טכנולוגיים ומקצועיים ופחות לימודים בידע תיאורטי פיזי, כימי, ביולוגי וכד'. תואר הנדסאי הוא אינו תואר אקדמי, ולכן אין אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני.

כיצד ניתן לברר האם תואר המכללה מוכר?
יש לפנות למועצה להשכלה גבוהה לבירור האם תואר הוא מוכר או שניתן לו אישור זמני. המועצה להשכלה גבוהה מהווה את המוסד הממלכתי בישראל לענייני ההשכלה הגבוהה. בין יתר תפקידיה היא נותנת הכרה למוסדות להעניק תארים.

מה ההבדל בין B.A בחינוך ל-B.Ed?
B.A בחינוך הוא תואר אקדמי שמוענק בחינוך. בסיומו, לא ניתן לעסוק בהוראה, אלא אם כן הבוגר לומד שנה נוספת לתעודת הוראה. תואר B.Ed הוא תואר מעשי, שמוענק במכללות להוראה ולחינוך. בסיומו, ניתן לעסוק בהוראה.

האם המל"ג מכיר במוסדות בחו"ל ובתארים המוענקים על ידם?
מוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל, אינם מוסדות מוכרים ע"י המועצה. יחידת הרישוי של המועצה, עוסקת אך ורק בנושא הרישוי והפיקוח, על שלוחות של מוסדות מחו"ל הפועלות בישראל. היחידה, אינה עוסקת בהערכה או בהכרה בתארים זרים. התארים המוענקים בשלוחות בישראל של מוסדות מחו"ל, אינם תארים אקדמיים ישראליים. ההכרה בהם, לצורך לימודי המשך במוסד ישראלי להשכלה גבוהה, היא בתחום סמכותו של המוסד.

האם תואר של מכללה מאפשר לימודי תואר שני באוניברסיטה?
לתואר אקדמי הראשון, המוכר המוענק בכל מוסד להשכלה גבוהה יש מעמד שווה. יחד עם זאת, כל מוסד רשאי לקבוע את תנאי הקבלה לתואר שני על פי ראות עיניו, בהתאם לחופש האקדמי המוקנה לו על פי חוק.

מה מעמדן של שלוחות האוניברסיטה הפתוחה?
האוניברסיטה הפתוחה היא מוסד אקדמי מוכר שמוסמך להעניק תארים אקדמיים. היא מקיימת מרכזי לימוד בכל רחבי הארץ. למוסדות בהם יש מרכזי לימוד אין הכרה באופן עצמאי, אלא התואר הוא של הפתוחה והלימודים הם מטעמה.

מה ההבדל בין היתר, הכרה והסמכה של מוסד לימודים?
היתר- החלטת המל"ג להתיר פתיחת מוסד להשכלה גבוהה וקיומו הוא שלב ראשוני בתהליך האקדמיזציה ואינו מקנה עדיין למוסד סמכות להעניק תואר אקדמי. הכרה- מוסד מוכר נהנה מחופש פעולה אקדמי והוא יכול להעניק תארים אקדמיים אך ורק בתחומים שהוסמך להעניק בהם תארים. הסמכה- מוסד להשכלה גבוהה, אף שהוכר ע"י המל"ג , אינו רשאי להעניק תארים אקדמיים טרם קבלת הסמכה לכך מאת המועצה.

מה ההבדל בין מכללה מתוקצבת למכללה לא מתוקצבת?
מוסדות מתוקצבים- עיקר תקציבם ממקורות ממלכתיים ועל כן שכר הלימוד במוסדות אלה ייקבע ע"י ועדה ממלכתית. מוסדות שאינם מתוקצבים הוקמו ע"י יזמים פרטיים ומקור תקציבם פרטי. הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה שאינם נתמכים מהקופה הציבורית אינם ממומנים ע"י מקורות ממלכתיים ושכר הלימוד שנקבע אינו בפיקוח.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד