072-3300504

אמנת הסטודנטים

רבע מיליון סטודנטים מתאחדים למען עתיד ההשכלה בישראל

| 07-03-2006 20:18:00

אני החתום/ה מטה, יחד עם רבע מיליון אחיי הסטודנטים בישראל, מאמין/ה כי חוסנה של מדינת ישראל תלוי במידה רבה בחוסנה של ההשכלה הגבוהה, מאמין/ה בשוויון הזדמנויות בהשכלה, בזכותו של הסטודנט ללמוד ולהתקיים בכבוד, ובפתיחת שערי ההשכלה לכל דורש.

אני מוחה על כך שמעמד הסטודנט בישראל וזכויותיו בהשכלה ובחברה נשכחו ונפגעו על ידי ממשלות ישראל בעשור האחרון, ומאשר בחתימתי את רצוני להביא שינוי של ממש למען ציבור הסטודנטים בישראל, לפי עקרונות אלה:

הורדה מיידית של שכר הלימוד ב-24% נוספים
לפני חמש שנים, בעקבות מסקנות ועדת וינוגרד התחייבה הממשלה להפחית את שכר הלימוד ב-50% עד שנת 2006. עד כה הופחת שכר הלימוד ב-26% בלבד. אנו דורשים שהממשלה תוכיח את אמינותה ותעמוד בהתחייבויות הללו כבר בשנת הלימודים הקרובה.

הקמת קרן ממשלתית למימון השכלה ודמי קיום לכל סטודנט
הקרן תממן לכל סטודנט את שכר הלימוד והוצאות המחייה בהתאם לקריטריונים, וההחזר למדינה יהיה ממשכורתו של הבוגר לאחר שישתלב בשוק העבודה. יש להקים את הקרן כבר השנה בכדי שתספק מענה החל בשנת הלימודים הבאה.

מודל דומה פועל זה שנים רבות ברוב המדינות המודרניות בעולם ומטרתו להבטיח לסטודנט רווחה מספקת בכדי שיוכל להקדיש את כל מרצו ללימודיו, וכן ליצור שוויון הזדמנויות בפני ההשכלה על-ידי הסרת חסם הכניסה הכלכלי לאקדמיה.

רפורמה בהשכלה הגבוהה ומיסוד זכויות הסטודנט בחוק
לא עוד שחיתויות בהשכלה, לא עוד גירעונות, לא עוד סגירת חוגים, לא עוד מדיניות תקצוב כושלת, לא עוד אפליה בין תארים, לא עוד בירוקרטיה. החזרת תקציב ההשכלה הגבוהה שקוצץ בשנים האחרונות ועידוד מעורבות חברתית של הסטודנטים כחלק מחובותיהם כלפי החברה. הפעם ההשכלה והסטודנטים במרכז: הגדרה חקיקתית, ראשונה בהיסטוריה של המדינה, של כל זכויות הסטודנט, מעמדו ותפקודה של מערכת ההשכלה הגבוהה והמקצועית בישראל.

אנו קוראים להקמת ועדה מקצועית בהשתתפות אנשי אקדמיה ונציגי הסטודנטים שהמלצותיה יובאו לשולחן הכנסת ויגובשו לכדי חקיקה עד מארס 2007.

אני מאמין במדינת ישראל, אני מאמין בהשכלה הגבוהה
אני מתאחד עם אחיי הסטודנטים במאבק הצודק למען עתיד ההשכלה בישראל

אני מאשר/ת בחתימתי את האמור באמנה זו.
(חתימה על האמנה מתבצעת באמצעות הטופס בראש העמוד, משמאל)

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד