072-3300504

גרביטציה מודרנית

ביה"ס אסכולות של האוניברסיטה הפתוחה מציע קורס חדש: תולדות המדע מזווית אנושית פרופ' עילם גרוס, מנחה הקורס, יספק הצצה בלתי מבוקרת לחייהם, חשיבתם ותגליותיהם של המדענים הגדולים

| 14-02-2006 11:04:00

אסכולות, בית הספר ללימודים רב תחומיים של האוניברסיטה הפתוחה, מציע קורס חדש לרגל ציון 100 שנה לתורת היחסות של איינשטיין ; "תולדות המדע מזווית אנושית ; מגלילאו עד איינשטיין ועד בכלל".

הקורס יתקיים בהנחיית פרופ' עילם גרוס, פרופ' לפיזיקה במכון ויצמן למדע, שלוקח חלק בימים אלו בבניית מאיץ החלקיקים הגדול ביותר בעולם שנבנה בז'נבה. פרופ' גרוס יציג נקודת מבט מציצנית ובלתי מתפשרת על חיי המדענים הגדולים, חשיבתם ואופיים המרתק שללא ספק לקח חלק גדול בדרכם להישגים ששינו את פני העולם.

לדברי פרופ' גרוס: "כל החומר בהרצאות מבוסס על מקורות בדוקים ועל עבודת מחקר מעמיקה. בהרצאותיי אני מספק 'רכילות מדעית' אך אינני מוותר על שום עובדה מדעית. ההצצה אל חייהם הפרטיים של המדענים הגדולים מתאפשרת לי בזכות הבנת הפיזיקה, אני יכול להביט מעבר למדע ה"יבש" ולהתרכז בתהליכים שהובילו לתגליות, הקשרים אלה הם בהכרח חיי האנשים והתקופה בה חיו."

להתאהב זה לא טיפשי
בין היתר ידון פרופ' גרוס בגלילאו גליליי שאמר את המשפט "אף על פי כן נוע תנוע" מול האינקוויזיציה ועד לגוליבר בארץ הענקים, באיזיק ניוטון האלכימאי והכופר הגדול ביותר בהיסטוריה, מיסטיקן ללא תקנה ואולי המדען הגדול מכולם, ובמאריה סקלודובסקה (מארי קירי), האישה האובססיבית ביותר בתולדות המדע, שהקריבה את עצמה על מזבח הרדיואקטיביות בעולם ספיריטואליסטי.

וכמובן איינשטיין שאמר שלהתאהב זה לא טיפשי ואי אפשר להאשים בזה את הגרביטציה. על המחשבה השמחה של איינשטיין – מרחב זמן עקום וחורים שחורים. לראות אטומים, לכתוב מכתבי אהבה ולרכוב על קרן אור. על מרחב וזמן ועל פרס הנובל הכי ראוי שמעולם לא הוענק..

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד