072-3300504

מלגות מהחלל

משרד המדע יעניק מלגות על שם האסטרונאוט אילן רמון במלאת שלוש שנים להתרסקות מעבורת החלל "קולומביה"

מרב שובל | 30-01-2006 11:39:00

שר המדע והטכנולוגיה, רוני בר און, צפוי להכריז מחר (31.1.06) על הקמת קרן מלגות על שם האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל, שתעניק בכל שנה ארבע מלגות לסטודנטים מצטיינים לתואר שלישי או פוסט דוקטורט בחקר החלל.

המלגות על סך של 64 אלף שקלים כל אחת, יינתנו לתקופה של עד שלוש שנות לימוד ויוכלו לזכות בהן סטודנטים העוסקים בתחומים הנוגעים לחקר החלל: הנדסת אווירונאוטיקה, אסטרו-פיזיקה, פיזיקה שימושית, מיקרו-אלקטרוניקה ועוד.

ההכרזה על קרן המלגות תתקיים במהלך כנס החלל והמדע 2006, שיערך מחר בבית-חיל האוויר בהרצליה ובמסגרתו יערך טקס לציון שלוש שנים להתרסקות מעבורת החלל "קולומביה", בנוכחות משלחת אסטרונאוטים מנאס"א. מדוברות משרד המדע והטכנולוגיה נמסר כי המלגה תוענק על בסיס הצטיינות אקדמית, ותאפשר לסטודנטים ללמוד בכל אחד ממוסדות ההשכלה העוסקים בתחומים אלו בארץ. עם זאת, טרם גובשו נהלים מעשיים להגשת מועמדות לקבלת המלגות.

רמון, בוגר אוניברסיטת תל אביב בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים, נבחר להיות האסטרונאוט הישראלי הראשון במסגרת שיתוף הפעולה בין סוכנות החלל הישראלית (סל"ה) לנאס"א. לאחר מותו בעת התרסקות מעבורת החלל "קולומביה", החלו לפעול יוזמות הנצחה שונות, רבות מהן בתחום החינוך וההשכלה.

במכתב ששלח אילן לפני מספר שנים ממרכז החלל ביוסטון שם התאמן, הוא כתב: "העיסוק בחלל וחינוך הילדים והנוער יונקים האחד מהשני וחיים תחת קורה אחת. הילדים והנוער נמשכים אל החלל בהיותו רחוק, אחר ושונה לגמרי מהחיים על פני כדור-הארץ. יחד עם זה, יש קבוצה קטנה של אסטרונאוטים שהיו שם וחוו את החוויה, והם מקור לחיקוי ולהערצה. הילדים והנוער הם עתיד הפיתוח וההתקדמות בחקר החלל, בעיקר מכיוון שהם פתוחים לרעיונות חדשים, יצירתיים ולא שבויים בדעות קדומות."

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד