072-3300504

טיפים לבחינה במתמטיקה

בחינת הבגרות המפחידה ביותר- מתמטיקה מתקרבת בצעדי ענק ( 23.1); על מנת להקל עליכם להתמודד עם המפלצת אספו מיטב מומחי HIGH Q את כל התכסיסים כיצד לצאת בשלום ואפילו בציון טוב

| 15-01-2006 15:17:00

1.מה להביא: תעודת זהות, שובר הרשמה, אישור על הקלות (אם הצלחתם להשיג), עט שחור, עט כחול(אסור לכתוב בבחינה בעיפרון), מחשבון (בעיקרון אסור להביא מחשבון גרפי אבל היום, כשכל סלולרי הוא מחשב-על אף אחד כבר לא יודע להבדיל), שעון, עיפרון לסרטוטים (מותר לסרטט בבחינה בעפרון), סרגל קצר, מחק טוב לא משומש (לא טיפקס), מרקר (הבודקים אוהבים תשובות ממורקרות, זה מקל עליהם והצבעוניות משמחת אותם), בקבוק מים מינרליים (לשפוך על הראש לפני שמתעלפים), כריכים, חטיפי אנרגיה ושוקולד (הבחינה אורכת בין 5 ל-7 שעות, חצי נופשון).
2.מה ללבוש: ללבוש שכבות מרמת המעיל עד רמת הטי שירט. מצד אחד - סביר להניח שלא יהיה מזגן, מצד שני – אם יהיה מזגן – סביר להניח שהטרמוסטט שלו התקלקל מזמן.
3.איך להתכונן בימים שלפני הבחינה: קודם כל, ממש מומלץ לדעת את החומר מראש, על-פי המיקוד, צריך לזכור שכל שאלון הוא מבחן בפני עצמו. נושא שירד בשאלון אחד – לא בהכרח נעלם גם מהשאלונים האחרים. בשבוע האחרון כדאי לפתור שתי בחינות מתכונת ביום, סה"כ: 15 בחינות.
4.מה לעשות ב-24 שעות שלפני הבחינה: ללמוד עד 20:00. לא לאכול ארוחת ערב מאוחרת וכבדה, לא לשתות משקאות אלכוהוליים,לישון לפחות שמונה שעות. לקום בנחת, לאכול ארוחת בוקר עשירה אך לא כבדה, לצאת מוקדם מהבית.

טיפים לבחינה עצמה
5.בבחינה עצמה: להקדיש כמה דקות לעבור על השאלון כולו ולהתחיל בשאלות שאנחנו מרגישים בטוחים בהן. שאלונים 1 ו-2 הם שאלוני צבירה, עונים על כל השאלון. שאלונים 3-7 דורשים בחירה על-פי חוקי הבחירה של השאלון. כדאי לסמן על טופס הבחינה כל סעיף שעשינו כדי שלא נשכח סעיפים. זכרו את עקרון הטעות הנגררת: למשל, אם טעיתם בסעיף א' והגעתם לתשובה לא נכונה, שהיוותה בסיס לחישוב לא נכון בסעיף ב', הבודק לא גורר את הטעות שלכם. הוא מעניק ציון לסעיף הראשון ואת הסעיף השני הוא בודק כאילו השתמשתם בנתון נכון. זאת אומרת – אם התברברתם בסעיף א' לא נורא. תעשו reset, ותשתמשו באומץ בנתון שהגעתם אליו כדי לפתור את סעיף ב', הבודק נותן לכם גרייס במקרה הזה.
אם אחרי 5 דקות (בשביל זה צריך שעון) אנחנו מתחילים להסתבך עם שאלה. לעצור, לסמן אותה ולהמשיך הלאה. נחזור אליה אחר-כך אם יהיה לנו זמן.
בכל מקרה, לא להתברבר על שאלה אחת יותר מ-20 דקות (לכן צריך שעון בסעיף 1). אם תוך 20 דקות לא יצאתם משאלה, סמנו אותה והמשיכו הלאה. אם סיימתם את יתר השאלות וישאר לכם זמן – חיזרו לשאלה המסומנת.
6.את הטויוטות כדאי לרשום על העמוד הימני. בכל מקרה יש לרשום מעל 'טיוטה' וליתר בטחון לסמן איקס גדול. אל תדאגו, הבודק אפילו לא יסתכל על העמוד הזה ומאידך – גם לא ינסה להפיק ממנו נקודות עבורכם). אם מחקתם משהו בדף השמאלי, במהלך הפיתרון עצמו, יש למחוק (בקו עדין אחד – לא טיפקס ולא לקשקש עד שהנייר יקרע), לרשום ליד: 'טיוטה'. גם על זה הבודק לא יסתכל.
7.בהפסקות – מומלץ לנוח ולאכול קצת. במקרים מסויימים עדיף למצוא פינה שקטה ולנקות קצת את הראש לבד. אם אתם לא מסוגלים – תהיו עם חברים, אבל תשתדלו לא לדבר על הבחינה. בכל מקרה – אל תלמדו בהפסקות. אל תשננו נוסחאות ואל תלמדו בעל-פה את לוח הכפל.
8.חשוב לזכור: אם לא הצלחנו לעשות את אחד השאלונים, לא להתייאש וללכת הביתה. לא קרה כלום, תמיד נוכל לחזור על השאלון הזה בפעם אחרת. בינתיים, צריך לחזור לכיתה ולהמשיך הלאה. כל שאלון הוא סיפור אחר.

השאלונ ים
שאלון 001 – חורף 06
עקרון הצבירה – לענות על כמה שיותר מהשאלות 1 – 6 ( לפחות 4 שאלות ).
אלגברה : משוואות ( מעלה ראשונה ) , שינוי נוסחה , גרפים מציאותיים , סדרה חשבונית – 3 או 4 שאלות.
טריגונומטריה במישור : משולשים ( ללא שווה שוקיים ) , מלבן – שאלה אחת.
סטטיסטיקה והסתברות – 1 או 2 שאלות.

שאלון 002 – חורף 06
עקרון הצבירה – לענות על כמה שיותר מהשאלות 1 – 6 ( לפחות 4 שאלות ).
אלגברה : משוואות , קו ישר ופונקציה וריבועית , סדרה הנדסית ( כולל רקורסיה ) – 2 או 3 שאלות.
תכנון לינארי : שאלה אחת.
טריגונומטריה במישור ובמרחב: משולש , מלבן , מעוין , פירמידה ( בסיס מלבן / ריבוע) – 1 או 2 שאלות.
סטטיסטיקה והסתברות : 1 או 2 שאלות.

שאלון 003 – חורף 06
פרק ראשון – אלגברה - ענה על אחת מהשאלות 1 – 2.
1. בעיה מילולית : שטחים והיקפים עם משולשים ומלבנים
2. הנדסה אנליטית : מרחק בין 2 נקודות , אמצע קטע , ישרים , הקבלה , מעגל.
פרק שני – חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי - ענה על שתיים מהשאלות 3 – 5.
3. חקירת פונקציה : פולינום , שורש , מעריכי.
4. בעיית קיצון
5. אינטגרל – שטח : פולינום , x במכנה.

שאלון 004 – חורף 06
פרק ראשון – טריגונומטריה במישור ובמרחב , חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי של הפונקציות הטריגונומטריות - ענה על אחת מהשאלות 1 – 2.
1. טריגונומטריה במישור
2. פונקציות טריגונומטריות : זהויות , משוואות , חקירה , אינטגרל – שטח.
פרק שני – חזקות ולוגים , חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי - ענה על שתיים מהשאלות 3 – 5.
3. חזקות ולוגים : משוואות ואי שוויונים מעריכיים , בעיות גידול ודעיכה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד