072-3300504

ההורים באים! ההורים באים!

נכנסת לדירה ואימא לוחצת שהיא רוצה לבוא. אז נלחמת כמה שאת יכולה, אבל מצד שני, אחרי שבוע של פריכיות קלקר וגבינה לבנה אפס אחוז טעם, המחשבה על סיר עם קציצות אצלך במקרר שוברת אותך.

יובל כרמי – המעצב שיצא מהקווים | 03-01-2006 10:59:00

השבוע במדור העיצוב - איך תשרדי את הביקור של אימא ואבא ומה לעשות כדי שהם לא יחזרו.

בערך חודש אחרי שנכנסת לדירה את כבר לא יכולה להדוף את הלחץ. אבא שלך מתחנן שתסכימי כי הוא לא יכול יותר עם ה"בטח אין לה מה לאכול, ומי בכלל מנקה שם?", אימא שלך "ממש לא מבינה למה את לא באה בסופהשבוע", והמקרר משעמם כמו קורס 'אישות ומשפחה ביהדות'. אז זהו. קבעתם שהם יגיעו ביום חמישי לביקור וארוחת ערב. האוכל עליהם. עכשיו צריך להעביר את הדירה מקצה שיפורים לקראת האירוע.

לפעמים אנחנו צריכים לקחת חלל שתוכנן למטרה מסוימת ולעצב אותו באופן זמני למטרה שונה. זו יכולה להיות מסיבה שנערכת במשרד, ארוחה רומנטית במטבח ועוד. בעיצוב זמני כזה, אנחנו צריכים ראשית להגדיר את המטרה. המטרות שלך להיום הן לשרוד את הביקור של ההורים (או, קי, בעיקר את אימא), לקבץ נדבות (כמובן מאבא), והכי הכי חשוב, לוודא שלא יתעורר בהם רצון פתאומי לשוב בקרוב (שניהם). הטיפ החשוב ביותר שיש לי בשבילך הוא – שימי את עצמך בנקודת מבטו של האויב. להלן תרשים מתקפה בשני שלבים:

שלב ראשון, הסתרת פגמים. הפתרון המהיר ביותר לפגמים הוא להסתיר אותם. לתקן אותם זה תמיד יותר יקר ויותר עבודה. השולחן מכוער ושרוט – כסי אותו במפה. על הקיר יש כתם רטיבות – צבעי אותו. זה יחזיק אמנם רק שבוע והכתם יחזור, אבל ההורים באים רק לערב אחד (למרבה המזל). תמיד אפשר גם לתלות איזה בד על הקיר כך שיסתיר את הסדק המכוער הזה, או לשנות קצת את מיקום הספה כך שתסתיר את הבלטות העקומות האלה.

שלב שני, יצירת אפקטים. הרושם שלנו ממקומות בהם אנחנו מבקרים נוצר במבט הראשון ונובע מהפרטים אותם אנחנו רואים. מאפרה חצי מלאה, כתמי כוס קפה ו"עכבר העיר" על השולחן - המוח של אימא משדר את זה: "דירת רווקים, מבלים פה כל הזמן, מתי היא לומדת, מה זאת הסיגריה המגולגלת הזאת? זה מה שאני חושבת ?!?". לעומת זאת, ספרים על השולחן (ספרים... הדבר המרובע הזה עם הדפים... תיקחי מהספרייה כמה כבדים ובאנגלית), כמה דפים עם סיכומים וכלי כתיבה – אימא משדרת: "אוי מסכנה שלי, היא כל כך מתאמצת, איך היא תתפוס בעל אם היא תלמד קשה כל כך כל הזמן". אימא שלך היא קליינט קשה. צריך לעבוד במדויק. האמת היא שאת מכירה אותה יותר טוב ממני. כל מה שיש לי לתת כאן הפעם זה רק את צורת החשיבה העיצובית. תחשבי על הרושם שכל דבר יוצר. פרחים, ספרים, וילונות, כל אלה הם אביזרי תפאורה. השתמשי בהם.

עכשיו את מוכנה לביקור. לא לשכוח לבקש מהשותף להחליף חולצה ולתאם איתו מראש. גרסאות בנוגע להורים שלו (עורך דין ורופאה הולך חזק). תתלבשי פשוט ונקי, שימי גלגל"ץ ברדיו, ותזכרי שהם תמיד מקדימים בחצי שעה. בתאבון.

בשבוע הבא? אפשר לדבר על איך לצבוע את החדר ומה האפקט שיתקבל. או אולי על אירוע אחר, למשל על הכנת הדירה לפיתוי. עיצוב כדי להגדיל את הסיכויים להשיג... יש לכם העדפות?

הכותב: אדריכל יובל כרמי, מרצה במכון קווים לעיצוב ואדריכלות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד