072-3300504

קורסי העשרה ללא תשלום בסמי שמעון

143 תושבים משכונה א' בבאר שבע החלו השבוע ללמוד בקורסי העשרה שמציעה המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון ללא תשלום כמחווה של תרומה לקהילה. עבור הנרשמים זוהי הזדמנות פז להתקדם מבחינה מקצועית

| 29-12-2005 10:57:00

המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון בעלת קמפוסים בבאר שבע ובאשדוד, מציעה קורסי העשרה סמסטריאלים לתושבי באר שבע ללא תשלום כמחווה של תרומה לקהילה, כבר 4 שנים מופעלת התוכנית בשכונה א' והשנה נרשמו לקורסים 143 תושבי השכונה. עתה פותחת המכללה את קורסי ההעשרה לתושבי באר שבע בכלל. חלק מהקורסים הם בעלי משמעות מכרעת להצלחה בעבודה בנושאים: אנגלית ומחשבים. קורסים אלה מוצעים ברמה למתחילים ולמתקדמים. בנוסף מציעה המכללה קורסי העשרה כמו: עיצוב פנים ואחזקת מבנים. למשל, במסגרת קורס אחזקת מבנים שהוא קורס חדש במסגרת המכללה לומדים איך לתחזק את הבית ללא איש מקצוע בתיקונים קלים כמו: החלפת שקע חשמלי, תיקון צבע שמתקלף, גיוון צבעים, תיקון סתימה בביוב ועוד.

פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון מסביר: "כמוסד אקדמי שמבנה הקמפוס שלו הוא חלק משכונה א' בבאר שבע איננו יכולים להתעלם מתושבי השכונה הותיקה ותפקידנו לפתח מודעות אזרחית בקרב הסטודנטים שלנו. עתה אנו מציעים את הקורסים לתושבי באר שבע במטרה ליצור תקשורת דו כיוונית בין המכללה לתושבי העיר ובנוסף לאפשר להם ליהנות מההטבות שמוסד אקדמי בלב העיר יכול לתת להם"

מי שמרכז את הנרשמים למול המכללה הוא פעיל ועד השכונה, שלמה סלומון, אדם צבעוני ומרתק שעובד כמנהל מחסן בבית החולים סורוקה: "4 שנים אני מרכז את הפרויקט שמעשיר את תושבי השכונה. אפשר לראות כאן משפחות שלמות שמגיעות יחד. יש לי דוגמאות של משפחות כמו בני זוג, אחות של הבן זוג ואימו שמגיעים לקורס מסוים יחד ומסייעים האחד לשני בלימודים. קשרי הקהילה שמתפתחים בקורסים האלה הם דבר נהדר. ישנם אנשים שרוצים להתקדם בקריירה ורואים בקורס נכס. למשל: ספר בן 30 שרוצה לפתוח מספרה ועושה קורס מחשבים ככלי שיעזור לו להצליח בכך".

עבור מ' ובנה בן ה-23 הסובל משיתוק מוחין הקורס אינו רק קורס העשרה אלא מסגרת משקמת. "אני מגיעה יחד עם בני לקורס מחשבים זו השנה השלישית. עבור הבן שלי זה לא רק מסגרת ללימודים, הוא מרגיש גאווה על כך שהוא מגיע למכללה אקדמית ללמוד. הוא מרגיש סטודנט לכל דבר ועניין. הקשר ביננו התחזק מאוד בעקבות הקורסים שאנו עושים יחד. אנחנו מבצעים את המטלות וגם עבורי הקורס מילא הרבה חסרים שהיו לי בנושא מחשבים. זה עוזר לי בעבודת היומיום במסגרת עבודתי בעיריית באר שבע עבור גיוס תרומות לקרן עבורה אני עובדת. מלמדים בקורס וורד, אקסל ועוד. בנוסף, הקורס תקף עבור גמול השתלמות ובדרך כלל קורסים לגמול יקרים עד מאוד וכאן הקורס הוא חינם".

תמר נודל היא אלמנה בת 58. לפני 4 שנים קיבל בעלה דום לב בבית ונפטר. תמר, אחות במקצועה ואמא ל-5 ילדים גדולים לא היתה מבלה הרבה לפני כן מחוץ לבית. המשבר אחרי מות בעלה הביא אותה לקורס דרך ויצ"ו. "יצרתי קשרים חברתיים חדשים עם תושבות השכונה וחד הוריות נוספות שהקורס אפשר לנו להכיר ולחלוק בבעיות כחד הוריות. הקורס במחשבים בו אני משתתפת זו השנה השניה לימד אותי כל מה שאני יודעת על מחשבים היום. לפני כן לא ידעתי להחזיק עכבר והיו צוחקים ממני בעבודה. והיום זה מאוד עוזר לי במסגרת העבודה כאחות, אני עוזרת בקבלות חולים במחשב'"

המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון נוסדה בשנת 1996 וכיום הינה המכללה להנדסה הגדולה ביותר בארץ. המכללה מפעילה שני קמפוסים: בבאר שבע ובאשדוד ובהם לומדים כ-2500 סטודנטים. המכללה קיבלה הכרה מהמועצה להשכלה גבוהה ולבוגרי המכללה מוענק תואר בוגר (B.Sc.) ברוב המחלקות. חמשת תחומי הנדסה נלמדים במכללה: הנדסת בניין, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה כימית (מסלול התמחות בתעשייה תהליכית ומסלול התמחות בביוטכנולוגיה, הנדסת תוכנה והנדסת תעשייה וניהול (מסלול התמחות במערכות תפעול ומסלול התמחות במערכות מידע). חזון המכללה מתמקד בהכשרת מהנדסים, תוך שימת דגש על הקשר לנעשה בעולם התעשייה ובמשק הישראלי והיא מתעתדת להגדיל את מספר הסטודנטים ל-3500 בתוך 5 שנים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד