072-3300504

מצנחי רחיפה

מצנח רחיפה הינו כנף דאיה בדומה לגלשן אויר, הבנוי ברוב מבד סינתטי בדומה למצנח. הטייס או הטייסת יושבים בתוך רתמה התלויה במיתרים לכנף מצנח הרחיפה ומרחפים באוויר...

איתי נואל | 27-11-2005 13:24:00

מרבית ענפי הספורט האתגרי הקיימים כיום בעולם חולקים מכנה משותף בולט: השאיפה לזמן אויר ארוך ככל הניתן ולהגעה לגובה מירבי. ללא צורך במנוע עזר או במטוס לקפוץ ממנו, מאפשר מצנח הרחיפה שהות של שעות באויר, טיפוס לגבהים של מאות ואלפי מטרים וכיסוי מרחקים של עשרות קילומטרים ואף יותר!

הדאיה במצנח רחיפה אינה דורשת מאמץ פיזי רב, ומתאימה מאד לנשים וגברים כאחד. הסטטיסטיקה מלמדת כי מבין כל ענפי הספורט האתגרי, מדורגת הדאיה במצנחים כאחד העיסוקים הבטוחים יותר.

מה זה מצנח רחיפה?
מצנח רחיפה הינו כנף דאיה בדומה לגלשן אויר, הבנוי ברוב מבד סינתטי בדומה למצנח. הטייס או הטייסת יושבים בתוך רתמה התלויה במיתרים לכנף מצנח הרחיפה.כל הציוד מתקפל בקלות ונארז בתיק גב אשר ניתן להובלה בקלות בכל תא מטען ובנסיעות לחו"ל.

ספורט מצנחי הרחיפה (Paragliding / Parapente) נולד בתחילת שנות ה-80 באלפים האירופאים. מטפסי הרים אשר חיפשו דרך יעילה ובטוחה לרדת מפסגות האלפים פיתחו את מצנחי הרחיפה הראשונים.

ברבות השנים חלו תמורות רבות בציוד הרחיפה. ביצועיהם ובטיחותם שופרו ללא היכר, וכיום קיימים עשרות יצרני ציוד רחיפה, אשר מספקים את תוצרתם לעשרות אלפי חובבי רחיפה בכל רחבי העולם.

כמו בכל ספורט אתגרי, גם ריחוף במצנחים כרוך בסיכונים. עם זאת, בהשוואה למקצועות ספורט אתגרי אחרים, הדאיה במצנחי רחיפה נחשבת לעיסוק בטוח באופן יחסי. גישה מקצועית ושימוש בציוד בטיחותי יקטינו באופן משמעותי כל סיכוי לפגיעה פיזית, ויאפשרו לעסוק במצנחי רחיפה בבטחה שנים ארוכות.

מה ההבדל בין מצנח רחיפה לגלשן אויר?
גלישה אוירית הינה הספורט הקרוב ביותר למצנחי רחיפה. ההמראה בשני המקרים נעשית ברוב האתרים מאותן עמדות המראה, ופעמים רבות דואים כנף אל כנף באותן טרמיקות.

הגלשן הוא בעל שלדת אלומניום, ולכן כבד, ודורש גגון מיוחד לרכב לצורך נשיאתו. לעומת זאת, מצנח רחיפה מתקפל תוך דקות ספורות לתרמיל גב, ומאפשר הובלה פשוטה בכל תא מטען או בנסיעות לחו"ל. הבדל נוסף הוא שמצנח הרחיפה מאפשר נחיתה רכה ואיטית יותר, אפילו במקומות קטנים, שלא היו מאפשרים לגלשן אויר נחיתה בטוחה.

למי מתאים קורס מצנחי רחיפה?
הקורס מתאים לכל מי שבריא בנפשו, והוא מעל גיל 16 (לגילאים 18-16 נדרש בארץ אישור מההורים), הוא/היא בעל/ת יכולת אתלטית בסיסית ורצון. אין כל דרישה לידע או ניסיון מוקדמים בצניחה, טיסה או דאייה.

מהי טיסת טנדם?
טיסת טנדם היא טיסה במצנח זוגי עם מדריך מנוסה המטיס את המצנח. טיסה כזו נמשכת בדרך כלל כ-20 עד 30 דקות. אין כל צורך בידע או ניסיון מוקדמים.טיסת טנדם מתאימה לגילאים 80-7 בטווח משקלים של 140-20 ק"ג. במלים אחרות: כולם מוזמנים!

נכתב על ידי איתי לנואל- מדריך ראשי, טייס טנדם ובעל בי"ס "שמיים", באדיבות אתר "למטייל".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד