072-3300504

נשרף הפיוז

הסטודנטים במחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן גוריון יוצאים למאבק אל מול ההנהלה. כ 300 סטודנטים הפגינו אתמול ברחבי הקמפוס.

| 23-11-2005 10:16:00

המולה רבה מורגשת לאחרונה בפקולטת להנדסה באוניברסיטת בן גוריון, כתוצאה מאי התייחסות לדרישות הסטודנטים.

בשנת הלימודים הקודמת, סיים שנתון שנה ג'- כ 180 סטודנטים- עם ממוצע 62, כאשר על פי הגדרת הפקולטה 65 הוא ממוצע מינימלי למצב אקדמי תקין. בנוסף, שליש מהסטודנטים בשנתון זה "לא עלו כיתה", ומוגדרים כשנה ב' עקב כשלונות מרובים. לסטודנטים רבים אף הופסקו הלימודים.

לדברי הסטודנטים מהחוג, בשנים האחרונות חלה שחיקה מתמשכת במצב הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בכלל ובפקולטה להנדסה בפרט. התקנון משתנה מדי שנה ולעיתים אף מדי סמסטר, כאשר הרוב המכריע של השינויים, הוא לרעת הסטודנטים, מבלי שלסטודנטים תהיה השפעה כלשהי על תוכנם. בנוסף, הנהלת האוניברסיטה דוגלת במדיניות של חופש אקדמי, התוצאה היא שלסטודנטים רבים מרגישים כי לא קיים פיקוח על רמת ההוראה וכל מרצה יכול לעשות ככל העושה על רוחו.

הסטודנטים מעוניינים בקימת וועדה של ההנהלה בשיתוף הסטודנטים שתפקח על בדיקות המבחנים, שתשפר את רמת הקורס והקשר שבין המרצה לסטודנט שתציב רף של ציון מינימאלי ומקסימאלי, כאשר חריגה מהטווח תביא לכינוס הוועדה לשם בחינת הגורמים לחריגה. כמו כן, הסטודנטים מעוניינים כי הוועדה תפרסם את מסקנותיה בזמן ידוע מראש, כך שכל סטודנט יוכל לצפות בהן.

"אין ברצוננו לפגוע ברמה האקדמית, להיפך עתידנו תלוי במידה רבה בשמה הטוב של האוניברסיטה, אולם לדעתנו, רמה אקדמית גבוהה משמעותה הקניית כלים להתמודדות עם החומר הנלמד. רמת ציונים נמוכה אין משמעותה רמה אקדמית גבוהה זו יכולה לנבוע מסיבות רבות הקשורות לעיתים לסטודנטים אבל גם למרצה. לאחר שניסינו במשך תקופה ארוכה להידבר עם ראש המחלקה לחשמל ועם דיקן הפקולטה, הבנו שללא מאבק מקיף ומתוקשר לא יחול שום שינוי במצב הקיים. האוניברסיטה תמשיך להתעלם כל עוד לא נשכיל להתאחד ולדרוש את מה שמגיע לנו בזכות ולא בחסד."

תגובתה של האוניברסיטה, במהלך השנה נפגש ראש המחלקה, פרופ' יצחק דינשטיין, עם נציגי הסטודנטים על פי בקשתם. חלק הבקשות נראו כמוצדקות, ועל כן יפעל פרופ' דינשטיין למצוא פתרונות הולמים. נציגי הסטודנטים יודעים זאת, ואף אחד מהסטודנטים הוזמן להשתתף בוועדה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד