072-3300504

סוף לחלודה בשנקר

בשנקר בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב מקימים מעבדות חדשות במחלקה להנדסה כימית ועובדים על פתרון לחלודה

| 10-11-2005 10:53:00

מעבדות מודרניות, להמחשת תהליכים בתעשייה הכימית, נמצאות בשלבי הקמה מתקדמים במחלקה להנדסה כימית בשנקר בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב. במעבדה ניסויים להמחשת "תהליכי הפרדה" (כמו למשל, אוסמוזה הפוכה, הפרדת חלקיקים לפי גודל, זיקוק, ועוד) ו"תופעות מעבר" (כמו למשל מעבר חום, זרימה ומשאבות, מחליפי חום, ועוד). הניסויים מבוצעים הלכה למעשה על ידי הסטודנטים בפיקוח מדריכים מיומנים.

המחלקה להנדסה כימית מכשירה את בוגריה להשתלבות כמהנדסים, כמדענים וכמנהלים במגוון ענפי תעשייה הנמצאים בתנופת התפתחות מואצת בארץ ובעולם, באקדמיה ובשירות הציבורי.

הסטודנט במחלקה ירכוש מיומנות בתכנון ובפיקוח על מכלול תהליכים, בפיתוח מוצרים, בהדרכת עובדים, בהתאמת התעשייה לדרישות איכות הסביבה, ביישום חומרים מתוחכמים וטכנולוגיות חדשניות, בניתוח כדאיות כלכלית וטכנולוגית, ביישום מחשבים, בהגדרת איכות מוצר, בזיהוי כיווני התפתחות עתידיים ובאינטגרציה של מדע והנדסה.

הקץ לחלודה
במרכז המחקר הארצי למדע הפולימרים בשנקר פתרו את בעיית החלודה - קורוזיה במתכות, תופעת אשר גורמת לעסקים רבים "כאב ראש" והוצאות כספיות רבות בטיפול שוטף לצורכי מניעת קורוזיה.
במסגרת הפרוייקט, הוכנסו לצבעים שונים ננו-חלקיקים של חרסיות (בגודל מיליארדית המטר) וע"י כך מעניקות לצבעים תכונות חסימה ללחות וחמצן – גורמי החלודה . לאחר סידרה של ניסויים בחומר הוכח כי ירדה חדירת הלחות פי 10 וחדירת החמצן ירדה פי 5, בצבעים בהם הוכללו ננו חרסיות בעלות הרכב יחודי. בכך נמצא פתרון לקורוזיה המתפתחת במבנים מתכתיים כמו אוניות, גשרים ומיכלים ואשר גורמת נזק כספי עצום. ההרכב של הצבע המבוסס על ננו טכנולוגיה הוגן בפטנט והוא מיושם כבר בחו"ל.
פרופ' שמואל קניג, מנהל המרכז וראש החוג להנדסת פלסטיקה בשנקר מספר כי כמו בכל תגלית, גם כאן הכל החל מפגישה אקראית בה חברת ספנות מובילה באנגליה סיפרה לחוקרי המרכז לחקר הפולימרים על מיליוני הדולרים שהיא משקיעה מידי שנה בצביעה והגנה של גוף האוניות מפני קורוזיה. במרכז "הרימו את הכפפה".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד