072-3300504

"אחרי לפיקוד"

אל"ם מיקי בניון מפקד בה"ד 20 היוצא. בן 46 מתגורר במושב בצפון, נשוי ואב לארבעה

| 09-11-2005 15:07:00

איזה רגע בשירות היה משמעותי במיוחד בעבורך?
"בזמן יציאת צה"ל מלבנון הייתי מפקד החימוש הפיקודי. הייתי בכלי הרכב האחרון שיצא מלבנון. זה ללא ספק רגע שאני אקח אתי לכל החיים. נכנסתי לגזרה הצפונית כסג"ם, לתוך מלחמה שלא ידעתי עליה הרבה, ויצאתי ממנה אל"ם. זו בהחלט הייתה תקופה משמעותית מאוד בשבילי. ברגע היציאה התחושה האישית שלי הייתה מעורבת - מצד אחד השארנו שם דם, ומצד שני אמרתי 'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'".

היה רגע שבו נמאס לך מהכל ורצית לעזוב את הצבא?
"היה לי משבר אחד, כאשר אחי נפל בלבנון. הייתי אז קצין חימוש בביסלמ"ח, והוצבתי גם אני בלבנון. התלבטתי באותה התקופה אם להמשיך ולשרת בצה"ל - האם לתת להורים להמשיך לדאוג, או לצאת החוצה לאזרחות. תחושת השליחות - דווקא באותו הרגע - הכריעה את הכף. החלטתי שאני צריך להיות חזק ולהמשיך את דרכו של אחי".

מהן לדעתך התכונות החשובות ביותר למפקד?
"מפקד צריך להיות בעל תכונות אנושיות, רגיש לזולת, ובעל יכולת להנהיג את פקודיו ולעצב את דור המפקדים הבא. מצד אחד הוא חייב להיות ידידותי, ומצד שני הוא צריך לתת דוגמה, שבנקודת מבחן, הפקוד ידע שלמילה 'אחריי' יש משמעות אמיתית".

למה בסדר היום שלך כמפקד בה"ד 20 הכי תתגעגע?
"אתגעגע במיוחד לאנשים שעבדתי איתם. במהלך כל הימים ערכתי דיונים עם האנשים, שמעתי אותם וראיתי אותם מציגים יצירות למופת. את העוצמות האנושיות שנתקלתי בהן, אי-אפשר למצוא באף חברה אזרחית. המפגש הזה מילא את לבי בגאווה ובסיפוק רב, ובאמת שאין לו תחליף".

מי ממפקדיך השפיע עליך במיוחד?
"האלוף (מיל') גבי אשכנזי, שהיה אלוף פיקוד הצפון כששירתתי בפיקוד, וראש אט"ל היוצא, האלוף אודי אדם. אשכנזי היה מפקד לדוגמה, שלקחתי ממנו הרבה מאוד תכונות פיקודיות. הוא היה מפקד וחבר רגיש מאוד לאנשים ובעל יכולת הנהגה בלתי רגילה. את אותן התכונות מצאתי גם אצל ראש אט"ל, וגם הוא השפיע על עיצובי כמפקד".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד