072-3300504

רולטת חוגים

עכשיו ביום הראשון, העתיד נראה ורוד, אתם חושבים כי עשיתם את הבחירה הנכונה. קניתם מחברות, ספרים, ילקוט ויצאתם ברגל ימין מביתכם, אבל האם זה באמת נגמר?

| 30-10-2005 17:31:00

הקדשת זמן ומחשבה לאיזה חוג תירשם, בין אם זה בשל הפרקטיות ובין אם זה בשל לחץ הורים, חלום ילדות או למען הנפש. הבחירה התקבלה. אבל אז המציאות מתחילה להתגבש. יום עובר יום, שיעור אחר שיעור. פתאום המושג מה זה אותו חוג מוזר שנקרא ... מקבל משמעות שונה. וכבר לא כ"כ בטוחים אם כל תהליך קבלת ההחלטות היה נכון. אז קודם כל אל תתנחם בנחמת טיפשים (מבלי להעליב אף אחד) שאתה מבין 20% - 30% סטודנטים, אלא תעבור על מספר טיפים שיוכלו לעזור לך..

1. קודם כל צא מנקודת ההנחה שכל ההתחלות קשות, חבלי לידה, הסתגלות, הכל תופס. אז כדאי בשלב הראשון לבדוק אם ההרגשה, היא לא הלם ראשוני מהכניסה לאוניברסיטה, פתאום אתה באמת הופך לסטודנט חופשי, זה כבר לא צחוק. חווית הלימודים מהתיכון שאיתה אתה מגיע שונה בכל היבט מחוויות הלימודים באוניברסיטה. באוניברסיטה האחריות היא עלייך, אין כיתה קבועה, אין זמנים קבועים. לכן גם אם בהתחלה, תחושת הפקפוק קיימת, כדאי לנשום עמוק ולתת לעצמך את הזמן להכיר את המערכת ולא לפסול הכל מיד בהתחלה.

2. העומס משתלט על חייך ואינך מוצא את ידייך ורגלייך. רוב האנשים מגיעים ללימודים מחיים מלאים: עבודה, חברים, משפחה ובנוסף לימודים, זה לא נהיה קל, העומס גדל. לכן כדאי לפני תחילת הלימודים לתכנן איפה ניתן להקדיש את הזמן ללימודים מעבר לשעות האוניברסיטה.

3.יש חברים..יש.. החלק החברתי, הוא חשוב, החברה היא חלק מתהליך הלמידה. קבוצות הלימוד, הופכות לאב, אם, חבר ומרצה בישראל. קבוצת הלימוד הופכת למסגרת המעניקה תמיכה רגשית ולימודית. הכרת אנשים טרם תחילת הלימודים, מקנה בטחון ועוזרת להבחין בין ההרגשה של "טעיתי בבחירת המקצוע" להרגשת חוסר הודאות.

4.זמן השופינג – בכל תחילת סמסטר, יש פרק זמן שבו ניתן לשנות את מערכת השעות שנקבעה. עד לאותו זמן, על הסטודנט לבחון האם הקורסים שבחר מעניינים אותו ולנצל את הזמן ולהכיר מספר רב של קורסים.אין כמו לבחור ממגוון של קורסים..

5.לא כל מורה הוא מורה לחיים, יש להבחין בין תוכן הלימודים למי שמעביר אותם. לפעמים תשתעמם במהלך ההרצאות והדבר יעורר מחשבות, מה אני עושה באוניברסיטה, מה אני עושה בחוג וכדומה. לכן אם אתה מרגיש משועמם, דע לעשות את ההבחנה האם זה הנושא או המרצה?

6.ראיית התמונה הכללית, מומלץ לשוחח עם סטודנטים משנים מתקדמות ב' או ג', שיכולים לראות את התמונה המלאה ולספר מה קורה בהמשך, לספר על הקורסים של השנים הבאות שאולי מעניינים יותר מקורסי המבוא שמתקיימים בדרך כלל בשנה א'.

7.עניין לימודי ועניין תעסוקתי, יש להבחין בין לימודים לבין אופציות תעסוקתיות. לפעמים הדרך אל המקצוע הנבחר, עוברת גם דרך קורסים פחות מעניינים. חשוב להבדיל בין הלימודים לבין המקצוע אשר אתה מעוניין לעבוד בו בסופו של דבר.

8.תזכורת, הזכר לעצמך את המטרה. למה הגעת לאוניברסיטה? מה המטרה שלך, לרכוש ידע? ללמוד מקצוע? לפתח קריירה בתחום מסויים? ושאלת השאלות האם המעבר לחוג אחר יקדם אותך למטרה זו?

9.הודה בטעות - אם הגעת למסקנה שבאמת הבחירה שלך היתה שגויה אל תתחפר בטעות. אם הבנת בטעותך, שנה!. אמירה כמו "עשיתי כבר שנה אחת, מה אני אתחיל מחדש?, אז התשובה היא כן, זה הזמן לשנות. הרי היא עדיפה מלטעות עוד כמה שנים.

10.הכן את עצמך לבחירה הבאה, החלטת לעבור חוג, דאג לנצל את שהותך באוניברסיטה ואת העובדה שכבר שלמת על שנה ונסה להיכנס לקורסים ששייכים לחוג אליו אתה מתכנן לעבור. תראה אם הם באמת מעניינים אותך, תבדוק אם יש קורסים שאתה יכול בחוג שלך עכשיו שיחשבו לך גם בחוג שאליו אתה מתכנן לעבור. ובקיצור ותתכונן כך שהבחירה הבאה שלך תתאים לך באמת.


באדיבות מיכל פלג, פסיכולוגית בכירה במכון הדסה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד