072-3300504

איך לא לפחד מהאקדמיה

מיה גזית מהשרות הפסיכולוגי של המכללה האקדמית גליל מערבי עוזרת לכם הסטודנטים החדשים לעבור את היום הראשון ואת החודש הראשון על ספסל הלימודים בשלום מבלי לרצות לעזוב את האקדמיה ולא לחזור לעולם

| 27-10-2005 09:09:00

ביום ראשון מתחילה שנה"ל האקדמית... ההתרגשות כבר בשיאה... התיק החדש מונח במקומו, הקלסרים... הציפייה רבה אך גם החששות... כמו בכל התחלה חדשה... והרי כל ההתחלות קשות... אז כדי להקל עליכם להלן 10 הדיברות לסטודנט המתחיל מאת מיה גזית מהשרות הפסיכולוגי של המכללה האקדמית גליל מערבי שמעבירה במכללה סדנאות לשיפור מיומנויות למידה וכן סדנאות מנהיגות לסטודנטים פעילים ביחידה למעורבות חברתית.

1.קודם כל מה צריך להביא ליום הראשון – דפים וכלי כתיבה (רצוי עט נוסף), בסיס קשיח לכתיבה עליו, שתייה ואוכל (למי שרוצה לחסוך כסף). בבית כדאי להכין פינת לימודים עם שולחן ותאורה טובה (מגביר את הריכוז), קלסרים ומרקרים בצבעים שונים.

2. כדאי לבקר בקמפוס לפני היום הראשון, להכיר את הבניינים, חדרי הלימוד, המנזות, המזכירות... הכרות מפחיתה חרדה (ומי שלא הספיק, נצלו את השבוע הראשון להכרות).

3. הגיעו מוקדם בימים הראשונים כדי למצוא את חדרי הלימוד, לא כדאי לאחר, אתם גם מפסידים חומר וגם עושים רושם רע...

4. ברוב הלימודים האקדמיים אין חובת נוכחות, אולם כדאי מאוד להיות נוכחים בשיעורים... הלמידה היעילה ביותר מתרחשת כשמשלבים את הלימוד בכתה ובבית.

5. רצוי לסכם את השיעור (לסכם, לא לכתוב כל מילה). מומלץ להשאיר שוליים רחבים להערות, זה יכול לחסוך זמן רב בלמוד לקראת הבחינות.

6. רצוי לחזור על החומר הנלמד כבר באותו יום של השיעור, אז החומר טרי ומובן יותר. כדאי להדגיש במרקרים את עיקרי הדברים (אפשר להשתמש בצבעים שונים).

7. למודים אקדמאים זה לא בית ספר, עיקר הלימוד הוא שלכם בבית. רצוי לקרוא את החומר (מאמרים וספרים) באופן שוטף ולא להשאיר הכל לקראת הבחינה.

8. מצד שני רצוי להכיר סטודנטים משנה ב' שיוכלו לכוון אתכם מה חשוב יותר לקרוא ומה לא...

9. אומנם באתם ללמוד, אבל יצירת קשרים חברתיים בהתחלה זו משימה לא פחות חשובה – קשרים חברתיים עוזרים לנו לעבור התמודדויות טוב יותר, כן יש אפשרות להתחלק במשימות וללמוד יחד... ולמי שחושש שלא ימצא חברים – זכרו שכולכם באותה הסירה, כולם באו לבד ורוצים למצוא חברים...

10. רצוי לקרוא את התקנון, הוא נמצא בידיעון ומסכם את חובותיכם וזכויותיכם.

לבסוף זכרו שכל ההתחלות קשות, עוד שבוע שבועיים הדברים יראו קל יותר... בשלב זה נסו לחשוב איך התמודדתם עם התחלות בעבר, מה עזר לכם... ואם ממשיך להיות קשה - לעתים הקושי קשור למצוקות חיים אחרות, לעיתים להתלבטויות בבחירת המקצוע, לפעמים ליציאה מבית ההורים ותחילת החיים העצמאיים... בכל מקרה רצוי לפנות לעזרה – כמעט בכל המוסדות האקדמיים ישנם שירותי ייעוץ לסטודנט שנועדו לשם כך.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד