072-3300504

טיפים לקראת הבחינה הפסיכומטרית

ישראל פרץ, מנהל פדגוגי ב- high q פורש עבור נבחני הבחינה הפסיכומטרית שלל עצות כיצד להתכונן לבחינה מהכיוון הנפשי ולהפחית את הלחץ והחרדה

| 02-10-2005 11:33:00

הבחינה הפסיכומטרית אותה תעברו נמשכת כ- 200 דקות, במהלכן יש לענות על למעלה מ- 200 שאלות (בין 216 שאלות ל-227 שאלות – תלוי אילו שני פרקי פיילוט ישנם).הבחינה מורכבת משמונה פרקים (כולל 2 פרקי פיילוט) בתחומים: כמותי, מילולי ואנגלית כשבכל פרק יש בין 25 ל- 30 שאלות.

הציון הפסיכומטרי הכללי נע בין 200 ל- 800 נקודות. כשהציון הממוצע באוכלוסייה בישראל עמד בשנים האחרונות על כ-534 נקודות.
כידוע, הבחינה הפסיכומטרית הינה בעלת חשיבות רבה לכל הרוצה להתקבל ללימודים אקדמאים, מה שבהחלט תורם לתחושת הלחץ והחרדה של הנבחן לקראת הבחינה ובמהלכה.

כיצד להפחית לחץ וחרדה
אם כך, מה אפשר לעשות כדי להפחית את תחושת הלחץ והחרדה?
-ראש וראשון - לחשוב חיובי ולהילחם.
-ערב לפני הבחינה מומלץ לבדוק שיש ברשותכם את המסמכים והאביזרים הבאים: תעודת זהות, טופס זימון לבחינה, שניים - שלושה עפרונות, מחק, מחדד וכמובן שאתם יודעים כיצד להגיע למקום הבחינה שלכם.
-מה לובשים? הכי נוח שאפשר. כדאי להשאיר את הטרנדים הצמודים ונמוכי הגזרה בבית. הכי כדאי טריקו, מכנסי דייגים ונעלי אצבע. אבל מי שיש לו חרדת-גואה יכול לבוא עם גי'נס נוח וסניקרס. כדאי להביא עוד חולצה או סווטשירט, פיזיקאים מכל העולם לא מצליחים לפענח את חוקי האקלים בכיתות. (זה נשמע דבילי אבל כדאי להביא גרביים. בכיתה קפואה זה מחמם ונעים).

-מה אוכלים? זה מתחלק לשלושה:
ביום שלפני הבחינה – לא לאכול שום דבר שאתם לא מכירים (ואנחנו לא מתכוונים לצלעות של טלה שגידלתם). לא ללכת לשום פתיחה של מסעדה או של בר. לא לאכול פלאפאל או שווארמה. לא לאכול בחוץ דגים, סלט טונה, ביצים או מיונז. תשמחו יום אחד את אמא. תאכלו בצהרים שניצל עם אורז ובערב סלט ירקות.
-ביום הבחינה - ארוחת בוקר קלה. לא בופה של מלון 'הכל-כלול' באילת. כדאי לא לאכול הרבה מוצרי חלב ולא להשתולל עם הקפה. הכי טוב: טוסט עם ריבה ותה צמחים (לואיזה, מרווה, נענע).
-בזמן הבחינה – אנרגיה. כל מה שעושה לכם את זה. אנרג'י בארס, שוקולד, פירות יבשים. ומים. לא קולה. לא גזים..
-שאלת השאלות: מה עושים יום לפני הבחינה.
כלום. שום דבר כבר לא יעזור. תהיו עם חברים, תעשו אהבה, תלכו לים ותישנו טוב. אל תשתו חריף, אל תנהגו מהר, אל תדברו על פוליטיקה ואל תקיימו שיחות נפש על זוגיות.
תנו לעצמכם 24 שעות של חשיבה חיובית. 3 שעות וקצת והכל מאחוריכם.
בהצלחה!!

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד