072-3300504

צניחה חופשית בניו זילנד

ניו זילנד מתאפיינת בהרבה תכונות מדהימות, יופי שקט ושלווה הם מהמאפיינים העיקריים של המקום הקסום הזה, אבל יותר מכל מה שמאפיין את הניו זילנדים זה השעמום...אותו הם מנצלים היטב לפיתוח ענפי הספורט האתגרי. אין זה פלא אם כן, שניו זילנד הפכה לבירת הספורט האתגרי הע

עמית עשהאל | 01-09-2005 13:57:00

העיר טאופו שממוקמת במרכז האי הצפוני מהווה מרכז ראשי לחובבי הצניחה החופשית. היא נמצאת סמוך לאגם טאופו (שדרך אגב, זהו הגדול באגמי ניו זילנד. אורכו כ42- קילומטר ורוחבו כ 30 קילומטר), מעל איזור טרמי פעיל, בו מעיינות ה-Waipahihi מחממים את האיזור כך שגם באמצע החורף הקפוא ניתן לרחוץ בהם ולהנות ממים רותחים (ומלאי גופרית...).

בעיר נפתחו מספר בתי ספר לצניחה כשהותיק בהם הוא בן 35 שנה, בית ספר בשם: Freefall. בית הספר מתמחה בצניחת טנדם, מתגאה בצניחה הראשונה בניו זילנד מ- 15,000 רגל (עם ציוד נשימה מיוחד) וקפיצה "רגילה" מגובה של 12,000 רגל.
טלפונים : 0800 373 335, או 0064-7-37834662

בית הספר נמצא מעט מחוץ לעיר טאופו ובית הספר שולח את אחד המדריכים עם רכב לאסוף את הצונחים מאכסניות ברחבי העיר. (כבר פה מתחילה החוויה. הנהג מתחיל לספר את כל סיפורי הזוועה ברפרטואר די קבוע של הפחדות שגורמות לך לחשוב פעמיים אם באמת בא לך להתנסות בחוויה, שעה שקצב פעימות הלב הולך ומתגבר בצורה ניכרת!).

מי שרוצה יכול לצרף צלם שיצנח אתכם ויצלם אתכם בוידיאו ובתמונות סטילס.

בית הספר מציע בנוסף לטנדם גם צניחת סולו אחרי אימון קצר, ולרציניים ביותר מוצע קורס שבסופו מקבלים תעודות הסמכה בינלאומיות שמקנות למסיים הקורס לצנוח בכל מקום בעולם.

מחירים (עדכניים לינואר 2003) המחירים בדולר ניו זילנדי:
קפיצת טנדם "רגילה" – 215 דולר.
קפיצת טנדם בליווי צלם + וידיאו + 24 תמונות סטילס – תוספת של 150 דולר.
קפיצת סולו – לאחר 4 שעות אימון – 400 דולר.
קורס מלא כולל רישיון בינלאומי הכולל 20 צניחות – 4000 דולר.

הצניחה אפשרית לכל בן אדם שממלא טופס רפואי. ממליצים לדווח מראש על כל בעיה נשימתית (אסטמה) או כל דבר שאתם חושבים שיפריע לכם, (פחד ממקומות גבוהים זה לא תירוץ
רמת בטיחות גבוהה מאד מופעלת על ידי ראשי בית הספר. עד היום לא ארעו בו תקלות (טפו טפו טפו)....

אין תמונה

קפיצה בנימה אישית
את קפיצת הטנדם האישית שלי ביצעתי לאחר כמה ימי המתנה בשל מזג אוויר סוער באיזור טאופו. באותו זמן גרתי אצל כריסי מארגון ה-HIT (ניתן לקבל 10 אחוז הנחה בהצגת הכרטיס בבית הספר). פתאום, קיבלנו טלפון בהול שהודיע לנו שהצניחה מתאפשרת וכדאי להגיע מהר לפני שמזג האוויר ישתנה.

בלילה השתדלתי מאד לא לאכול (אין דבר שהמדריכים יותר שונאים מחניך שמקיא עליהם את הנשמה באמצע הצניחה).

למחרת בבוקר הגיע בחור רעשני לאסוף אותנו ברכב של בית הספר. הוא שאל את כולם מאיזה מדינות הגענו ודאג לספר לנו סיפורי אימה על מצנחים שלא נפתחו תוך כדי השמעת מוסיקת רוק סוערת...
הגענו ונאלצנו להמתין קצת עד שהקבוצה הבאה תנחת. לקחו אותי למדוד סרבל צניחה ולמדוד את חגורות הבטיחות שיקשרו אותנו למדריך. לי יצא להיות עם המדריך הראשי של בית הספר – ג`ונתן, הוא הספיק להכיר אותי ואמר לי שאם אני אהיה COOL נעשה עוד תרגילים באוויר – מובן שהסכמתי...

המטוס מגיע והצלם מצלם אותנו לקסטה למזכרת להגיד שלום אחרון לפני שאנחנו מזנקים מגובה 4 קילומטר...במהירות של 200 קמ"ש תוך כדי נפילה חופשית של 45 שניות (נשמע קצר?!- ממש ממש לא! ההרגשה היא כמו נצח).

המטוס ממריא ונוף עוצר נשימה מתגלה לנו ממעל. ג`ונתן קושר אותי אליו ומראה לי את מד הגובה שממשיך לטפס. הוא מראה לי את הטונגרירו מלמעלה ודרך החור בעננים שנפתח במיוחד בשבילנו ניתן לראות את אגם טאופו ואת העיר. האור הירוק נדלק ואני עוד מספיק להגיד לו ש"אם אלוהים היה רוצה שנעוף הוא היה מצמיח לנו כנפיים".... הוא מחייך חיוך אכזרי ומזנק מהמטוס יחד איתי ! שניה ראשונה של הלם רוח שורקת והידיים פרוסות לרווחה ואז הוא שואל אם הכל בסדר? -ברור ! מדהים, אני צורח צרחות של הנאה ואז הוא אומר לי לנווט...ימינה, שמאלה, הפוך...מדהים, הגענו לגובה העננים. תוך 45 שניות בדיוק, המצנח נפתח. עוברים עוד בערך קילומטר של נפילה עד העצירה באוויר והנחיתה על הקרקע. את הסרט שבו צילמו אותי נוחת ראיתי עוד הרבה פעמים ! מומלץ בחום.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד